Egy újabb nap Sanghajban, mielőtt Bahreinbe indulnék. Jól érzem magam itt: ez egy olyan város, ami tele van élettel, és rengeteg dolgot csinálhatsz itt. És mindezek tetejében az időjárás is nagyon szép ma, mint ahogy a képen is láthattátok, amit a twitter oldalamon megosztottam. Egy étteremben ebédeltem a fizikai edzőmmel, Fabrizióval, a menedzseremmel és néhány sráccal a csapatból. Most az egyszer a Formula-1 nem volt téma, csak egy kicsit szórakoztunk. Mindenkinek szüksége van egy kis szünetre, különben nehezen tudná a legjobb teljesítményt nyújtani a versenyhétvége alatt, nem?
Természetesen ez távolról sem jelenti azt, hogy nem gondolunk a következő versenyre. Tisztában vagyok azzal, hogy Szahírban egy újabb nehéz hétvégre számíthatunk, ami természetes, részben a pálya karakterisztikája miatt, részben pedig azért, mert az autó ugyanaz lesz, mint ami Sanghajban volt. Mind a Scuderiának, mind nekem van egy jó rekordunk Bahreinben: a csapatnak négy futamgyőzelme van itt, nekem pedig három, amely közül az utolsót a debütáló versenyemen szereztem meg a Ferrarinál. De a múlt semmit nem számít ebben a sportban, és ez a hétvége is arról fog szólni, hogy a lehető legkevesebb pontot veszítsük. A bajnokság nagyon nyitott, és sok csapat van, amely a győzelemre törekszik, de egyértelmű, hogy egy nagyot kell előre ugranunk azért, hogy versenyképesebbek legyünk, ha mi szeretnénk végül győztesen kijönni ebből a helyzetből. A lehető leghamarabb előrelépést kell elérnünk. Hiszek a csapatban, és tudom, hogy Maranellóban mindenki a legjobbját nyújtja, szóval elérhetjük ezt a célunkat.
A hétvégén a maximumot fogjuk nyújtani, és remélem olyan versenyem lesz, ahol kevesebb időt kell töltenem a forgalomban, mint múlt hét vasárnap. Nagyon bosszantó volt, hogy nem sikerült szinte egy forgalomtól mentes kört sem megtennünk, mert a versenytempónk, legalábbis a verseny egyes fázisaiban egyáltalán nem volt rossz. Azonban, amikor Hamilton mögött találtam magam az utolsó boxkiállás után, neki meg volt a kanyarsebessége, hogy megelőzze a többieket, míg nekem jóval nehezebb helyeken kellett előznöm, mint a hosszú hátsó egyenes. Ezen kívül nagyon kevés esélyem volt rá, hogy megvédjem a pozíciómat, amikor a többiek használják a DRS-t, mint ahogy Maldonadóval is ez volt a helyzet. Már megelőztem, de aztán visszaelőzött épp a 14-es kanyar fékezési pontján.
Szeretnék gratulálni a srácoknak a boxban: Kínában újra ők voltak a leggyorsabbak, és 2,6 másodperc alatt zöldre váltott a lámpa, nem egyszer, hanem kétszer is, mert mind nálam, mind Felipénél sikerült ezt megtenniük, ami egy nagyon jó idő!
Ma egy nagyon fontos részhez érkezik a Real Madrid szezonja: alig több, mint egy hét alatt kétszer kell pályára lépniük a Bayern München ellen a Bajnokok Ligája elődöntőjében, és a két meccs között még a Barcával is találkoznak a Camp Nou-ban az "El Clasico"-n. Remélem, találok egy kínai tévécsatornát ma este, ami mutatja a Bayern elleni meccset: a kommentárt nehéz lesz követni, de a kép az, ami számít.
2012.04.17