Vettel incidens egy versenybíró szemszögéből

Nyomtatás

Már majdnem egy hete túl vagyunk a 2012-es Formula 1-es Világbajnokság nem mindennapi záró futamán. A drámákkal teli versenyen Sebastian Vettel megszerezte 3. Világbajnoki elsőségét. A futamon leginkább a médiának köszönhetőn volt pár esett, ami megkérdőjelezte a világbajnoki cím tisztaságát. 

A Ferrari levélben kérte a Nemzetközi Automobil Szövetséget, hogy tisztázzák az ügyet. Az FIA a manővereket szabályosnak minősítette. Kijelentette, hogy az óvás teljesen felesleges és értelmetlen. Sokan részre hajlósággal vádolják az FIA-t, ezért mi meg kérdeztünk egy olyan embert, aki a legtisztább képet tudja adni a pályán és a pálya mellett történt dolgokról. Jöjjön egy kis elemzés, hogyan látta egy Magyar sportbíró a vitatott előzéseket. 


"A Sky csatorna szakértői azt is bemutatják, hogy Vettel ráhúzta az autóját Senna-ra aki az ideális íven kanyarodott el. Ezért a megmozdulásáért is már vizsgálni kellett volna , de ez nem történt meg. 
A második vitás eset a csíkos és sárga zászlós előzés. A csíkos zászlóval figyelmezteti a versenyzőt a megváltozott tapadási viszonyokra
(Ennek a zászlónak a mozdulatlan bemutatása arról tájékoztatja a versenyzőt, hogy a pályára került olaj, vagy víz miatt a tapadási feltételek lecsökkentek a zászlót követő területen.
Ezt a zászlót (a körülményektől függően) legalább 4 körön keresztül kell bemutatni, hacsak a felület ismét normálissá nem válik. A zászlót követő szektor végén nem szükséges általában a zöld zászlót bemutatni.), ezzel együtt a sárga zászlót is használták a poszton. Az egy sárga zászló a veszély jelzésére szolgál és a következők szerint, kétféleképpen mutatják be a versenyzőknek:
- Egy zászlót lengetve: Lassíts, előzni tilos és készülj fel irányváltoztatásra! A pálya mellett, vagy részben a pályán akadály van.
- Megkettőzve lengetve: Lassíts, előzni tilos és készülj fel irányváltoztatásra, vagy megállásra! A pálya részben vagy teljesen el van torlaszolva.
A sárga zászlót általában csak az akadályt közvetlenül megelőző bírói poszton kell bemutatni.
Bizonyos esetekben a Versenyigazgató elrendelheti a zászlók használatát az esetet megelőző több mint egy poszton.
Előzni tilos az első sárga zászló és az esetet követően bemutatott zöld zászló között.
A sárga zászlót a bokszutcában nem kell használni, hacsak olyan rendkívüli esemény nem történik, amit a versenyzőkkel tudatni kell.
Mivel a következő poszton is sárga volt érvényben, így az előzési tilalom még élt. De az azt követő poszton zöld volt érvényben ami alatt "minden szabad", tehát előzni is. De! Az azt követő poszton megint sárga zászlós zóna volt, így ott megint tilos az előzés. Ami miatt vitás az egész dolog az az, hogy miért volt zöld zászló érvényben? Az előzést zöld zónában kezdte Vettel, a befejezés viszont sárgában történt. Az autók egymás mellett voltak amikor az ismételt sárgás szakaszba értek, tehát én szabályosnak minősítem az előzését. "


Tweet