A rajtnál Hamilton megtartotta a vezető pozícióját, mögé a Ferrari két versenyzője zárkózott fel, másodikként Alonso, harmadikként Massa fordult. Räikkönen elrontotta a rajtot és visszacsúszott a negyedik helyre. Az ötödik körben mindkét ferraris megelőzte az élen haladó Mercedest.
A Pirelli lágy abroncsai nem sokáig bírták, a csapatok nagyon hamar kimentek a boxba az első kerékcserékre. A McLaren két kerékcserés taktikával próbálkozott, a mezőnyből egyedüliként; Pérez csak a 25. körben hajtott a boxba új abroncsokért.
A bokszból rajtoló Webbernek ma is peches napja volt: a 15.körben Jean-Eric Vergne autója és a Red Bull ütközött, aminek következtében megsérült az ausztrál versenyző autójának első szárnya. Webbernek ez plusz bokszkiállást eredményezett, de a csapat a jobb hátsó kerekét túl lazán szerelhette fel, így hamarosan megállt a pálya szélén – kénytelen volt feladni a versenyt.
Alonso ismét az élre verekedte magát, ezúttal Buttont kellett megelőznie. Ezt követően az egyik Mercedes feladni kényszerült a futamot: Rosberg műszaki hiba miatt beállt a bokszba, mint utóbb nyilatkozta: a felfüggesztéssel voltak gondjaik. Az újabb kerékcseréket követően Alonso Vettelt üldözte és a 29.körben meg is előzte a német versenyzőt, ezzel ismét az élre ugrott a ferraris. A 43. körben, az utolsó bokszkiállás után Alonso a friss gumikon és a DRS segítségével könnyedén megelőzte az akkor élen haladó Vettelt – a németnek ezután még ki kellett hajtani az utolsó kerékcseréjére. Alonso folyamatosan növelte előnyét az őt üldöző mezőnnyel szemben.
Izgalmasra sikeredett a befutó, Vettel a gumikat nem kímélve az időmérőre beillő köröket autózott, ezzel megközelítette Lewis Hamiltont. Bár a red bullos megszorongatta a brit versenyzőt, a Mercedes tartotta magát és szoros befutóval ugyan, de övé lett a dobogó harmadik foka. Fernando Alonso pedig könnyedén, senkitől sem zavartatva megnyerte a Kínai Nagydíjat. Felipe Massa a 6. helyen végzett.
A Kínai Nagydíj végeredménye:
| 1. | Fernando Alonso | Ferrari | 1 óra 36:26.945 |
| 2. | Kimi Räikkönen | Lotus | +10.168 |
| 3. | Lewis Hamilton | Mercedes | +12.322 |
| 4. | Sebastian Vettel | Red Bull | +12.525 |
| 5. | Jenson Button | McLaren | +35.285 |
| 6. | Felipe Massa | Ferrari | +40.827 |
| 7. | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | +42.691 |
| 8. | Paul di Resta | Force India | +51.084 |
| 9. | Romain Grosjean | Lotus | +53.423 |
| 10. | Nico Hülkenberg | Sauber | +56.598 |
| 11. | Sergio Perez | McLaren | +1:03.860 |
| 12. | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso | +1:12.604 |
| 13. | Valtteri Bottas | Williams | +1:33.861 |
| 14. | Pastor Maldonado | Williams | +1:35.453 |
| 15. | Jules Bianchi | Marussia | +1kör |
| 16. | Charles Pic | Caterham | +1kör |
| 17. | Max Chilton | Marussia | +1kör |
| 18. | Giedo van der Garde | Caterham | +1kör |
| 19. | Nico Rosberg | Mercedes | - |
| 20. | Mark Webber | Red Bull | - |
| 21. | Adrian Sutil | Force India | - |
| 22. | Esteban Gutierrez | Sauber | - |









































.jpg)




























































































































































































































