Pedro de la Rosa, egy versenyző, akiről úgy gondolom sokan nem hittük, hogy látjuk majd Ferrari színekben Forma-1-es autót vezetni. A sors azonban kiszámíthatatlan így a korábban a McLarent erősítő, majd egy HRT-s kitérőt követően, idén a jerezi tesztek utolsó napján a spanyol egy Ferrarival gurult ki a garázsból. A Ferrari részéről ez mindenképp egy okos döntésnek minősül ugyanis Pedrót a szimulátoros fejlesztések elősegítésére igazolták, amihez nélkülözhetetlen, hogy rendelkezzen némi tapasztalattal a kocsi valós teljesítményéről. A hispán ebben nagy rutint szerzett a McLarennél eltöltött évek alatt, amivel kapcsolatban osztotta meg a gondolatait.
„Jelenleg a szimulátor program terén nem ott tartunk, ahol lenni szeretnénk. Én azonban nagyon jól érzem magam a csapatnál és eltökélt vagyok, hogy a szimulátoros fejlesztések révén sikerekhez juttassam a Ferrarit. Hogy pontosan ez mennyi időbe fog telni azt nem tudom. De legyünk tényszerűek. A McLaren szimulátor programja 2003-ban indult, így van néhány év előnyük. Az, hogy én itt vagyok, azt a célt szolgálja, hogy ezt a folyamatot gyorsítsuk. Nem mondhatom, hogy ez egy hónap alatt, vagy egy év alatt sikerülni fog, de nyilvánvalóan el kell kezdenünk keményen dolgozni. Sajnos ez a probléma az összes olyan csapatot hátrányosan érinti, amelyeknek nincs egy nagyon fejlett szimulátora.”
A jerezi teszt utolsó napján Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb, egy 1:18:148-as körrel, mögötte alig lemaradva a Force Indiát tesztelő Bianchi (1:18:175) következett, a harmadik leggyorsabb időt pedig Sebastian Vettel (1:18:565) autózta. De la Rosa alatt a Ferrari sajnos már a nap elején megállt egy váltóhiba miatt, a szerelők kitartó munkájának köszönhetően azonban délután ismét pályára gurulhatott a spanyol és 51 kört sikeresen teljesített is. Legjobb ideje sajnos csak a kilencedik helyre volt elegendő +2.168-as hátránnyal Kimihez képest. Tesztről lévén szó az időeredmény mellékes, a lényeg, hogy Pedro tudott néhány kört menni az autóval és szerzett némi tapasztalatot, ezzel kapcsolatban fejtette ki véleményét:
„Nem éreztem túl boldognak magam, mikor az üzembehelyezési körön sebességváltó probléma miatt ki kellet szállnom a kocsiból. Egész életedben egy ilyen lehetőségre vársz, erre hirtelen megáll alattad az autó, képzelhetik... Füstöt láttam az autó hátuljánál, ekkor azt gondoltam, hogy vége a napnak. A szerelők fantasztikus munkájának köszönhetően azonban délután ismét kihajthattam a pályára, így szerencsére csak egy fél napot veszítettünk el. Mindent összevetve ez egy pozitív nap volt számomra. A délután folyamán sok adatot szereztünk, amik kulcsfontosságúak lesznek a szimulátorban végzett munkához, így abszolút elégedett vagyok a mai nappal.”
A spanyol versenyző végezetül pár szóban kitért arra, hogy mennyire más volt a tavalyi autója, (HRT) mint az idei Ferrari.
„Most végre megérezhettem milyen is egy modern Forma-1-es autót vezetni, a fogantyúk, kapcsolók használata teljesen más, mint a tavalyi autómon. Összehasonlítva a két autót, két külön világról tudnék beszámolni. Ezért is volt nagyon fontos a mai nap, illetve az, hogy délután még vissza tudtam menni a pályára. Sikerült megismerkednem az autóval és ez nagyon fontos lesz az elkövetkezendő hetekben a szimulátorban végzett munkám során.”
Az idei első jerezi teszt ezzel véget ért. A hét legjobb ideje egyébként Felipe Massa nevéhez köthető, így egyelőre nincs miért kételkednünk egy sikeres idei szereplésben. Igaz általános vélekedés, hogy teszt eredményekből nem vonunk le nagy konzekvenciákat, de a kezdés akkor is biztató.
Folytatás február 19-től Barcelonában…