Sebastian Vettel, a Red Bull versenyzője szerezte meg a pole pozíciót az Európa Nagydíj időmérő edzésén Valenciában. A német versenyző mögül Lewis Hamilton indulhat majd a McLarennel, a harmadik helyről pedig a williamses Pastor Maldonado kezdheti meg a holnapi versenyt.
Tovább emelkedett a hőmérséklet délelőtthöz képest a valenciai versenypályán: 25 fokos levegőhőmérséklet mellett 43 °C-os pályán kezdhették meg az időmérő edzést.
A kvalifikáció első szakaszában Mark Webber okozott meglepetést, aki csupán a 19. pozíciót szerezte meg, ezzel számára véget ért az időmérő edzés, nem jutott tovább a Q2-be. Webber a harmadik tréning során technikai problémákkal küzdött, az edzés végéig szerelői nem tudták megjavítani a Red Bullt. Az ausztrál hiába próbálkozott a lágy gumikkal, 1:40.398-as idejével kénytelen volt visszahajtania a bokszba, hogy a csapat tovább dolgozhasson az autón.
Nem csak az első szakasz tartogatott meglepetéseket: mindkét Ferrari búcsúzott az időmérő második szakaszában, Fernando Alonso a tizenegyedik, Felipe Massa pedig a tizenharmadik helyről kezdheti meg a holnapi versenyt. Az élcsapatok versenyzői közül Michael Schumacher is kiesett a Q2-ben, a holnapi futamon a két Ferrari között a tizenkettedik pozícióból vághat neki a versenynek, így tovább folytatódik a német balszerencse-sorozata. Szoros küzdelem alakult ki a továbbjutásért, négy versenyző is 1:38.7-es időt futott, Felipe Massa lemaradása csupán 77 ezredmásodperc a tizedik helyezett Kamui Kobajasihoz képest. A Q2-ben búcsúzott még Bruno Senna, Sergio Perez, Heikki Kovalainen és Daniel Ricciardo is.
A Q1-ben Pastor Maldonado, a Q2-ben Romain Grosjean végzett az élen, a döntő szakaszban azonban Sebastian Vettel zsebelte be a végső győzelmet. A német versenyző 1:38.086-os idővel szerezte meg az első rajtkockát, mögötte több mint 3 tizedmásodperces lemaradással Hamilton végzett a McLarennel, a holnap harmadik helyről startoló Maldonado hátránya pedig 4 tized a regnáló világbajnokhoz képest.
A negyedik és ötödik helyről a két Lotus indul majd, Grosjean-Räikkönen sorrendben, hatodik lett Nico Rosberg a Mercedesszel, őket követi Kamui Kobajasi (Sauber) és Nico Hülkenberg (Force India). Csupán kilencedik lett Jenson Button a McLarennel, így Schumacherhez hasonlóan számára sem hozta meg az idei szerencsét az időmérő. Az első tíz sorrendjét Paul di Resta zárja a Force Indiával.
Hely | Versenyző | Csapat | Q1 | Q2 | Q3 | Kör |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:39.626 | 1:38.530 | 1:38.086 | 15 |
2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:39.169 | 1:38.616 | 1:38.410 | 17 |
3 | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 1:38.825 | 1:38.570 | 1:38.475 | 21 |
4 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:39.530 | 1:38.489 | 1:38.505 | 16 |
5 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | 1:39.464 | 1:38.531 | 1:38.513 | 16 |
6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:39.061 | 1:38.504 | 1:38.623 | 17 |
7 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 1:39.651 | 1:38.703 | 1:38.741 | 12 |
8 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:39.009 | 1:38.689 | 1:38.752 | 19 |
9 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:39.622 | 1:38.563 | 1:38.801 | 16 |
10 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 1:38.858 | 1:38.519 | 1:38.992 | 18 |
11 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:39.409 | 1:38.707 | 14 | |
12 | Michael Schumacher | Mercedes | 1:39.447 | 1:38.770 | 12 | |
13 | Felipe Massa | Ferrari | 1:39.388 | 1:38.780 | 14 | |
14 | Bruno Senna | Williams-Renault | 1:39.449 | 1:39.207 | 15 | |
15 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 1:39.353 | 1:39.358 | 14 | |
16 | Heikki Kovalainen | Caterham-Renault | 1:40.087 | 1:40.295 | 11 | |
17 | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | 1:39.924 | 1:40.358 | 12 | |
18 | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | 1:40.203 | 9 | ||
19 | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | 1:40.395 | 7 | ||
20 | Vitaly Petrov | Caterham-Renault | 1:40.457 | 8 | ||
21 | Pedro de la Rosa | HRT-Cosworth | 1:42.171 | 7 | ||
22 | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 1:42.527 | 8 | ||
23 | Charles Pic | Marussia-Cosworth | 1:42.675 | 10 | ||
DNS | Timo Glock | Marussia-Cosworth | Idő nélkül | 0 | ||
Q1 107%-os idő | 1:45.742 |
(Forrás: motorsportal.hu)
Nem a 11. és 13. rajthelyről beszélek... hanem mikor Alonso átvette a vezetés a bajnokságban akkor is elkezdted szidni a Ferrarit.. egy igazi szurkoló jóban rosszban kitart a csapata mellett és ha nem jön össze valami nem egyből elkezdi gyalázni. Ennyi a különbség.
Bazsi! Szerinted a 11. és 13. rajthelyben mi a pozítívum? Lehet, hogy neked megfelel egy olyan Ferrari, akit az eddigi nyolc időmérőn már majdnem minden csapat megvert, nekem azonban nem. Nem vb címről kell álmodozni, hanem lehet megint tervezni a jövő évi autót, amit majd megint elcsesznek. Így megy évek óta.
Igen Alonso meg is mondta, hogy ne számítsunk túl sok jóra.
Egy tévés megkérte, hogy vidítsa már föl a szurkolókat kicsit, mondja, hogy a dobogó meglehet...erre Alonso realistán "az lehetetlen" kijelentéssel válaszolt.
Az autóval nem volt nagy baj, egyszerűen most annyira szoros a mezőny, hogy a legkisebb különbség is sokat számít:
"Szerintem Kanadához képest csak annyi a különbség, hogy most mennyire szorosak voltak az eredmények. A vezetés, az autó szempontjából minden jó volt. Montrealban négytizedre voltunk a legjobbtól a Q2-ben, most csak kéttizedre..."
Nagyon nagy kár, de verseny még nem volt, így semmi sincs veszve (pl. tömegkarambol az 1-10. versenyzők közt )
De akkor is idegesítő, hogy 4 ezreden csúszott el Alonso, és ha Q3-ban ais ugyanolyan időt megy mint a Q2-ben (1:38.707) akkor 7. lehetett volna...na mindegy már....