Végre egy kicsit kikapcsolódhatok! A valenciai hétvége után egyenesen Maranellóba utaztam, ahol két mozgalmas napot töltöttem mind műszaki, mind promóciós szempontból. Most hazatértem, hogy pihenjek egy pár napot mielőtt nekivágnánk a következő nagydíjnak, ezúttal Angliában, Silverstone-ban.
A csapattal elemeztük az utolsó versenyt, és a rövid- illetve hosszú távú fejlesztési terveket. Jó emlékekkel jöttem el Valenciából. Ez egy pozitív hétvége volt, különösen igaz ez a versenyre. Az elért eredményemnek köszönhetően tovább gyarapodott a trófeagyűjteményem, de a legjobb rész az volt, amikor ismét láttam a nézőket örülni, amikor leelőztem Markot, először a pályán, majd a boxkiállásnál: Spanyolországban versenyezni mindig nagyon különleges!
A szezon kulcsfontosságú szakaszában járunk. Sikerült előrelépnünk, ahogy ezt láthattuk az elmúlt három versenyen, de most be kell bizonyítanunk ezt a javulást, amit Monacóban, Montrealban és Valenciában láttunk, egy olyan pályán, amely teljesen más karakterisztikájú, és amely sokkal jobban fekszik a legfőbb riválisainknak. Silverstone-ban rengeteg aerodinamikai leszorítóerőre van szükség, és ez egy olyan terület, ahol le vagyunk maradva. Lesz néhány új alkatrészünk, és innentől kezdve csökkeni fog a különbség... Remélhetőleg! Reálisnak kell maradnunk, és el kell fogadnunk, hogy ez nem lehetséges kevesebb, mint két hónap alatt - ennyi idő telt el a barcelonai verseny óta -, hogy ledolgozzuk azt a hátrányt, amit a catalunyai versenypályán láttunk. Ez a hátrány nem egy teljes kör, mert ez csak a verseny lefolyása miatt volt, de határozottan nagyobb volt, mint amit az elmúlt három versenyen láttunk. Folytatnunk kell az autó fejlesztési munkálatait, és akkor biztos vagyok benne, hogy jönni fog a győzelem. Mikor? Nincs kristálygömböm, hogy megmondjam a biztos választ.
Maranellóban lehetőségem volt találkozni egy olyan versenyzővel, aki a Ferrari és a Formula-1 közös történelmének a része, John Surtees-szel. Részt vettünk egy promóciós rendezvényen, amit a technikai partnerünk, a Shell szervezett, és nagyon érdekes volt vele beszélgetni, összehasonlítani a versenyzői tapasztalatainkat, és mindenekelőtt, beszéltünk egy olyan különleges csapatnál eltöltött életünkről, mint amilyen a Ferrari. Jó olyan emberekkel találkozni, akik személyes tapasztalataikból mondják el milyen volt a Formula-1 akkoriban.
A csapat most közölte velem a Pirelli gumiválasztásáról a következő három futamra. A Brit Nagydíjon, a lágy és a kemény keverékekkel fogunk versenyezni, mint ahogy tettük azt a bajnoksági korai szakaszában. Oké, ez számunkra még egy plusz kihívást jelent, nevezetesen azt, hogy képesnek kell lennünk minden típusú keveréket a lehető legjobban működésre bírni. Különben is, a gumiválasztás mindenkire egyformán vonatkozik, és nincs értelme azon vitatkozni, hogy a kiválasztott két vegyület jobban fekszik-e az egyik csapatnak vagy a másiknak. Rajtunk, a csapaton múlik, hogy az autót úgy állítsuk be, hogy a legjobbat hozzuk ki a gumikból mind a teljesítmény, mind a használhatóság szempontjából.