HockenheimRing - Hockenheim
Debütálás éve: 1970
Egy kör hossza: 4.574 km
Körök száma: 67
Verseny hossza: 306.458 km
Kanyarok száma: 17
Legjobb köridő: Kimi Raikkönen: 1:13.780 (2004 - McLaren)
Német Nagydíjat először 1970-ben rendeztek Hockenheimben (a Nürburgring karbantartása miatt), majd Niki Lauda 1976-os Nürburgringi balesetét követően 1977-től ismét visszatért ide a Német Nagydíj (1985 kivételével) egészen 2008-ig. 2009 óta pedig évente felváltva ad otthont a Nürburgring és a Hockenheimring ennek az eseménynek.
Legtöbb győzelmet ezen a pályán Michael Schumacher neve mellett jegyzik. A német pilóta összesen 4 alkalommal állt a dobogó legfelső fokán (1995, 2002, 2004, 2006). Rajta kívül a Ferrari pilótájaként Niki Lauda (1977), Patric Tambay (1982), Gerhard Berger (1994), Eddie Irvine (1999), és Rubens Barrichello (2000) arattak 1-1 futamgyőzelmet. Barrichello itt szerezte meg élete első győzelmét. (Erre 126 futamot kellett várnia) Az esős versenyen a brazil pilóta a 18. helyről indulva tudott diadalmaskodni. Mindezek tükrében nem is csoda, hogy a dobogó legfelső fokán sírva is fakadt örömében.
A Ferrari jelenlegi párosa közül Fernando Alonso 2005-ben diadalmaskodott a hockenheimi helyszínen, még Renault színekben.
Tudnivalók a pályáról:
![]() |
A régi pálya vonalvezetése |
Minden idők egyik leggyorsabb versenypályája 1939-ben épült a Mercedes tesztpályájaként. Akkori hossza 7.690 km volt. A 60-as években némi átalakítást követően kicsit megrövidült, és ekkor készült el John Hugenholz tervei alapján a híres stadionszakasza, a Motodrom is. A 6.8 kilométeres pálya még ekkor is a féktelen száguldás helyszíne volt. 2002-ben azonban Herman Tilke tervei alapján teljesen újjászületett az aszfaltcsík. 4574 méterre rövidült, és sok igen hangulatos szakasz eltűnt belőle. Noha az új hajtűkanyar nagyon jó előzési pontja a pályának, de Hockenheim már közel sem arról a sebességéről ismert, melyről a rajongók zöme megismerhette. A hockenheimi aszfaltcsík összesen 17 kanyarból áll.
Kritikus pontok:
- A start utáni jobbos Nordkurve után következő lassú jobbos kanyarban nem csak a hepehupák miatt kell vigyázniuk a versenyzőknek, de létfontosságú a jó kigyorsítás is, hogy az ezt követő hosszú elnyújtott Parabolicába nagy lendülettel lehessen érkezni.
- A padlógázas Parabolicát a Spitzkehre hajtű zárja le, ahol körülbelül 320 km/h-ról 40km/h-ra lassítanak vissza a versenyautók. Itt lehetőség adódhat a riválisok kifékezésére.
- A kör utolsó szakaszában, a Mobil 1 Kurve nevű tempós jobbkanyar utáni visszafordító (Sachskurvé) is nagy figyelmet igényel. Egyrészt, mert a belső kerékvetők magasan vannak, másrészt a kipörgés gátló nélkül nem könnyű itt a kigyorsítás sem, hiszen közben folyamatosan kanyarodnak is.
Technikai jellemzők:
A teljes gázzal teljesíthető Parabolica, illetve a lassabb kanyarkombinációk miatt itt is kompromisszumokra kényszerülnek a mérnökök az aerodinamikai beállításokat illetően.
A gumik és a motorok terhelése átlagos, a padlógázos szakaszok aránya 64% körüli.
A fékekre azonban már komolyabb megpróbáltatás vár, és a kemény féktávokon a stabilitást sem könnyű biztosítani.
A Német Nagydíj menetrendje magyar idő szerint:
Július 20. (péntek): | 1. szabadedzés: | 10:00-11:30 | |
2. szabadedzés: | 14:00-15:30 | ||
Július 21. (szombat): | 3. szabadedzés: | 11:00-12:00 | |
Időmérő: | 14:00 | ||
Július 22. (vasárnap): | Verseny: | 14:00 |
