Fernando Alonso: kétszeres világbajnok pilóta, futamgyőzelmeket szerzett a Renault, a McLaren, majd a Ferrari színeiben. Az utóbbi időszakban számos szakértő, köztük korábbi bajnokok, mérnökök és csapatvezetők ismerték el a spanyol vezető szerepét a világ autósportjának világában. Az e cikkel elinduló sorozatunkban egy körútra hívjuk Fernando rajongóit: megtudhatjuk, hogyan látja ő saját magát, valamint azt is, hogy miként vélekedik róla környezete.
Kérdés: Az idei gumik nagyon érzékenynek tűnnek a kocsi beállítására, hogyan tudja egy pilóta kihozni a legtöbbet az abroncsokból a futamon és egy körön az időmérőn?"
Fernando: "Az abroncsok valóban az egyik kulcsfontosságú elemet jelentik idén és megfejteni azt, hogy miként kell kezelni őket, kulcs a győzelemhez vagy egy jó pozíció megszerzéséhez. A viselkedésük pályáról pályára változik és az időjárástól is függ. Fontos, hogy ne terheljük meg őket az etapok elején túlzottan és mindenek felett fontos, hogy amikor közel vannak a csúcsukhoz, amely alatt azt értem, amikor arra a pontra érkezel, hogy hirtelen teljesítménycsökkenés áll be és azonnal lassulni kezdesz, képes legyél megjósolni ezt a pontot, ezzel ugyanis több pozíciót is lehet nyerni. Ami az időmérőt illeti, azt gondolom, hogy idén nincs probléma, tavaly küzdöttünk azzal, hogy a kemény keveréket felmelegítsük, de idén a helyzet sokkal jobb."
Kérdés: Ki volt a gyermekkori hősöd?
Fernando: "Őszintén szólva, nem volt egy sportoló példaképem sem, ha ez az, amire gondolsz - akkor sem, amikor gyerek voltam és most sem. Habár sok sportoló van, akiket csodálok, mint például Alberto Contador, Pau Gasol, Rafa Nadal és Andrés Iniesta. Azonban egyikőjük sem hősök számomra a szó szoros értelmében."
Kérdés: "A versenytársaid közül ki volt a legkeményebb ellenfél?"
Fernando: "A Forma-1-en belül Lewis Hamiltont említeném és Felipe Massát. Felipét gyakran alulértékelik, de biztosíthatlak benneteket, hogy egyáltalán nem egyszerű feladat előtte maradni."
Kérdés: "Milyen technikai módosítást vetnél be, hogy javíts a versenyzésen a Forma-1-ben?"
Fernando: "Nem hiszem, hogy lenne egy megoldás is, amelyet jobban szeretnék egy másiknál. A kihívást az jelenti, hogy alkalmazkodjunk az aktuális szabályokhoz és nyerjünk, akármilyen is a helyzet."
Kérdés: "Amikor megérkeztél Maranellóba, mi bűvölt el a leginkább?"
Fernando: "Maranellóban minden a Ferrariról szól és ezt mindenhol érzed a levegőben: már majdnem egy vallás, büszkeség a fantasztikus történelem miatt, szenvedélyesség a jelen számára és bizakodás a jövőt illetően."
Kérdés: "Kapcsolatban állsz Robert Kubicával? Mik az esélyei a Forma-1-be való visszatérésre?"
Fernando: "Nagyon nehéz megmondani, hogy Robert visszatérhet-e 100 százalékos testi állapotához és hogy képes lesz-e újra a Forma-1-ben versenyezni. Szoktunk beszélni egymással és tudom, hogy mennyire fáj neki az, hogy ennyire távol kell lennie attól, amely mindig is a világot jelentette számára. Nyugodtnak kell maradnia és arra kell gondolnia, hogy visszatérjen testének működése teljes mértékben, majd elkezdhet a versenyzésre gondolni."
Kérdés: "Azt tervezed, hogy a Ferrarinál maradsz Forma-1-es karriered végéig?"
Fernando: "Már számtalanszor elmondtam, hogy ez lesz az utolsó csapatom a Forma-1-ben."
Kérdés: "Mennyire különbözik a Ferrari a McLarentől?"
Fernando: "Egymásnak szöges ellentettjei: két csapat, amely eltérő utat jár be a győzelemig, de az egyikük, nem nehéz kitalálni, melyikük, valami extrát rejt magában: a család melegségét, amely olyan különlegessé teszi a világon."
Kérdés: "Gratuláció a valenciai győzelmedhez: úgy tűnt, hogy az a győzelem töltött el a legnagyobb boldogsággal a karriered során. Egyetértesz ezzel?"
Fernando: "Igen, nagyon különleges pillanat volt. Ismét győzni a hazai közönségem előtt ennyi idő elteltével, nagyon érzelemdús volt. Nem vagyok az a fajta, aki könnyedén sírni kezd, de ott fent a dobogón, lenézve azon emberek tömegére, akik talán sok áldozatot hoztak, hogy ott lehessenek azon a napon, teljesen elragadott magával, amelyet, szerintem, meg tudtok érteni."
Írta: Szabó Balázs