F1 Ferrari Hírek - Mindig Naprakész

2017. augusztus 19. szombat.

Ferrari F186 – 1986

E-mail Nyomtatás PDF

Ferrari F186 – 1986

1986 technikai szempontból különleges év, ez volt ugyanis az egyetlen szezon a Száguldó Cirkusz történetében, amikor a szabályok kötelezővé tették a turbómotorok használatát. A naptárba visszatért Spanyolország a jerezi pályával, de a magyar szurkolóknak ez az év minden bizonnyal az első hungaroringi nagydíjról marad emlékezetes. Az autóépítési szabályok nem változtak radikálisan, a tankolás továbbra is tiltott volt, azonban az üzemanyag mennyiségét 195 literre korlátozták, így a pilótáknak gyakran spórolni kellett, ha célba akartak érni.

Kitérő: Bernie Ecclestone régóta dédelgetett terve volt, hogy a sorozatot elhozza a Vasfüggöny mögé, eleinte a Szovjetunió, Jugoszlávia és Kína volt a célpont (és 30 év alatt mekkorát változik a világ: Jugoszlávia már nem létezik, Kínában évek óta van futam és az oroszok is gőzerővel építik a pályájukat). Ezzel párhuzamosan már 1983-ban felmerült egy magyar nagydíj megrendezésének ötlete, de Bernie – utalva a 30-as évekre – a Városligetben vagy a Népligetben szeretett volna városi pályát. Mivel az akkori politikai vezetés ezt nem támogatta, egy időre fiókba került a terv.

A legenda szerint Ecclestone és munkatársa, a brazil nagydíjat rendező Rohonyi Tamás épp egy sikertelen moszkvai tárgyalásról repültek hazafelé, amikor előbbi kifakadt, hogy miért ennyire fafejűek ezek az oroszok és miért nem akarják beengedni országukba a Forma-1-et (ne feledjük, a 80-as évek közepén jártunk, így a kérdés költői, az ok prózai volt). Erre Rohonyi megjegyezte, hogy menet közben szálljanak le Budapesten és tárgyaljanak újra, hátha ezúttal több sikerrel járnak. Segítségükre volt még a 2012-ben elhunyt üzletember-sportvezető Frank Tamás is. Állítólag az egyik előkelő pesti szállodában, egy vacsora mellett ülve született meg a döntés, a pálya vonalát pedig Ecclestone egy szalvétára skiccelte fel. Lassú, kanyargós, városi aszfaltcsíkot szeretett volna és az is lett a Hungaroring, amely Monza után a második leggyorsabban felépült pálya, mindössze nyolc hónap alatt készült el az akkoriban világszenzációnak számító számítógépes tervezéssel.

A Ferrari nem változtatott az előző évi pilótapárosán, ezúttal is Michele Alboreto és Stefan Johansson ülhettek a Harvey Postlethwaite által tervezett F186-ba, ami a tavalyi autó továbbfejlesztett verziója volt. Változtattak a futómű alkatrészeinek anyagán (de érdekes módon a geometrián nem), a hűtésen és kicsit előrébb került a pilótaülés. A korabeli paddock pletykák szerint a maranelloiak Tipo 032 jelzésű motorja volt a mezőnyben a legerősebb, amely kvalifikációs beállításokkal (3,5 bar töltőnyomással) 1300 lóerő körüli teljesítményre volt képes. Ettől azonban még nem lett a legjobb autó, az egyensúlya és tapadása elmaradt a többiekétől, így az egyenesben megszerzett előny a kanyarokban elveszett.

A szezont a Williams uralta, a 16 futamból kilencet nyert Nigel Mansell és Nelson Piquet (5-4 arányban), ez rajtuk kívül még a McLarennek, a Lotusnak és a Benetonnak sikerült. A Ferrari története egyik legrosszabb évét produkálta, egyetlen futamot sem tudtak nyerni, de még csak pole pozíciót és leggyorsabb kört sem zsebeltek be. Legjobb helyezésük Alboreto révén egy második hely volt Ausztriában, Johansson pedig sosem tudott harmadiknál előbb végezni.

 

 

Úgy tűnt, hogy a világbajnoki cím sorsa a Williams házi csatája lesz, azonban a szezonzáró ausztrál futamon mindketten defektet kaptak, így nevető harmadikként a szintén remek évet futó Alain Prost megszerezte második világbajnoki címét a négyből, a Williams a toronymagasan megnyert konstruktőri címmel vigasztalódhatott. Johansson ötödik, Alboreto kilencedik lett a végelszámolásnál, a csapat pedig negyedik helyen végzett a konstruktőri tabellán 37 ponttal (összehasonlításképp: a Williams 141 egységet gyűjtött).

Hozzászólások (0)Add Comment
Szóljon hozzá Ön is!
Kérjük, hogy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni. Ha még nincs fiókja, akkor regisztráljon!

busy
 

Ferrari 125 / 166 F2 / 212 F1 / 375 / 500 F2 / 625 F1 – 1951

News image

Ferrari 125 / 166 F2 / 212 F1 /...

kedd, 15 október 2013

Bővebben

Ferrari 555 F1, 1955

News image

Ferrari 555 F1, 1955   1955 csonka szezon volt...

kedd, 28 május 2013

Bővebben

Ferrari 500 / 550 / Ferrari-Lancia D50 – 1956

News image

Ferrari 500 / 550 / Ferrari-Lancia D50 – 1956...

szerda, 9 július 2014

Bővebben

Ferrari 246 F1, 1958

News image

 Ferrari 246 F1, 1958 A típusjelzés a 2,4-es és...

kedd, 26 március 2013

Bővebben

Ferrari 156 F1 „Sharknose” – 1961

News image

Ferrari 156 F1 „Sharknose” – 1961 1961 a nagy...

kedd, 16 július 2013

Bővebben

Ferrari 156 F1 „Aero” – 1963

News image

Ferrari 156 F1 „Aero” – 1963 A szezon nem...

hétfő, 16 december 2013

Bővebben

Ferrari 312 F1-67 – 1967

News image

Ferrari 312 F1-67 – 1967 Az 1967-es évvel egy...

csütörtök, 22 augusztus 2013

Bővebben

Ferrari 312B – 1970

News image

Ferrari 312B – 1970 A szezon mozgalmasan indult, több...

szerda, 9 október 2013

Bővebben

Ferrari 312 T2 – 1976

News image

Ferrari 312 T2 – 1976 Az 1976-os év több...

szerda, 12 június 2013

Bővebben

Ferrari 312 T4, 1979

News image

  Ferrari 312 T4, 1979   A T-sorozat negyedik...

vasárnap, 7 április 2013

Bővebben

Ferrari 126 C4 – 1984

News image

Ferrari 126 C4 – 1984 Az 1984-es szezonban már...

hétfő, 5 augusztus 2013

Bővebben

Ferrari F186 – 1986

News image

Ferrari F186 – 1986 1986 technikai szempontból különleges év,...

szerda, 13 november 2013

Bővebben

Ferrari 412T2 – 1995

News image

Ferrari 412T2 – 1995 Ayrton Senna és Roland Ratzenberger...

péntek, 14 június 2013

Bővebben

Ferrari F2003 GA, 2003

News image

  Ferrari F2003 GA, 2003 A csapat nyomasztó fölénnyel...

csütörtök, 2 május 2013

Bővebben

Ferrari F2007 – 2007

News image

Ferrari F2007 – 2007 A 2007-es szezonkezdet óriási változásokat...

vasárnap, 1 szeptember 2013

Bővebben

Csatlakozz közösségünkhöz Facebookon is!