Piero Ferrari: "Az év kulcskérdése a fogyasztás lesz"

Nyomtatás

altA mai nappal megkezdődött Bahrainben a 2014-es év téli tesztjeinek utolsó, négy napos sorozata. Az F14T tesztelését Kimi Räikkönen kezdte, aki az elszámolásnál a harmadik helyen zárt. A Ferrari cég jelenlegi alelnökének és alapítójának a fia, Pierro Ferrari is ellátogatott a csapathoz, aki úgy döntött, hogy az év ezen kulcsfontosságú időszakát az istállóhoz közel tölti.

„Azért jöttem, hogy az egész csapatot bátorítsam és azért is, mert hallani akartam a forma-1-es autók hangját. Emlékszem még a nyolcvanas évek autóinak a hangjára és úgy érzem, a jelenlegi motorok nem sokban különböznek azoktól. Ezen túlmenően ezek az autók a mai kor jelentős technikai kihívásainak megnyilvánulásai lehetnek.” A jövőre is gondolva a Ferrari  vállalta ezt a kihívást azon céllal, hogy ezeket a fejlesztéseket az utcai autókba is átültessék. Úgy hiszem, hogy ez tényleg csak egy lépésre van, amelynek megvalósítása nagy örömmel tölt majd el minket.”

Piero Ferrari hozzátette: „Amikor az új technológiákról beszélek, nem feltétlen a turbóra gondolok, hiszen a Genovai Motor Show-n bemutatásra kerülő California-T-t már az új generációs turbómotorral szereltük fel. Inkább gondolok a járművek hibrid aspektusrára, amellyel a fékerőt és a kiáramló gázokat is hasznosítani tudjuk. Ez a technológia élen járna abban, hogy az autók alacsony fogyasztása mellett magasabb teljesítményt nyújtsanak. Ebben az értelemben úgy gondolom, hogy a formula-1 kinyithatja az ajtót ezen új rendszerek előtt.”

Az idei év közeledtével Ferrari hozzátette: „Nehéz előrejelzésekbe bocsátkozni. Azt viszont bizton állíthatom, hogy nagyon komplikált év elé nézünk, hiszen egyre több változó került az egyenletbe. Az előző évben az aerodinamikára és a gumikra kellett hangsúlyt fektetni, míg idén – nem csak az abszolút eredmények alakulásában, hanem a stratégiák alapvető döntéseiben is – a hajtómű játszik majd fontos szerepet. Pusztán 100 kg üzemanyaggal a fedélzeten az év egyik kulcskérdése a fogyasztás lesz: lehetetlen ennyi üzemanyaggal elejétől a végéig megcsinálni egy versenyt, így az egyik legfontosabb feladatunk lesz, hogy résen legyünk és reagálni tudjunk a versenytaktika alakítása során. Ez a másik oka annak, hogy erre az évre két tapasztalt pilótát választottunk."


Tweet
Módosítás: ( 2014. február 27. csütörtök, 23:11 )