Végre újra itthon vagyok. Március 8-án utaztam el Bahreinbe, és tegnap estig úton voltam, ami valószínűleg a leghosszabb utazás volt az idei évben. Örülök, hogy visszatértem Európába, különösen azért, mert határozottan jól kezdtük a bajnokságot.
A sepangi verseny negatív végkimenetele ellenére ez egy álom, hogy a második helyen lehetek a bajnokságban, és a lemaradásom csak két pont az élen állótól, aki nem mellesleg a csapattársam, és hogy a Ferrari vezeti a konstruktőrök bajnokságát.
Nagyon nehéz hétvégénk volt Malajziában. Kár, mert nagyon nagy elvárásaink voltak, és ami a teljesítményünket illeti, beigazolódott, hogy ezek az elvárások jogosak. Rosszul kalkuláltunk az időmérőn, és ezért a versenyen fizettünk, ahol még ráadásul megbízhatósági problémáink is voltak. Ilyen bárkivel megtörténhet. Megtanultuk a leckét, szóval nem követünk el többet ilyen hibát.
Nem aggódom a megbízhatóság miatt. Úgy gondolom, hogy ami előidézte a motorhibát, az csak egy kivételes eset volt. A csapat azt mondta nekem, hogy semmilyen kapcsolat nincs a mi problémánk, és a Sauber problémái között, és aközött sem, hogy motort kellett cserélnünk Bahreinben.
A teljesítményünk is rendben volt, nagyon versenyképesek voltunk Malajziában is. A sepangi pálya más karakterű volt, mint az első kettő, és az F10-es megmutatta, hogy nagyon versenyképes más típusú pályán is. Javulnunk kell még abban, hogy az első körben jobban ki tudjuk használni a gumikat, de a versenytempónk nagyon jó volt.
Most van egy hetünk, hogy felkészüljünk a Kinai Nagydíjra. Ez egy jó alkalom a versenyzőknek, hogy kicsit pihenjenek és feltöltődjenek, míg a csapat néhány új alkatrészen fog dolgozni, amit már Kínában is használni szeretnénk, hogy gyorsabbá tegyük az autót. Úgy gondolom, hogy az F10-es nagyon jól fog alkalmazkodni a sanghaji pálya karakterisztikájához, és optimisták lehetünk.
A következő versenyeken meg kell próbálnunk elérni a pódiumot: folyamatosan a top háromban lenni azt jelentené, hogy nagyon jó helyzetben vagyunk a világbajnoki címért folytatott harcban.
(forrás: ferrari.com)