F1 Ferrari Hírek - Mindig Naprakész

2017. október 24. kedd.

Ferrari F2003 GA, 2003

E-mail Nyomtatás PDF

 

Ferrari F2003 GA, 2003

A csapat nyomasztó fölénnyel nyerte meg az előző szezont és teljes mértékben uralta a Forma-1 mezőnyét, ezért a Ferrari megengedhette magának azt a luxust, hogy elnyújtsák az autó tervezését és az évad első négy futamán a tavalyi F2002 módosított verziójával álljanak rajthoz. A többi csapat még az új modelljei építése során sem jutott el arra a technikai szintre, ahol a Scuderia már egy évvel azelőtt állt és Schumacher a korábbi konstrukcióval is megnyerte San Marino nagydíját, majd az ötödik versenyen, Spanyolországban vetették csak be az F2003 GA-at. Az elnevezéssel a Fiat-birodalom legendás alapítója Gianni Agnelli (eredeti végzettsége után kapott becenevén az Ügyvéd Úr) előtt tisztelgett a csapat, aki 2003 januárjában hunyt el.

A 2003-as modell az előző évi autó továbbfejlesztett változata volt, szinte minden ponton finomítottak a technikán (váltó, futómű, aerodinamika, 5 centivel megnyújtott tengelytáv, alacsonyabb súlypont) és még tökéletesebbre csiszolták az elődhöz képest, a 052-es kódjelű motor kb 920-930 lóerőre volt képes. Egyetlen gyenge pontja volt az autónak, ami a szezon során gondot okozott: hajlamos volt gyorsan koptatni a gumikat, ami hátránynak bizonyult a Michelint használó csapatokkal szemben a szokatlanul forró európai nyárban. A Bridgestone az év vége felé orvosolta a problémákat és a gumik viselkedése „felzárkózott” a francia riválishoz.

 

Schumacher öt, Barrichello két nagydíjat nyert az autóval a 16 versenyes évadban úgy, hogy a modell csonka szezont futott és csak 12 futamon indult, emellett öt pole pozíciót és ugyanennyi leggyorsabb kört futott az F2003 GA. Az év végén Schumi megnyerte hatodik világbajnoki címét, átadva ezzel Fangio 46 éves rekordját a múltnak, a Ferrari pedig 13. konstruktőri címét zsebelhette be.

Hozzászólások (0)Add Comment
Szóljon hozzá Ön is!
Kérjük, hogy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni. Ha még nincs fiókja, akkor regisztráljon!

busy
Módosítás: ( 2013. május 02. csütörtök, 11:04 )  

Ferrari 125 / 166 F2 / 212 F1 / 375 / 500 F2 / 625 F1 – 1951

News image

Ferrari 125 / 166 F2 / 212 F1 /...

kedd, 15 október 2013

Bővebben

Ferrari 555 F1, 1955

News image

Ferrari 555 F1, 1955   1955 csonka szezon volt...

kedd, 28 május 2013

Bővebben

Ferrari 500 / 550 / Ferrari-Lancia D50 – 1956

News image

Ferrari 500 / 550 / Ferrari-Lancia D50 – 1956...

szerda, 9 július 2014

Bővebben

Ferrari 246 F1, 1958

News image

 Ferrari 246 F1, 1958 A típusjelzés a 2,4-es és...

kedd, 26 március 2013

Bővebben

Ferrari 156 F1 „Sharknose” – 1961

News image

Ferrari 156 F1 „Sharknose” – 1961 1961 a nagy...

kedd, 16 július 2013

Bővebben

Ferrari 156 F1 „Aero” – 1963

News image

Ferrari 156 F1 „Aero” – 1963 A szezon nem...

hétfő, 16 december 2013

Bővebben

Ferrari 312 F1-67 – 1967

News image

Ferrari 312 F1-67 – 1967 Az 1967-es évvel egy...

csütörtök, 22 augusztus 2013

Bővebben

Ferrari 312B – 1970

News image

Ferrari 312B – 1970 A szezon mozgalmasan indult, több...

szerda, 9 október 2013

Bővebben

Ferrari 312 T2 – 1976

News image

Ferrari 312 T2 – 1976 Az 1976-os év több...

szerda, 12 június 2013

Bővebben

Ferrari 312 T4, 1979

News image

  Ferrari 312 T4, 1979   A T-sorozat negyedik...

vasárnap, 7 április 2013

Bővebben

Ferrari 126 C4 – 1984

News image

Ferrari 126 C4 – 1984 Az 1984-es szezonban már...

hétfő, 5 augusztus 2013

Bővebben

Ferrari F186 – 1986

News image

Ferrari F186 – 1986 1986 technikai szempontból különleges év,...

szerda, 13 november 2013

Bővebben

Ferrari 412T2 – 1995

News image

Ferrari 412T2 – 1995 Ayrton Senna és Roland Ratzenberger...

péntek, 14 június 2013

Bővebben

Ferrari F2003 GA, 2003

News image

  Ferrari F2003 GA, 2003 A csapat nyomasztó fölénnyel...

csütörtök, 2 május 2013

Bővebben

Ferrari F2007 – 2007

News image

Ferrari F2007 – 2007 A 2007-es szezonkezdet óriási változásokat...

vasárnap, 1 szeptember 2013

Bővebben

Csatlakozz közösségünkhöz Facebookon is!