Agresszív fejlesztési program

Nyomtatás

altA Ferrari a szezon elején mutatott gyengélkedése után nagyon agresszívan közelíti meg fejlesztéseit, Spanyolországban egy átfogó fejlesztést vetett be, tegnap pedig ismét egy új csomaggal készült.

Alig telt el négy hét a Spanyol Nagydíj óta, melyen Pat Fry és technikai csapata teljesen átdolgozta az F2012-őt, tegnap a Ferrari ismét egy alaposan átépített autót vitt pályára. A fejlesztések középpontjában a kipufogó áll, mely komoly problémákat okozott még februárban az autó bemutatása után. Mivel túlmelegítette a hátsó abroncsokat, a csapatnak egy jóval egyszerűbb verzióhoz kellett folyamodnia. Mivel az F2012-őt eköré a kipufogó elrendezés köré építették, a mérnökök közel négy hónapja azon dolgoznak, hogy egy módosított formában vissza tudják ültetni az eredeti megoldást a koncepcióba.

Spanyolországban egy átmeneti megoldást mutattak be, ahol a kipufogó motorperiféria körüli elrendezését alakították ki, a kipufogó végeket azonban még csak egy neutrális zónába terelték, hogy minimalizálják azok aerodinamikai hatását illetve csökkentsék a túlmelegedés kockázatát. A tegnap bemutatott megoldás már a végleges elrendezést prezentálja, az alapelv mögötte az, amelyet Jerezben is használt a Ferrari az autó bemutatója után. A gázokat a hátsó kerekek melletti sávba terelik lefele irányítva. Ezzel nem a tiszta leszorító erő képzés a céljuk, hanem az, hogy a kerekek melletti turbulenciát minimalizálva tisztábbá tegyék a padlólemez szélén áramló levegő, így növelve a diffúzor középső paneljának hatékonyságát. Ehhez egy új padlólemezt is bemutattak, melyeken – apró vertikális lemezekkel –csatornákat képezve terelik célzottabban a gázokat.

Az új kipufogó elrendezés új motorborítást is igényelt. Továbbá a váltó hűtésére is újabb nyílásokat vezettek be. Módosították a diffúzor felső lemezeit is (angol szakzsargon: gurney flap). Hogy alkalmazkodjanak az autó hátulján módosult légáramlatokhoz, átdolgozásra kerültek az orr alatti vertikális terelőlemezek is. Új fékhűtőket is kipróbáltak az első kerekeknél. A Williams-mintájára megszabadultak a fékbeömlő csatornáktól és a hűtéshez szolgáló levegőt a kerék és az aerodinamikai célra használt lemez közötti résen terelik a fékekhez. Ezenkívül apró módosításokat végeztek a hátsó terelő szárnyon is, melyet specifikusan a montreáli hétvégére dolgoztak ki.


Tweet
Módosítás: ( 2012. június 09. szombat, 11:10 )