Noha Fernando Alonso sebessége megvolt ahhoz, hogy megnyerje a Kanadai Nagydíjat, a csapat ragaszkodva az egykiállásos stratégiához elrontotta a versenyt, így a spanyol az utolsó körökben visszaesett az ötödik helyre. Felipe Massa a verseny korai szakasza után, amikor pályán képes volt előzni és könnyedén tartotta az élen autózók tempóját, megpördült, amely megpecsételte versenyének kimenetelét.
Fernando Alonso: „Megpróbáltuk ma megnyerni a versenyt, de nem fizetődött ki az a hazárdjáték, hogy egy kiállásra utazunk. Amikor Hamilton bejött a második kiállására, mi megpróbáltunk a saját kezünkre játszani: most már könnyű kijelenteni, hogy nekünk is ugyanazt a döntést kellett volna hozni, de ez azt jelentette volna, hogy semmivel sem próbálkozunk és pozíciót veszíthettünk volna Vettelhez képest. Az utolsó körök valóban nagyon hosszúak voltak, a gumik hirtelen elfogytak és túl lassú voltam, hogy megvédjem magam a hátul érkezőkkel szemben. A mérnököm folyamatosan mondta, hogy tartsam fel őket, de nem volt lehetőségem erre. A valódi probléma ma a gumikopás volt, nem a stratégia, amely egy helyet jelentett legfeljebb, de ne felejtsük el, hogy ugyanez a stratégia volt az, amely lehetővé tette számunkra, hogy megelőzzük Vettelt az első kiállásnál. A kocsi versenyképes volt a futam egésze során: nem a leggyorsabb volt, mert a McLaren, ahogyan az várt is volt, nagyon gyorsnak mutatkozott, de mindenképp tettünk egy lépést előre a teljesítmény terén. Tovább kell dolgoznunk, hogy javítsunk a gumikopáson: nagyon apró dolgok is hatással lehetnek erre, mint péládul néhány fok emelkedés vagy csökkenés a hőmérsékletben, habár itt talán az életük végét járták már (a gumik – szerk.). Ez nem egy gumi világbajnokság, de minden egyes részletet alaposan ki kell elemezni a győzelmért. Az első alkalommal ebben az évben, nem csak a károkat próbáltunk minimalizálni, hanem valójában a győzelemért mentünk. Ez egy pozitív jel, és ezt kell megmutatnunk és igazolnunk Valenciában és Silverstone-ban is. Minden bizonnyal több önbizalommal térünk haza, amely az esélyeinket illeti, mert ez volt a legjelentősebb előrelépés, amelyet az autóval értünk el, hosszú idő óta.”
Felipe Massa: „Haragszom magamra, mert elkövettem egy hibát az egyes kanyarnál és emiatt elnézést kell kérnem a csapattól és a rajongóktól. Megcsíptem a rázókövet és a kocsi hátulja váratlanul kitört. Frusztráló volt, mert azt jelentette, hogy elveszítettem a kapcsolatot a vezető csoporttal: könnyedén az első ötben végezhettem volna figyelembe véve azt, hogy miként üzemelt a kocsi. A megprödülés után vibrációt éreztem a gumiktól, ezért kellett korán a bokszba hajtani. Azután megpróbáltam a verseny következő etapját elnyújtani annyira, amennyire csak lehetséges volt, sőt még abban is bíztam, hogy nem kell többször kiállnom. Sajnos, a vége felé még egyszer ki kellett állni, mert már majdnem a vásznon autóztam. Talán ha az utolsó kiállást kissé előrehoztuk volna, akkor megelőzhettünk volna Kobayashit, de már ez sem változtatott volna sokat. Csalódott vagyok, mert megmutattunk, hogy versenyképesek vagyunk a fő ellenfeleinkhez képest: most már itt vagyok, harcolunk velük, amely egy néhány futammal ezelőtt még nem így nézett ki. A tizedik hely nem tükrözi vissza a potenciálunkat. Most nagyon fontos, hogy ezt az utat kövessük: ez egy olyan hétvége volt, amikor is mindig a legjobb helyekért küzdöttünk és minden területen javultunk, amelynek erőt kell adnia a szezon további részéhez.”