Sepang International Circuit - Kuala Lumpur
Debütálás éve: 1999
Egy kör hossza: 5543 m
Körök száma: 56
Kanyarok száma: 15
Leggyorsabb kör: Fernando Alonso - 1:32.582 (Renault, 2005)
A legelső futamot 1999-ben Eddie Irvine nyerte a Ferrarival, legtöbbször pedig Michael Schumacher foglalhatta el a dobogó legfelső fokát, összesen 3 alkalommal. Őt követi Kimi Räikkönen (2003-McLaren-Mercedes, 2008-Ferrari), Fernando Alonso (2005-Renault, 2007-McLaren-Mercedes) és Sebastian Vettel (2010, 2011-Red Bull) 2-2 futamgyőzelemmel. Fernando Alonso itt ünnepelhette F1-es pályafutása első pole-ozícióját és dobogós helyét a Renault, Kimi Räikkönen pedig legelső futamgyőzelmét még 2003-ban a McLaren színeiben.
Jelenlegi versenyzőink eddigi szereplése a Maláj Nagydíjon:
Felipe Massa: | Fernando Alonso: | |
2001 | 13. (Minardi) | |
2002 | 6. (Sauber) | |
2003 | 3. (Renault) | |
2004 | 8. (Sauber) | 7. (Renault) |
2005 | 10. (Sauber) | 1. (Renault) |
2006 | 5. (Ferrari) | 2. (Renault) |
2007 | 5. (Ferrari) | 1. (McLaren-Mercedes) |
2008 | kiesett (Ferrari) | 8. (Renault) |
2009 | 9. (Ferrari) | 11. (Renault) |
2010 | 7. (Ferrari) | kiesett (Ferrari) |
2011 | 5. (Ferrari) | 6. (Ferrari) |
A Pirelli által szállított gumikeverékek:
A Pirelli már korábban bejelentette, hogy az első három futamon a kemény (ezüst) és a közepes (fehér) keveréket fogja a csapatok számára bocsátani.
Időjárás-előrejelzés:
A Maláj Nagydíj fizikailag az egyik, ha nem a legmegterhelőbb Formula-1-es futamhelyszínek egyike a hatalmas páratartalom és forróság miatt. Mindezek mellett sohasem lehet biztosan tudni, hogy a távolban a pálya felé közeledő felhőkből özönvízszerű záporra, vagy csak egy csendesebb esőre lehet számítani. Az időjárás-jelentések szerint - ahogy Malajziában ebben az évszakban megszokott - minden nap lehet esőre számítani.
Előzési zóna:
A tavalyi évhez hasonlóan idén is egy előzési zóna lesz kijelölve a sepangi pályán, ugyanott, ahol tavaly. Az FIA az utolsó, hajtű kanyar után 5 méterrel kezdődően jelölte ki a pálya célegyenesét arra a szakaszra, ahol használható az állítható hátsó szárny. A detektáló zóna - ahol mérik a két versenyző közötti időkülönbséget - az utolsó kanyar előtt 207 méterrel lesz.
Tudnivalók a pályáról:
Tervező: Herman Tilke .
Sok egyenes szakasz és visszafordító kanyarok teszik izgalmassá a versenynaptár legkanyargósabb pályáját. Összesen 15 kanyar található rajta, ebből a széles hátsó egyenes, majd az azt követő hajtűkanyar a legjobb előzési pontja a pályának, de az 1-es és a 4-es kanyarban is lehetőség adódhat a riválisok kifékezésére.
Kritikus pontok:
- A célegyenes utáni hosszú jobbos 1-es kanyar egy hosszabb féktávval jó lehetőség az előzésre.
- A 14-es kanyarban rendkívül nagyot kell fékezni, és a kanyar bejáratát sem lehet látni. A kanyar megfelelő teljesítése, az azt követő hosszú egyenes miatt létfontosságú.
Technikai jellemzők:
A sepangi pálya a versenynaptár egyik legkíméletlenebb helyszíne.
Az 50-60%-os páratartalom és a kb. 35 fokos hőmérséklet a motorokat és a versenyzőket terheli meg, míg néhány kanyar pedig a fékeknek és az abroncsoknak okozhat problémát.
A diffúzor nagy szerepet játszhat a kanyargós pálya miatt a csapatoknak itt célszerű magas leszorítóerőt alkalmazni, az viszont a végsebesség rovására mehet.
A Maláj Nagydíj hétvégéjének menetrendje magyar idő szerint:
Március 23. (péntek): | 1. szabadedzés: | 3:00-4:30 | |
2. szabadedzés: | 7:00-8:30 | ||
Március 24. (szombat): | 3. szabadedzés: | 6:00-7:00 | |
Időmérő: | 9:00 | ||
Március 25. (vasárnap): | Verseny: | 10:00 |
Az időmérőedzést és a versenyt is élőben közvetíti az M1.
Egy kör Fernando Alonsóval Sepangban:
A 2011-es Maláj Nagydíj összefoglalója: