F1 Ferrari Hírek - Mindig Naprakész

2019. október 23. szerda.

Zászlószabályok

E-mail Nyomtatás PDF

A különböző színű zászlók a pályabírók és a versenyzők közti kommunikációt szolgálják. Ezek valamelyikének meglengetésével figyelmeztetik a futam közbeni különböző történésekre a versenyzőt.
(2007 óta a zászlójelzéseket a versenyzők a kormányon található kijelzőn is láthatják. A televíziós közvetítéseknél a képernyőn szintén megjelenik az adott színű jelzés)

 Kockás zászló: Verseny vagy edzés végét jelzi, figyelmezteti a versenyzőket, hogy vissza kell térniük a boxutcába miután áthalad a célvonalon. Innentől kezdve a pilóták a parc fermében (zárt parkoló) hagyják autóikat, ahol azokat ellenőrzik, hogy megfelelnek-e a szabályoknak.
 Kék zászló: Gyorsabb autó érkezik a versenyző mögött, így arra figyelmeztet, hogy engedje el az őt lekörözni készülőt. Ha a pilóta a verseny folyamán háromszor ezt figyelmen kívül hagyja, akkor boxutca  áthajtásos büntetéssel sújtják. Ha a kék zászlót a boxutca kijáratánál lengetik, az arra figyelmezteti a versenyzőt, hogy forgalom van a pályaszakaszon, kihajtásnál legyen óvatos.
 Sárga zászló: Fokozott figyelemmel kell vezetni és fel kell készülni a lassításra, mert a pályán valamilyen akadály várható. Előzni sárga zászló alatt tilos! Ha a sárga zászló mellett felmutatják az SC feliratú táblát, akkor értelemszerűen bejön a Safety Car is.

 Zöld zászló: a sárga zászlós zónának vége, a pilóták ismét versenysebességgel haladhatnak, és újra előzhetnek, az akadály elhárult.
   

 Piros zászló: A verseny vagy az edzés azonnali leállítása. Ezt a zászlót a pálya egész területén lengetik, és ekkor a versenyzőknek a kör végén vissza kell térniük a boxba és ott kell várakozniuk addig amíg újra vissza nem térhetnek a pályára. Ugyanekkor a boxutca kijáratánál lévő lámpa is pirosra vált, vagyis ha éppen valaki a boxban tartózkodott, értelemszerűen már nem hajthat vissza a pályára.
 Fehér zászló: Lassan mozgó jármű halad a pályán a versenyző előtt. Ez lehet autómentő, biztonsági autó, vagy egy olyan versenyautó, amely valamilyen technikai problémával küzd. Fel kell készülni a lassításra, vagy akár a megállásra is a pilótának.

 Csíkos zászló: Csúszós a pálya, óvatosan kell vezetni! Ezt a jelzést akkor használják, ha a pilóta nem tud, arról hogy előtte veszélyes szektor van. (pl.:olaj vagy eső a pálya egyes részein) A zászlót 3 körön keresztül lengetik.

 Fekete zászló: A versenyző rajtszámával együtt a célegyenesben felmutatva azt jelenti, hogy a pilótát kizárták a versenyből, így autójával azonnal vissza kell térnie a boxba, a versenyt nem folytathatja. Ezt a szankciót általában súlyos szabálysértés esetén, avagy inkorrekt magatartás miatt alkalmazzák.

 Fekete-fehér zászló: A versenyző rajtszámával a célegyenesben figyelmeztetést jelent. Sportszerűtlen magatartás, vagy a szabályok megsértése miatt alkalmazhatják. Ez egy egyszeri figyelmeztetés, újabb vétségért már fekete zászló jár.

 Fekete zászló narancssárga körrel a közepén: Akinek a rajtszámával együtt mutatják, be, annak a pilótának a következő körben vissza kell térnie a boxba, mert valamilyen technikai vagy mechanikai problémát észleltek autóján.

Hozzászólások (4)Add Comment
atesz07
atesz07
2010 április, 21
195.56.55.116
...

