A Scuderia technikai igazgatója, Pat Fry elégedetten nyilatkozott a Sanghajba szállított fejlesztéseket illetően, azonban elmondta, még pontosan ki kell értékelniük, hogy mely fejlesztések kerüljenek fel az autóra a hétvége hátralevő részére.
„Ma sikerült minden gond nélkül sikerült befejeznünk a programunka, ami rendkívül pozitív a hétvége hátralevő részére. Délelőtt az ide, Sanghajba hozott különböző aerodinamikai frissítések elemzésére koncentráltunk, ami a gyárban elvégzett rengeteg kemény munka eredménye az autófejlesztési fronton. Az első jelek szerint úgy tűnik, hogy a fejlesztések megfelelnek az elvárásainknak, de szükségünk van az adatok részletes elemzésére, hogy egy még pontosabb értékelést készítsünk annak tekintetében, hogy mit használunk ezen a versenyen és mit a következőkön. A második szabadedzésen különböző munkafeltételekkel folytattuk a munkát mindkét versenyzővel, elvégezve néhány beállításbéli módosítást annak érdekében, hogy megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt mindkét autóval. Nyilvánvalóan elvégeztük a Sanghajban debütáló lágy abroncsokkal a Pirelli által ide szállított keverékek összehasonlítását."
A brit szakember szerint annak ellenére, hogy a Ferrari versenyautói versenyképesnek tűntek, különösen a második szabadedzésen, még sok munka vár a csapatra, hogy a lehető legjobbat hozzák ki a jelenlegi csomagból.
„Mindkét F138 versenytempója érdekes, de ismét van néhány ismeretlen tényező a gumik teljesítményét illetően: a lágy úgy tűnik, hogy elég gyorsan elkopik, míg a közepes keverékek jobb stabilitást nyújtanak és tovább tartanak. Most egy hosszú éjszaka áll előttünk, hogy eldöntsük a legjobb kombinációkat az időmérőre és a versenyre, rengeteg kielemzésre váró adattal.”
Első szabadedzés | Második szabadedzés | ||||||
Versenyző | # | Legjobb idő | Körök | # | Legjobb idő | Körök | Alváz |
Felipe Massa | 7. | 1:38.095 | 14 | 1. | 1:35.340 | 32 | 300 |
Fernando Alonso | 5. | 1:37.965 | 17 | 3. | 1:35.755 | 30 | 299 |