Német Nagydíj - Hockenheimring

Nyomtatás

HockenheimRing - Hockenheim  

Debütálás éve: 1970

Egy kör hossza: 4.574 km 

Körök száma: 67

Verseny hossza: 306.458 km

Kanyarok száma: 17

Legjobb köridő: Kimi Raikkönen: 1:13.780 (2004 - McLaren)

 

Német Nagydíjat először 1970-ben rendeztek Hockenheimben (a Nürburgring karbantartása miatt), majd Niki Lauda 1976-os Nürburgringi balesetét követően 1977-től ismét visszatért ide a Német Nagydíj (1985 kivételével) egészen 2008-ig. 2009 óta pedig évente felváltva ad otthont a Nürburgring és a Hockenheimring ennek az eseménynek.

Legtöbb győzelmet ezen a pályán Michael Schumacher neve mellett jegyzik. A német pilóta összesen 4 alkalommal állt a dobogó legfelső fokán (1995, 2002, 2004, 2006). Rajta kívül a Ferrari pilótájaként Niki Lauda (1977), Patric Tambay (1982), Gerhard Berger (1994), Eddie Irvine (1999), és Rubens Barrichello (2000) arattak 1-1 futamgyőzelmet. Barrichello itt szerezte meg élete első győzelmét. (Erre 126 futamot kellett várnia) Az esős versenyen a brazil pilóta a 18. helyről indulva tudott diadalmaskodni. Mindezek tükrében nem is csoda, hogy a dobogó legfelső fokán sírva is fakadt örömében.

A Ferrari jelenlegi párosa közül Fernando Alonso 2005-ben diadalmaskodott a hockenheimi helyszínen, még Renault színekben.

 

Tudnivalók a pályáról:

A régi pálya vonalvezetése

Minden idők egyik leggyorsabb versenypályája 1939-ben épült a Mercedes tesztpályájaként. Akkori hossza 7.690 km volt.  A 60-as években némi átalakítást követően kicsit megrövidült, és ekkor készült el John Hugenholz tervei alapján a híres stadionszakasza, a Motodrom is. A 6.8 kilométeres pálya még ekkor is a féktelen száguldás helyszíne volt. 2002-ben azonban Herman Tilke tervei alapján teljesen újjászületett az aszfaltcsík. 4574 méterre rövidült, és sok igen hangulatos szakasz eltűnt belőle. Noha az új hajtűkanyar nagyon jó előzési pontja a pályának, de Hockenheim már közel sem arról a sebességéről ismert, melyről a rajongók zöme megismerhette. A hockenheimi aszfaltcsík összesen 17 kanyarból áll.

 

Kritikus pontok:

- A start utáni jobbos Nordkurve után következő lassú jobbos kanyarban nem csak a hepehupák miatt kell vigyázniuk a versenyzőknek, de létfontosságú a jó kigyorsítás is, hogy az ezt követő hosszú elnyújtott Parabolicába nagy lendülettel lehessen érkezni.

- A padlógázas Parabolicát a Spitzkehre hajtű zárja le, ahol körülbelül 320 km/h-ról 40km/h-ra lassítanak vissza a versenyautók. Itt lehetőség adódhat a riválisok kifékezésére.

- A kör utolsó szakaszában, a Mobil 1 Kurve nevű tempós jobbkanyar utáni visszafordító (Sachskurvé) is nagy figyelmet igényel. Egyrészt, mert a belső kerékvetők magasan vannak, másrészt a kipörgés gátló nélkül nem könnyű itt a kigyorsítás sem, hiszen közben folyamatosan kanyarodnak is.

 

Technikai jellemzők:

A teljes gázzal teljesíthető Parabolica, illetve a lassabb kanyarkombinációk miatt itt is kompromisszumokra kényszerülnek a mérnökök az aerodinamikai beállításokat illetően.

A gumik és a motorok terhelése átlagos, a padlógázos szakaszok aránya 64% körüli.

A fékekre azonban már komolyabb megpróbáltatás vár, és a kemény féktávokon a stabilitást sem könnyű biztosítani.

 

A Német Nagydíj menetrendje magyar idő szerint:

Július 20. (péntek):   1. szabadedzés: 10:00-11:30
    2. szabadedzés: 14:00-15:30
Július 21. (szombat):   3. szabadedzés: 11:00-12:00
    Időmérő: 14:00
Július 22. (vasárnap):   Verseny: 14:00

 

 


Tweet
Módosítás: ( 2012. május 15. kedd, 21:42 )