Koreai Nagydíj

Nyomtatás

Koreai Nagydíj - Jeongam  

Debütálás éve: 2010

Egy kör hossza: 5.621 km 

Körök száma: 55

Verseny hossza: 309.155 km

Kanyarok száma: 18 

Leggyorsabb kör: 1:50,257 - Fernando Alonso (2010, Ferrari)
(pályarekord: 1:35.585 - Sebastian Vettel (2010, Red Bull))

A száguldó cirkusz ázsiai térhódításának köszönhetően nem meglepő, hogy felkerült a Dél-koreai Nagydíj is a versenynaptárba. A Formula-1-ben a koreai ipar hirdetőként és részben támogatóként (Samsung, LG) már egy jó ideje jelen van. Érthető okokból azonban ennyivel nem érte be, és újabb piacok, illetve kereskedelmi kapcsolatok reményében 2006-ban a FOM-mal kötött megállapodás értelmében hozzá kezdett a Formula-1-es futamok megrendezésére is alkalmas utcai pálya megépítéséhez.

Ennek kivitelezését a Korea Auto Valley Operation (KAVO) végezte.

A pálya építésének teljes költsége eléri a 264 millió dollárt, az egyéb infrastrukturális beruházásokkal összesen azonban 630 millió dollárra becsülik a teljes árat. Összesen 135000 látogató befogadására alkalmas lelátókkal rendelkezik.

Az első, kaotikus verseny jól sikerült a Ferrari számára: Fernando Alonso megnyerte a versenyt, míg Felipe Massa a harmadik helyet szerezte meg.

Tudnivalók a pályáról:

Herman Tilke legújabb szerzeményének vonalvezetése attól lesz különleges, hogy az ősi Koreát szimbolizálja, a taegus (jin és jan) és a négy trigram (Ég-Föld-Hold-Nap) alkalmazásával. Eredetileg piros és fekete színekben tervezték a pályát, de egy közvélemény-kutatás hatására a kék és a piros szín került kiválasztásra. A tervezők célja a keleti és a nyugati kultúrák közötti egyensúly megtalálása.

A pálya egy hosszabb első szektorból áll, amely tartalmaz több hosszú, egyenest szakaszt is, amelyek végén kitűnő alkalom nyílhat a versenyzők számára az előzésre. Ez a szektor tartalmazza az aszfaltcsík leghosszabb egyenesét is és a leglassabb kanyarját is (3-as), amely épp ennek az egyenesnek a végén található.

A második szektor több nagysebességű kanyart is tartalmaz, amelyek megkövetelik az autóktól a megfelelő tapadást.

A harmadik szektor a legkanyargósabb, ennnek köszönhetően a legnagyobb kihívás lehet a versenyzőknek.

A pálya egyike azon ritka pályáknak, melyek az óramutató járásával ellentétesen futnak.

Kritikus pontok:

A célegyenes utáni 1-es kanyar, amely egy dupla balos kanyar, egy nehéz féktáv végén. A kanyar hibátlan teljesítése fontos, mert az utána következő hosszú egyenesben elért végsebességet ez a kanyar is meghatározza. Fontos szerepet kap még a 3-as kanyar az egyenes végén, ahol kitűnő lehetőség nyílik a versenyzők számára az előzéshez.

A 7-es és 8-as kanyar egy nagyon gyors kanyarkombináció, amely a versenyzők számára a legnagyobb kihívást jelentheti.  Az autó tökéletes beállítása elengedhetetlen.

Technikai jellemzők:

Az autó tökéletes beállítása a mérnököknek nagy kihívás lehet, mert az első szektorban fontos a nagy végsebesség, míg az utolsó szektorban pedig a nagy leszorító erő.

A nagy tempójú egyenesek végén található fékezési pontok erősen igénybe vehetik a fékeket.

A tavalyi nagydíjon egész hétvégén nagy gondot jelentett az aszfaltból kiszívárgó olaj és a por, ami miatt nagyon rossz volt a tapadás. Az idei évben valószínűleg könnyebb dolguk lesz ilyen szempontból a versenyzőknek.

A Koreai Nagydíj menetrendje magyar idő szerint:

Október 14. (péntek):   1. szabadedzés: 3:00 - 4:30
    2. szabadedzés: 7:00 - 8:30
Október 15. (szombat):   3. szabadedzés: 4:00 - 5:00
    Időmérő: 7:00
Október 16. (vasárnap):   Verseny: 8:00

 


Tweet
Módosítás: ( 2011. október 10. hétfő, 12:59 )