A mai napon az első edzést a legújabb fejlesztések kipróbálásának szentelte a csapat, amelyek közül néhány az előzetes várakozásoknak megfelelően üzemelt, míg néhány további módosítást igényel, míg éles körülmények között is bevethető lesz. A második edzés folyamán a két gumikeverék összehasonlítására és a helyes versenybeállítás megtalálására fókuszáltak.
Fernando Alonso: „Összességében ez egy pozitív nap volt, amely során különböző fejlesztéseket próbáltunk ki a kocsin, néhány jól működött, míg néhányat tovább kell alakítanunk és majd Silverstone-ban fogjuk bevetni. Természetesen sokat dolgoztunk a gumikon is, amelyek elég nagy kopást mutatnak itt. Ezen a területen azt is figyelembe kell venni, hogy a felhőzetnek megfelelően a körülmények gyorsan változhatnak. Amikor az égbolt teljesen tiszta, a pálya hőmérséklete könnyedén emelkedik négy-öt fokot és ez megváltoztathatja a gumik viselkedését is. Most ki kell elemeznünk minden adatot, melyet Felipe és én gyűjtöttem, majd pedig a lehető legjobb beállítást és technikai csomagot kell összeállítanunk az időmérőre és a futamra. Ebben az évben az első rajtkocka kevésbé fontos a múlthoz képest és azt hiszem, ezen a pályán is ez a helyzet: mindig fontos marad, hogy az ember az első helyről induljon, de ha hátrébbról rajtolsz, akkor sincs kizárva a győzelmi esély. A világbajnokság? Futamról futamra gondolkodom. Ma Hamilton van előttem, ezért a célom, hogy előtte végezve hagyjam el Valenciát, majd Silverstone-ban talán Vettel lesz az első, akkor pedig ő lesz a cél.”
Felipe Massa: „Rengeteg munkát végeztünk el azokkal a fejlesztésekkel, amelyeket ide hoztunk és most a rendelkezésünkre álló adatokkal megpróbáljuk kiválasztani azokat az elemeket, melyek teljesítménybeli javulást hozhatnak nekünk ettől a hétvégétől kezdve. Délelőtt főként aerodinamikai összehasonlításokon dolgoztam, így természetesen nem használtam a lehető legjobban a kocsit és a gumikat. A délután sokkal jobban alakult, amikor is elégedett voltam az egyensúllyal és a kocsi kezelhetőségével a pályán. Kár, hogy elkövettem egy hibát az első mért körömön a lágy gumikon, rögtön az elején: ami az időmet illeti, figyelembe véve, hogy az elsők között voltam, akik az opciós abroncsra váltottak, természetesen jobb is lehetett volna és jóval előrébb is végezhettem volna a végső eredménytáblázaton. Még mindig sok munkát kell elvégeznünk, mert azt várom, hogy lesz néhány nagyon gyors autó holnap, de a helyzet nem néz ki rosszul hosszú távon sem: némi teljesítménycsökkenés mutatkozik a gumik részéről, de összességében nem voltak rosszak az idők. A szél? Apróság volt, a pálya néhány pontján azonban nagyon könnyű volt blokkolni a kocsi elejét miatta.”