Räikkönen végzett az élen a vasárnapi tesztnapon

Nyomtatás

altKimi Räikkönen végzett az élen a barcelonai előszezoni teszten. A Lotus E20-szal két tizedmásodpercet vert a második helyen befutó Fernando Alonsóra.

A második teszten a Lotus E20-nál fellépő súlyos felfüggesztés probléma miatt a finn ebben az évben csak a negyedik tesztnapját tudta teljesíteni. Räikkönen ebből a négy napból kettőt az első helyen fejezett be, a vasárnapot pedig a két barcelonai teszt legjobb eredményével zárta. Mindent egybevéve 121 kör alatt - az ebédszünet előtt - 1:22.030-ra faragta le az élen álló eredményét.

Fernando Alonso a Ferrarival elmaradt Räikkönen idejétől. A csapat pénteken elmondta, hogy továbbra is az a fő céljuk, hogy mindent megtudjanak az autó viselkedéséről. Annak ellenére, hogy Alonso 1:22.250-es ideje az F2012 eddigi legjobb teljesítménye és a 115 kör alatt rengeteg adat összegyűjtésére volt lehetőség a csapat úgy döntött, hogy a hét hátralevő részére törlik a versenyzők interjúit. 

A vasárnapi teszt legérdekesebb története azonban a Red Bull háttérben maradása volt. Sebastian Vettel a váltóproblémája előtt mindössze 17 kört futott, majd visszaállt a boxba. A német pár perccel a vége előtt még visszatért a pályára, összteljesítményéhez azonban csak 5 kört tudott hozzátenni. Kora délelőtt a címvédő menekülőútként a sóderágyat választotta, amelynek következtében az RB8 első szárnya is megsérült. A csapat reménykedett, hogy Ausztrália előtt további kilométereket még meg tudnak tenni, Mark Webber az új Red Bullal azonban csak 70 kört teljesített.

A Williams két versenyzője között megosztotta az utolsó tesztnapot, melynek eredményeképp pozitív napot zárhattak. 1:22.296-tal Bruno Senna reggel a harmadik leggyorsabbnak bizonyult, Pastor Maldonado, aki hosszabb etupokra maradt kint, a kilencedik helyen zárt.

Egy szolid tesztnapot követően a Force Indiával köröző Nico Hülkenberget negyedikként intették le. Behozta a hét elején erőátviteli probléma miatt elszenvedett lemaradását, azonban délután sem tudott még teljes versenyszimulációt végrehajtani. Szuperlágy gumikkal nem sokkal - 0.074 század másodperccel - előzte meg Kamui Kobayashit, aki a nap legnagyobb részét a megfelelő beállítások eltalálásával töltötte. A délutáni versenyszimuláció a Sauber számára is fordítva sült el, Kobayashi autója motorprobléma miatt megállt a pályán.

A McLaren eredményes napot zárhatott, Hamilton 115 kört futott az új kasztnival, mindemellett csak 4 tizeddel maradt el Räikkönen győztes idejétől. Hamilton a teszt alatt kétszer annyi kilométert tett meg, mint csapattársa, Jenson Button, délután ő is Ausztráliára próbálta megtaláláni az ideális beállításokat.

Vitaly Petrov a CT01-gyel 1 tizedmásodperccel volt lassabb csapattársa korábbi végeredményénél, 1:22.795-ös idővel ért célba a hetedik helyen. Michael Schumachert a végelszámolásnál - 4 tizeddel megelőzve Daniel Ricciardo Toro Rossóját - a kilencedik pozícióban jegyezték. Legjobb idejét lágy keveréken, a reggeli teszt vége előtt fél órával futotta.

Helyezés Versenyző Csapat Köridő Körök száma
1. Kimi Räikkönen Lotus E20 1:22.030 121
2. Fernando Alonso Ferrari F2012 1:22.250 115
3. Bruno Senna Williams FW34 1:22.296 53
4. Nico Hülkenberg Force India VJM05 1:22.312 101
5. Kamui Kobayashi Sauber C31 1:22.386 72
6. Lewis Hamilton McLaren MP4-27 1:22.430 115
7. Vitaly Petrov Caterham CT01 1:22.795 101
8. Michael Schumacher Mercedes W03 1:22.939 100
9. Pastor Maldonado Williams FW34 1:23.347 48
10. David Ricciardo Toro Rosso STR7 1:23.393 100
11. Sebastian Vettel Red Bull RB8 1:23.608 23

 


Tweet
Módosítás: ( 2012. március 05. hétfő, 09:53 )