Nyilatkozatok a verseny után

Nyomtatás

alt
Az időmérő csalódást okozott Fernandónak, de a futamon visszavágott: önerőből hét autót előzött meg a pályán, köztük három világbajnokot és a harmadik helyig küzdötte fel magát. Felipe Massa egy csodálatos rajt után magas gumikopással küzdött, s a negyedik helyen intették le.
 

Fernando Alonso: "A vasárnap tökéletes volt a bajnokság szempontjából, mint egy filmnek a vége: egy újabb dobogós helyezés, a közvetlen ellenfeleim közül hárman nem szereztek pontot és növeltem az előnyömet a legközelebbi üldözőimmel szemben. Minden bizonnyal meglett volna az esélyünk, hogy a pole-ból induljunk, továbbra is ez a meggyőződésem, és ha a következő pályákon is ilyen versenyképesek tudunk lenni szombatonként, az nagyon hasznos lehet a szezon végét illetően. Meg kell próbálnunk nyerni néhány versenyt és kontrollálnunk kell a vezetésünket a bajnokságban. Itt Vettelre kellett figyelnünk, de Szingapúrban Hamiltonra kell a tekintetünket szegezni, aki most a második. Miután Vettellel harcoltam és elhagytam a pályát, a kocsi már nem volt rendben. Nem volt jó érzés keresztülszáguldani a kavicságyon, de utána képes voltam megelőzni őt néhány kör múlva. Nem szeretném kommentálni a büntetését, melyet kiszabtak rá, de amit tett, az a határon volt. A nyitó körök döntőek voltak a versenyem számára. Megelőztem néhány autót - Kimi, di Resta, Michael - a hatodik helyen találtam magam és a versenyemet egyenes útra tereltem. A Ferrari számára versenyezni Monzában és a dobogón állni különleges: vörös autót vezetni eltér mindentől, mivel a szurkolóink egyedüliek. Ha azt mondták volna nekik, hogy ne egyenek csak azért, hogy lássák a maranellói kocsit, megtették volna és éppen ez az, amely a Ferrari iránti szenvedélyt egyedülivé teszi a világon."
 

Felipe Massa: "Elégedett vagyok az eredménnyel, még akkor is, ha reménykedtem abban, hogy a dobogóra kerülök. Magasabb gumikopással szembesültünk, mint amellyel számoltunk, teljesen mással, mint amelyet pénteken a szabad edzésen tapasztaltunk. Kár, mivel amíg a gumik működtek, tudtam tartani a McLarenek tempóját, de aztuán hamarabb kezdtem elveszíteni a hátulját, mint ahogyan azt vártam. Nem volt egyszerű verseny: a vége fele Perez nagyon erősen jött fel és semmit sem tudtam tenni, hogy megállítsam. A csapat számára dolgoztam, megpróbáltam segíteni Fernandónak, ahogyan lennie is kell. Mindig is ezt tettem és ezt is fogom, ha szükség lesz rá. Nem hiszem, hogy a két kiállásos stratégia működött volna: megnézve az adatokat, számunkra mindenképp lassabb lett volna, mint az egy kiállásos. Amikor a csapatnak nem volt telemetriája, sokat beszéltünk a rádión keresztül, mindent egybevetve sikerült kezelni a helyzetet a lehető legjobban. Nem tudom, hogy ez a verseny megváltoztat-e bármit is a helyzetemet illetően, de a legfontosabb most, hogy továbbra is így menjek, hatalmas koncentrációval dolgozzam és próbáljam a legjobbamat adni a csapat számára."


Tweet