Az FIA Motorsport Világtanácsa az Új-Delhiben megtartott ülésén elfogadta a 2012-es szabályváltoztatásokat.
Az egyik legnagyobb változás az elmúlt évekhez képest, hogy ismét tesztelhetnek majd a csapatok szezon közben. A tesztre a szezon közben - valószínűleg a Spanyol Nagydíjat követően - kerül sor, amikor is három napig tesztelhetnek majd a csapatok.
Változtattak a biztonsági autós szabályon is: a következő évtől a lekörözött versenyzők leelőzhetik a biztonsági autót és visszavehetik a körüket, ezzel is elkerülve azt, hogy az újraindításnál a lassabb autók akadályozzák az élen versenyzőket.
A Motorsport Világtanács négy órás limitet vezetett be egy futam hosszára, függetlenül attól, hogy milyen körülmények uralkodnak a verseny idején a pályán.
Fontos változás lesz, hogy ha egy versenyző egyszer elhagyja az ideális ívet védekezésnél, nem térhet vissza a versenyvonalra. Új szabályt vezettek be arra is, hogy a fel- illetve a levezető körön a versenyzők nem vághatják le a sikánokat az úgynevezett menekülő utakon, hogy ezzel spóroljanak az üzemanyaggal. Természetesen műszaki vagy egyéb probléma esetén ez a szabály nem vonatkozik a versenyzőkre.
A csapatok, illetve a mérnökök és tervezők számára azonban valószínűleg a legfontosabb változás, hogy 2012-től nem engedélyezett a fúvott diffúzorok használata. Az új szabály szerint a kipufogógázoknak az autó motorborításának hátsó végén kell távozniuk, ezzel akadályozva meg, hogy az autó alvázán a diffúzorba vezessék a forró gázokat - ezzel nyerve plusz leszorítóerőt. Emellett a motorvezérlés is egységes szabályozás alá került.
Változások a Technikai Szabályzatban:
- Minden motor egységes ECU (elektronikus motorvezérlő egység) beállítása és vezérlése, amely eddig csupán a technikai direktíva tartalmazott, most már a Technikai Szabályok hatása alá tartozik.
- A kipufogóvégek elhelyezésére szigorú szabályok vonatkoznak annak érdekében, hogy a kipufogógázok aerodinamikai felhasználását minimalizálják.
- Az eddiginél jobban láthatóan kell megjelölni az autó biztonsági kapcsolóit a pilótafülkénél, megkönnyítve ezzel a pályabírók dolgát egy esetleges balesetnél.
- Új, szigorúbb oldalirányú törésteszteket vezettek be.
A Sportszabályzat változásai:
- Azok az autók, amelyek nem estek át az összes törésteszten, nem vehetnek részt a szezon előtti teszteken.
- A maximális versenyidőt 4 órában határozták meg, függetlenül attól, hogy esetlegesen milyen hosszan kell felfüggeszteni az adott futamot.
- Mielőtt a biztonsági autó visszatér a boxba, a lekörözött versenyzők visszavehetik a körüket és helyezésük szerint kell sorba állniuk a mezőny végén, így biztosítva, hogy a lekörözöttek ne akadályozzak az élen versenyző pilótákat.
- Azok az autók, amelyek a boxban tartózkodnak akkor, amikor felfüggesztik a versenyt, újra felállhatnak a rajtrácsra, és azt a pozíciót kell elfoglalniuk, amelyben a verseny megszakításakor voltak.
- A versenyzők nem hagyhatják el a pályát indokolatlanul, például a fel- vagy a levezető körükön sem, hogy ezzel időt illetve üzemanyagot spóroljanak.
- A versenyzők nem térhetnek újra vissza az ideális ívre, ha egyszer irányt változtattak onnan, hogy ezzel védjék a pozíciójukat.
- Egy háromnapos teszt engedélyezett lesz szezon közben.
- Minden olyan versenybírói döntés, amely ellen nem fellebbezhetnek, ezentúl egy helyen szerepelnek a szabályzatban.
- Egy versenyző minden rendelkezésére bocsátott abroncsot használhat a pénteki szabadedzéseken, ellentétben az idei évvel, amikor is csak három szett állt a versenyzők rendelkezésére a nagydíjak első napján.
végre elérték hogy a lekörözött versenyzők elmehetnek a sorból, így a Sc utáni indulás nem okoz annyi akadályt / ez hülyeség volt hogy nem engedték eddig/
Az ideális ív, lehet hogy sok esetben majd gondot okoz majd egy két vezetőnek, de majd kiderül.
A műszaki szigorítások remélem nem adnak kiskapukat a vezérbikáknak