Az mekyik futamon volt? Nem emlékszem.

Rockerke
Rockerke
2010 április, 06
195.56.55.116
...

a feketét 2007ben láttamhasználatban,mikor kizárták massát

k.peter
k.peter
2010 április, 05
195.56.55.116
...

most kapott Hamilton egy fekete fehéret...

erik
erik
2010 április, 05
195.56.55.116
...

az utolsó 3-mat még nem láttam használatbansmilies/smiley.gif

Szóljon hozzá Ön is!
Kérjük, hogy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni. Ha még nincs fiókja, akkor regisztráljon!

busy
Módosítás: ( 2010. február 07. vasárnap, 06:54 )  

A Sportszabályzat változásai - 2011

News image

2011-ben több pontban is módosult a Formula-1 Sportszabályzata. A következőket a legfontosabb változásokat szeretnénk ismertetni.

kedd, 4 január 2011

Bővebben

Technikai szabályváltozások - 2011

News image

A következőkben szeretnénk összefoglalni a 2011-ben életbe lépő technikai szabályváltozásokat. A lista a teljesség igénye nélkül készült, próbáltuk a legfontosabb és a legnagyobb változásokat egy csokorba gyűjteni.

kedd, 4 január 2011

Bővebben

Rajtszámok

News image

A versenyzők azonosítását elsődlegesen rajtszámok segítik. Ezeket az előző évi világbajnokság végeredménye alapján osztják ki.Az 1-es számot mindig az előző évi világbajnok kapja, a 2-est így értelemszerűen a csapattársa. Ha az előző évi Bajnok nem indul, akkor nem adják ki...

csütörtök, 4 február 2010

Bővebben

Pontrendszer

News image

A pontszámok a pilóták és a csapatok világbajnoki összesítésben való besorolásukat határozzák meg.A futamokon 2010-től az első 10 helyezett pilóta és azok csapatai részesülnek pontokban a következőképpen:25 – 18 – 15 – 12 – 10 – 8 – 6 –...

péntek, 5 február 2010

Bővebben

Tesztek, szabadedzések, kvalifikáció

News image

Tesztek: A Forma-1-es autók fejlesztésének legfontosabb eszköze a tesztelés.Ennek szabályozást 2008 óta az FIA nagymértékben szigorította a költségek csökkentése, illetve a csapatok közti egyenlőség megteremtésének jegyében.A csapatok versenyautóinak fejlesztése méretarányos – max. 60%-os . modelleken a szélcsatornában történik.A csapatok az...

péntek, 5 február 2010

Bővebben

Verseny lebonyolítása

News image

Verseny lebonyolításaFutamok:A Futamokon csak a Technikai Szabályzatban meghatározott Formula 1-es autók indulhatnak.Valamennyi Futam zárt nemzetközi verseny.A Bajnokságban részt vevő valamennyi versenyzőnek, nevezőnek és tisztségviselőnek FIA szuperlicenccel kell rendelkeznie. A versenyzők neve egy évig szerepel a szuperlicenccel rendelkezők listáján.A Futamok végleges...

péntek, 5 február 2010

Bővebben

Zászlószabályok

News image

A különböző színű zászlók a pályabírók és a versenyzők közti kommunikációt szolgálják. Ezek valamelyikének meglengetésével figyelmeztetik a futam közbeni különböző történésekre a versenyzőt. (2007 óta a zászlójelzéseket a versenyzők a kormányon található kijelzőn is láthatják. A televíziós közvetítéseknél a képernyőn...

péntek, 5 február 2010

Bővebben

Alkalmazható büntetések

News image

Alkalmazható büntetések verseny közben:A sportfelügyelők a következő három büntetés bármelyikét kiszabhatják a rendkívüli eseményben érintett bármelyik versenyzőre a verseny közben:- Áthajtásos büntetés (drive through penalty) : Futam közbeni szabálytalanságnál alkalmazzák, ilyenkor a pilótának át kell hajtania a boxutcán, eközben nem állhat...

péntek, 5 február 2010

Bővebben