Mercedes első sor Kínában, Rosberggel az élen

Nyomtatás

altAhogy várható volt a Mercedes szuper-DRS rendszere remekelt Kínában, Nico Rosberg pedig szinte mindent kihozott a W03-as kódjelű konstrukcióból. Bő öt tizeddel mögötte Hamilton, és Schumacher végzett a második illetve harmadik helyen, azonban a brit pilótát öt rajthelyes büntetéssel sújtották váltócsere miatt, így Schumacher előre lépett egyet, Kobayashi pedig a harmadik helyről rajtolhat. Vettel csak a 11. lett, Alonso behozta a Ferrarit a Q3-ba.

Nico Rosberg ezzel megszerezte csapata, és egyben saját karrierjének első edzés elsőségét, Vettel pedig több, mint két év után először, nem jutott be a Q3-ba, ami valószínüleg annak tudható be, hogy a német egy teljesen más kipufogó elrendezéssel harcolt a bejutó helyekért, mint csapattársa.

A címvédő kiesése után, történt más meglepetés, mégpedig Kamui Kobayashi helyezése. A Sauber japán tehetsége, - miután Hamilton hátra lett sorolva a hetedik helyre - a harmadik helyről rajtolhat.

Az időmérő edzés harmadik szakaszára a pálya hőmérséklete jelentősen lehűlt, ami többeknek is hatalmas ér vágást jelentett. Míg a pilóták nagy része tovább tudott javítani az idején, Webber, Pérez és Alonso is nagy mértékben lassult a Q3-ra. Az ausztrál öt, Pérez és a Ferrari kétszeres bajnoka pedig hét tizedes különbséget tudhatott be a Q2-es idejéhez képest.

A Mercedes tehát az első sorból indulhat, azonban mindenki tisztában van vele, hogy nagyon csekély esélyük van arra, hogy a dobogón végezhessenek. Nico Rosberg szerint közel sem sikerült megoldani a gumiproblémákat, ráadásul a szuper-DRS hiánya is jelentősen lassíthatja majd őket, talán a hűvösebb időjárás lehet az, ami segíthet rajtuk.

Ebből kiindulva pedig, a nagy meglepetés, - véleményem szerint - Kamu Kobayashi lehet, és akár Räikkönen is megszerezheti első dobgós helyezését a visszatérését követően, miután a japán mögül, a negyedik helyről rajtolhat.

Massa javult, de nem eleget, még ez sem volt elég ahhoz, hogy bekerüljön a Q3-ba, azonban ismét csak három tized volt a lemaradása csapattársától. A kis csapatok pilótái közül Heikki Kovalainen bizonyult a legjobbnak aki csak hét tizedre volt a kieső Jean-Éric Vergne idejétől.

Íme a végeredmény:

Pos  Driver                Team                 Time          Gap   
 1.  Nico Rosberg          Mercedes             1m35.121s         
 2.  Lewis Hamilton        McLaren-Mercedes     1m35.626s  + 0.505
 3.  Michael Schumacher    Mercedes             1m35.691s  + 0.570
 4.  Kamui Kobayashi       Sauber-Ferrari       1m35.784s  + 0.663
 5.  Kimi Raikkonen        Lotus-Renault        1m35.898s  + 0.777
 6.  Jenson Button         McLaren-Mercedes     1m36.191s  + 1.070
 7.  Mark Webber           Red Bull-Renault     1m36.290s  + 1.169
 8.  Sergio Perez          Sauber-Ferrari       1m36.524s  + 1.403
 9.  Fernando Alonso       Ferrari              1m36.622s  + 1.501
10.  Romain Grosjean       Lotus-Renault        Idő nélkül
Q2 utolsó bejutó idő: 1m35.831s                          Különbség
11.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault     1m36.031s  + 0.331
12.  Felipe Massa          Ferrari              1m36.255s  + 0.555
13.  Pastor Maldonado      Williams-Renault     1m36.283s  + 0.583
14.  Bruno Senna           Williams-Renault     1m36.289s  + 0.589
15.  Paul di Resta         Force India-Mercedes 1m36.317s  + 0.617
16.  Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes 1m36.745s  + 1.045
17.  Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari   1m36.956s  + 1.256
Q1 utolsó bejutó idő: 1m36.933s                          Különbség
18.  Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Ferrari   1m37.714s  + 1.516
19.  Heikki Kovalainen     Caterham-Renault     1m38.463s  + 2.265
20.  Vitaly Petrov         Caterham-Renault     1m38.677s  + 2.479
21.  Timo Glock            Marussia-Cosworth    1m39.282s  + 3.084
22.  Charles Pic           Marussia-Cosworth    1m39.717s  + 3.519
23.  Pedro de la Rosa      HRT-Cosworth         1m40.411s  + 4.213
24.  Narain Karthikeyan    HRT-Cosworth         1m41.000s  + 4.802

107%-os idő: 1m42.931s

 

Szöveg: danieL - F1Blog!


Tweet
Módosítás: ( 2012. április 14. szombat, 09:56 )