F1 Ferrari Hírek - Mindig Naprakész

2019. november 15. péntek.

Technikai szabályváltozások - 2011

E-mail Nyomtatás PDF
A következőkben szeretnénk összefoglalni a 2011-ben életbe lépő technikai szabályváltozásokat. A lista a teljesség igénye nélkül készült, próbáltuk a legfontosabb és a legnagyobb változásokat egy csokorba gyűjteni.

A Bridgestone helyett a Pirelli lesz a hivatalos gumibeszállító

A Bridgestone 13 év után hagyja el a királykategóriát, a szerepét az olasz csapat veszi át. 2011-től a Pirelli lesz az egyedüli gumiabroncs szállító az F1-ben, akik utoljára 1991-ben szerepeltek a királykategóriában. Az olasz gyártó még jelenleg is dolgozik a keverékek összetételén. Bár az utolsó nagydíjnak helyet adó Abu Dzabiban már a csapatok kipróbálhatták, hogy miben különböznek a Pirelli abroncsai a Bridgestone-étól, de a folyamatos fejlesztések miatt még nem használhatták azokat a keverékeket, amiket majd az évadnyitó Bahreini Nagydíjon is használni fognak. Várhatóan az új abroncsok kezelése különbözni fog az eddig használt keverékektől, így a csapatok és a versenyzők számára is fontos kérdés lesz, mennyire tudnak alkalmazkodni az új keverékekhez.

Súlyelosztás

A gumikra is fontos hatással lehet, hogy jövőre mindenkinek egy előre meghatározott súlyelosztást kell használnia. Várhatóan a 46,5-53,5 százalékos arányban egyeznek meg a csapatok, amelytől legfeljebb ± 0,5 százalékkal lehet eltérni.

Tilos az F-csatorna és a dupla diffúzor

Az egyik legnagyobb változás az autók aerodinamikai felépítésében az F-csatorna és a dupla diffúzorok betiltása jelenti majd 2011-ben. De nem csak ennek a két elemnek az alkalmazását tiltják az új szabályok, hanem minden olyan rendszert, eszközt vagy eljárást, amelyben a pilóta valamilyen mozgással megváltoztatja az autó aerodinamikai jellemzőit.

Állítható hátsó szárny

Az állítható első szárnyakat helyett jövőre állítható hátsó szárnyak lesznek használhatóak az autókon. Várhatóan a rendszer elektronikusan lesz szabályozva, és csak akkor lesz aktiválható, ha a hátul haladó versenyző 1 másodpercnél közelebb halad a pálya egy előre meghatározott pontján az előtte autózótól. A rendszer automatikusan kikapcsol, ha a versenyző a fékpedálra lép, és ekkor a szárnyak visszaállnak az eredeti pozíciójukba. Nem állíthatóak a hátsó szárnyak a verseny első két körében, viszont a szabadedzéseken és az időmérő edzésen korlátlanul használhatják majd a versenyzők. Ettől (és ennek a rendszernek a KERS-sel való kombinációjától) azt várják a szabályalkotók, hogy megnő az előzések száma. De sem a KERS, sem az állítható hátsó szárnyak használata nem lesz kötelező.

KERS

2009 után ismét használhatják a csapatok a Kinetikus Energia Visszanyerő Rendszert, azaz a KERS-t. Mint ismert, a KERS lényege, hogy a fékezések során energiát gyűjt össze és raktároz azt, amit a versenyző később egy gomb megnyomásával fel tud használni, ezzel szerezve plusz lóerőt. A rendszert a versenyző egy kör alatt 6,8 másodpercig használhatja, és kb. 80 lóerő pluszhoz juthat ezzel. 2009-ben a legnagyobb problémát a megfelelő súlyelosztás meghatározása okozta a KERS-t használó csapatoknak - a rendszer súlya kb. 40 kg -, emiatt a az FIA az autók minimális súlyát (versenyzővel együtt) 620-ról 640 kg-ra emelte, és a fix súlyelosztás bevezetése miatt is azt várják, hogy több csapat is használni fogja - 2009-ben csak a Ferrari és a McLaren-Mercedes használta szinte minden versenyen a KERS-t, mellettük a Renault és a BMW alkalmazta néhány futamon -. Sam Michael ezzel kapcsolatban elmondta: "Ezzel kikerülhetetlen lesz a KERS használata. A fix súlyelosztás a 640 kilogrammra növelt minimum tömeggel egyetemben elhanyagolhatóvá teszi a rendszer komponenseiből származó hátrányt. Mindenkinek elegendő ballaszt áll majd a rendelkezésére, hogy 46:54 arányban állítsa be az autóját." A tankolás betiltása miatt megnövekedett üzemanyagtartályok megnehezítik a mérnökök munkáját a KERS rendszer beépítését illetően, így várhatóan kicsit nagyobb karosszériát kell használniuk a csapatoknak.
 
Az FIA által kiadott teljes Technikai Szabályzat megtekinthető itt.
Hozzászólások (7)Add Comment
glaca75
glaca75
2011 január, 07
195.56.55.116
...

