Lewis Hamilton zárt az élen a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj időmérője előtt. A brit után a Lotus versenyzőjét Romain Grojant, harmadikként pedig a hazai pályán versenyző Mark Webert intették le.
Az utolsó szabadedzésen az időjárás megkímélte a mezőnyt lehetőséget adva mérvadó körök teljesítésére. A tegnapi esős második szabadedzés után nem mindegyik csapat tudta teljesíteni a programot, így a legtöbben azonnal nekiláttak az installációs körök lefutásának, az első 20 perc után már mindenki mért idődel rendelkezett.
A pályára először a Caterham pilótája, Vitaly Petrov hajtott ki, az első mért idő azonban Nico Roserg nevéhez fűződik, a német 1:29.788-al nyitotta az egy órás gyakorlást. A német azonan nem sokáig birtokolhatta az első helyet, Lewis Hamilton a keményebb keverékű abronccsal negyed óra után átvette a vezetést. A McLaren-Mercedes másik pilótája, Jenson Button is jó szabadedzést produkált, két tized másodperccel marad el csapattársa győztes körétől.
A Ferrari ezzel a szabadedzéssel sem lehet felhőtlenül boldog. Fernando Alonso csak a tizenhatodik, míg Felipe Massa két hellyel mögötte zárt. Felipe Massa csapattársához hasonlóan, egyaránt kicsúszkált a pályáról. A két versenyző csak nehézségek árán tudta a pályán tartani az F2012-t, mindkét versenyző a tapadás hiányától szenvedett.
A Red Bullok ezzel szemben felemás napot zárhatnak. Mark Webber a harmadik helyen végzett, csapattársa Sebastian Vettel azonban a sóderágyban fejezte be az edzést. A címvédő a hatos kanyarban vesztette el uralmát versenygépe felett, amely végül egy megforgást követően a biztonsági zónában állt meg. A németet az elszámolásnál hetedikként jegyezték.
A második szabadedzést megnyerő Michael Schumacher sem fejezete be a szabadedzést. A Mercedes hétszeres világbajnoka a a kilences kanyarban nagyon hasonló mód csúszott ki, mint pár perccel korábban német honfitársa tette meg.
Az idén visszatérő Kimi Raikkönen a tizenkettedik helyen végzett. A Lotus pilótája a mai napra visszakapta korábbi szervókormányát, miután pénteken ennek új változata nem feküdt a vezetési stílusának.
A lista végét a három kiscsapat sorrendben a Catherham, a Marussia és a HRT található. HRT ma sem tudott sikeres gyakorlást teljesíteni. A pénteki nap szenvedése ma is tovább folytatódott, a késve megérkezett autó, a hidraulikai probléma megoldása után a kormányszervóval akadtak problémák. Bár csapattársát végül sikerült megelőznie, a 107%-os szabályt azonban egyik sem érte el.