F1 Ferrari Hírek - Mindig Naprakész

2024. szeptember 17. kedd.

A 2012-es szabályváltozások

E-mail Nyomtatás PDF

altAz FIA Motorsport Világtanácsa az Új-Delhiben megtartott ülésén elfogadta a 2012-es szabályváltoztatásokat.

Az egyik legnagyobb változás az elmúlt évekhez képest, hogy ismét tesztelhetnek majd a csapatok szezon közben. A tesztre a szezon közben - valószínűleg a Spanyol Nagydíjat követően - kerül sor, amikor is három napig tesztelhetnek majd a csapatok.

Változtattak a biztonsági autós szabályon is: a következő évtől a lekörözött versenyzők leelőzhetik a biztonsági autót és visszavehetik a körüket, ezzel is elkerülve azt, hogy az újraindításnál a lassabb autók akadályozzák az élen versenyzőket.

A Motorsport Világtanács négy órás limitet vezetett be egy futam hosszára, függetlenül attól, hogy milyen körülmények uralkodnak a verseny idején a pályán.

Fontos változás lesz, hogy ha egy versenyző egyszer elhagyja az ideális ívet védekezésnél, nem térhet vissza a versenyvonalra. Új szabályt vezettek be arra is, hogy a fel- illetve a levezető körön a versenyzők nem vághatják le a sikánokat az úgynevezett menekülő utakon, hogy ezzel spóroljanak az üzemanyaggal. Természetesen műszaki vagy egyéb probléma esetén ez a szabály nem vonatkozik a versenyzőkre.

A csapatok, illetve a mérnökök és tervezők számára azonban valószínűleg a legfontosabb változás, hogy 2012-től nem engedélyezett a fúvott diffúzorok használata. Az új szabály szerint a kipufogógázoknak az autó motorborításának hátsó végén kell távozniuk, ezzel akadályozva meg, hogy az autó alvázán a diffúzorba vezessék a forró gázokat - ezzel nyerve plusz leszorítóerőt. Emellett a motorvezérlés is egységes szabályozás alá került.

Változások a Technikai Szabályzatban:

  • Minden motor egységes ECU (elektronikus motorvezérlő egység) beállítása és vezérlése, amely eddig csupán a technikai direktíva tartalmazott, most már a Technikai Szabályok hatása alá tartozik.
  • A kipufogóvégek elhelyezésére szigorú szabályok vonatkoznak annak érdekében, hogy a kipufogógázok aerodinamikai felhasználását minimalizálják.
  • Az eddiginél jobban láthatóan kell megjelölni az autó biztonsági kapcsolóit a pilótafülkénél, megkönnyítve ezzel a pályabírók dolgát egy esetleges balesetnél.
  • Új, szigorúbb oldalirányú törésteszteket vezettek be.

A Sportszabályzat változásai:

  • Azok az autók, amelyek nem estek át az összes törésteszten, nem vehetnek részt a szezon előtti teszteken.
  • A maximális versenyidőt 4 órában határozták meg, függetlenül attól, hogy esetlegesen milyen hosszan kell felfüggeszteni az adott futamot.
  • Mielőtt a biztonsági autó visszatér a boxba, a lekörözött versenyzők visszavehetik a körüket és helyezésük szerint kell sorba állniuk a mezőny végén, így biztosítva, hogy a lekörözöttek ne akadályozzak az élen versenyző pilótákat.
  • Azok az autók, amelyek a boxban tartózkodnak akkor, amikor felfüggesztik a versenyt, újra felállhatnak a rajtrácsra, és azt a pozíciót kell elfoglalniuk, amelyben a verseny megszakításakor voltak.
  • A versenyzők nem hagyhatják el a pályát indokolatlanul, például a fel- vagy a levezető körükön sem, hogy ezzel időt illetve üzemanyagot spóroljanak.
  • A versenyzők nem térhetnek újra vissza az ideális ívre, ha egyszer irányt változtattak onnan, hogy ezzel védjék a pozíciójukat.
  • Egy háromnapos teszt engedélyezett lesz szezon közben.
  • Minden olyan versenybírói döntés, amely ellen nem fellebbezhetnek, ezentúl egy helyen szerepelnek a szabályzatban.
  • Egy versenyző minden rendelkezésére bocsátott abroncsot használhat a pénteki szabadedzéseken, ellentétben az idei évvel, amikor is csak három szett állt a versenyzők rendelkezésére a nagydíjak első napján.
Hozzászólások (3)Add Comment
Sztike
Sztike
2011 december, 09
195.56.55.116
...

végre elérték hogy a lekörözött versenyzők elmehetnek a sorból, így a Sc utáni indulás nem okoz annyi akadályt / ez hülyeség volt hogy nem engedték eddig/
Az ideális ív, lehet hogy sok esetben majd gondot okoz majd egy két vezetőnek, de majd kiderül.
A műszaki szigorítások remélem nem adnak kiskapukat a vezérbikáknak

david.petya
david.petya
2011 december, 09
195.56.55.116
...

A tesztlehetőségnek örülök,de ez az ideális ívre való vissza nem térés megöli a védekezést!smilies/angry.gif

kálmán89
kálmán89
2011 december, 08
195.56.55.116
...

nagyon szigorú szabályok!

Szóljon hozzá Ön is!
Kérjük, hogy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni. Ha még nincs fiókja, akkor regisztráljon!

busy
Módosítás: ( 2011. december 08. csütörtök, 11:52 )