....nyomtam kers-t........

fecó
fecó
2011 január, 06
195.56.55.116
...

Honnan látod? Mert tényleg az lettemsmilies/smiley.gif

glaca75
glaca75
2011 január, 06
195.56.55.116
...

Fecó, te milyen szakállas lettél.
Lehet h nyomtál kers-t?

fecó
fecó
2011 január, 06
195.56.55.116
...

ha nem működik, akkor nem működiksmilies/smiley.gif
Nem nyomja a gombot, megpróbálja anélkül előzni.
Amúgy sem kötelező használni, csak opcionálissmilies/smiley.gif

alonsoo
alonsoo
2011 január, 06
195.56.55.116
...

És mi van akkor ha a bizonyos 1 másodpercen belül van egy versenyző megnyomja a gombot vagy ami lesz és egy jó kis elektronikai hiba miatt nem működik? Akkor megállítják a futamot hogy megjavítsák vagy kiáll a boxba és feladja a versenyt.. és elmegy jégkrémet enni? ez elég sérülékeny egy dolog lesz, akinek meg ilyen nem lesz az szép kis hátrányban lehet)

glaca75
glaca75
2011 január, 06
195.56.55.116
...

Most majd 10x annyit kell bindzsizni a kocsikon, mire megtalálják az optimális beállítást.

kálmán89
kálmán89
2011 január, 06
195.56.55.116
...

Most lehetőleg mi találjunk valami jó kis újítást,és akkor minden rendbe lesz!smilies/wink.gifsmilies/wink.gifsmilies/wink.gifsmilies/wink.gifsmilies/wink.gif

Szóljon hozzá Ön is!
Kérjük, hogy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni. Ha még nincs fiókja, akkor regisztráljon!

busy
Módosítás: ( 2011. január 04. kedd, 22:20 )  

A Sportszabályzat változásai - 2011

News image

2011-ben több pontban is módosult a Formula-1 Sportszabályzata. A következőket a legfontosabb változásokat szeretnénk ismertetni.

kedd, 4 január 2011

Bővebben

Technikai szabályváltozások - 2011

News image

A következőkben szeretnénk összefoglalni a 2011-ben életbe lépő technikai szabályváltozásokat. A lista a teljesség igénye nélkül készült, próbáltuk a legfontosabb és a legnagyobb változásokat egy csokorba gyűjteni.

kedd, 4 január 2011

Bővebben

Rajtszámok

News image

A versenyzők azonosítását elsődlegesen rajtszámok segítik. Ezeket az előző évi világbajnokság végeredménye alapján osztják ki.Az 1-es számot mindig az előző évi világbajnok kapja, a 2-est így értelemszerűen a csapattársa. Ha az előző évi Bajnok nem indul, akkor nem adják ki...

csütörtök, 4 február 2010

Bővebben

Pontrendszer

News image

A pontszámok a pilóták és a csapatok világbajnoki összesítésben való besorolásukat határozzák meg.A futamokon 2010-től az első 10 helyezett pilóta és azok csapatai részesülnek pontokban a következőképpen:25 – 18 – 15 – 12 – 10 – 8 – 6 –...

péntek, 5 február 2010

Bővebben

Tesztek, szabadedzések, kvalifikáció

News image

Tesztek: A Forma-1-es autók fejlesztésének legfontosabb eszköze a tesztelés.Ennek szabályozást 2008 óta az FIA nagymértékben szigorította a költségek csökkentése, illetve a csapatok közti egyenlőség megteremtésének jegyében.A csapatok versenyautóinak fejlesztése méretarányos – max. 60%-os . modelleken a szélcsatornában történik.A csapatok az...

péntek, 5 február 2010

Bővebben

Verseny lebonyolítása

News image

Verseny lebonyolításaFutamok:A Futamokon csak a Technikai Szabályzatban meghatározott Formula 1-es autók indulhatnak.Valamennyi Futam zárt nemzetközi verseny.A Bajnokságban részt vevő valamennyi versenyzőnek, nevezőnek és tisztségviselőnek FIA szuperlicenccel kell rendelkeznie. A versenyzők neve egy évig szerepel a szuperlicenccel rendelkezők listáján.A Futamok végleges...

péntek, 5 február 2010

Bővebben

Zászlószabályok

News image

A különböző színű zászlók a pályabírók és a versenyzők közti kommunikációt szolgálják. Ezek valamelyikének meglengetésével figyelmeztetik a futam közbeni különböző történésekre a versenyzőt. (2007 óta a zászlójelzéseket a versenyzők a kormányon található kijelzőn is láthatják. A televíziós közvetítéseknél a képernyőn...

péntek, 5 február 2010

Bővebben

Alkalmazható büntetések

News image

Alkalmazható büntetések verseny közben:A sportfelügyelők a következő három büntetés bármelyikét kiszabhatják a rendkívüli eseményben érintett bármelyik versenyzőre a verseny közben:- Áthajtásos büntetés (drive through penalty) : Futam közbeni szabálytalanságnál alkalmazzák, ilyenkor a pilótának át kell hajtania a boxutcán, eközben nem állhat...

péntek, 5 február 2010

Bővebben