F1 Ferrari Hírek - Mindig Naprakész

2024. október 24. csütörtök.

Forma-1-es pálya a kert végében

E-mail Nyomtatás PDF

 

Imola… A város nevének hallatán minden F1 rajongónak azonnal az 1994-es „fekete hétvége” jut eszébe, ahol két nap alatt két haláleset is történt. Szombaton az újonc Roland Ratzenberger, vasárnap pedig a már életében félistenként tisztelt Ayrton Senna szenvedett súlyos balesetet, amelyeket egyikük sem élt túl. A történtekkel mindenki tisztában van, ezt most nem idézném fel, magáról a helyszínről fogok bővebben mesélni.

2006 augusztusában egy olaszországi nyaralás alkalmával volt szerencsénk eljutni, szintén autósport rajongó Édesapámmal az Enzo és Dino Ferrariról elnevezett versenypályára. A pályát néhány hónappal később – Hermann Tilke vezényletével – átépítették és modernizálták, így abban a formájában ma már nem létezik, ahogyan mi még akkor láthattuk.

A pályának otthont adó Imola városa nagyjából délúton fekszik Bologna és San Marino között, utóbbi a Forma-1-es nagydíj névadója is volt, így sikerült az olaszoknak elérni, hogy nekik is évente két versenyük legyen. Az aszfaltcsík eltér az átlagos, lakott területektől messze épített Forma-1-es pályáktól, ugyanis szó szerint beépült a városba: egy folyó partján fekszik, parkokkal, játszóterekkel, focipályákkal, éttermekkel és lakóházakkal beépített domboldalon. Sőt, a pálya belső részén még szőlőföldeket is láttunk :) Monacoval vagy Szingapúrral ellentétben ez nem csak „egy hétvégés” pálya, amit „összeraknak” egy város utcáinak lezárásával, hanem szerves része a városnak.

Azon a hétvégén éppen nem volt semmilyen rendezvény, így nyugodtan bejárhattuk a környéket. A főbejáratnál egy – finoman fogalmazva – kissé eklektikus óriásszobor fogadott minket, egy egymás hegyén-hátán álló F40-esekből álló „amorf” műalkotás. Egészen a célegyenesnél lévő főtribün melletti parkolóig tudtunk autózni, ami nem volt lezárva, így felmehettünk és beláttuk a célegyenes előtti síkánt, az egész boxutcát és az annak kijáratánál lévő híres (ferraris) toronyépületet is, aminek külseje az átépítés után is megmaradt. A tribün egyébként 2004 óta Ayrton Senna nevét viseli (ezt egy óriási tábla is hirdeti az oldalában), a célegyenes elején lévő kisebbik társát pedig Lorenzo Bandiniről nevezték el – Ferrari rajongóként nyilván senkinek nem kell magyarázni, hogy miért pont ő „került” Senna mellé, a történetét gondolom mindenki ismeri. A célegyenes mellett, szemben a rajt-cél vonallal és a pódiummal – Forma-1-es pályán szürreális módon – néhány lakóház áll, a pálya kerítése és a lelátó között pedig egy keskeny úton lehet eljutni a házak kapujáig. Bele sem mertünk gondolni, hogy mibe kerülhet itt egy ingatlan :) Természetesen itt is minden a Ferrariról szól, a postaládán lévő matricák is egyértelműen hirdetik, hogy a ház lakói kinek szurkolnak.

A célegyenestől kb 10-15 perces kényelmes sétával lehetett eljutni a Tamburello kanyarig, ahol szívszorító látvány fogadott minket az apró Senna emlékparkban. Kissé bizarr módon Ayrton ülő szobra épp a végzetes kanyar felé néz, alatta a rajongók által üzenetekkel teleírt talapzaton pedig pályafutása egy-egy híresebb momentuma köszön vissza dombormű formájában. A kezében természetesen friss virágcsokor volt, néhány méterre előtte pedig rengeteg fénykép, levél, egy-egy szál virág volt beletűzdelve a pálya kerítésébe és egyik sem lehetett ott túl régóta, mert a papírok nem valami régi, napszárított lapok voltak, hanem úgy néztek ki, mint amit legfeljebb néhány napja tettek oda. Szívszorító látvány volt és tökéletesen érezni lehetett, hogy (akkor) 12 évvel a halála után is még mindig mennyire él mindenkiben az emléke.

Gyújtottunk egy-egy szál gyertyát és néhány percig elidőztünk a parkban, majd visszasétáltunk az autónkhoz és pálya hátsó, Rivazza kanyar felőli részén hajtottunk ki a parkból, hogy a Tazio Nuvolariról elnevezett úton visszajussunk az autópályára és a szállodánk felé induljunk. Útközben egy szót sem váltottunk egymással, néma csendben ültünk egymás mellett az autóban.

 

Az alábbi albumba találtok képeket is:

 

Hozzászólások (1)Add Comment
kálmán89
kálmán89
2013 május, 19
85.66.120.57
...

köszönjük ezt a beszámolót is!

Szóljon hozzá Ön is!
Kérjük, hogy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni. Ha még nincs fiókja, akkor regisztráljon!

busy
Módosítás: ( 2013. május 18. szombat, 10:39 )  

Kirándulás a Spanyol Nagydíjra: Anita és Zita beszámolója

News image

  ANITA Budapest – Barcelona – Montmeló -Budapest 2013....

vasárnap, 26 május 2013

Bővebben

Versenyzői nyilatkozatok a Monacói Nagydíj csütörtöki napját követően

News image

Problémamentes 'pénteki' napot zárt a Ferrari a Monacói Hercegségben....

péntek, 24 május 2013

Bővebben

Monacói előzetes- Felipe Massával

News image

Viták nélküli Forma 1? A Ferrari sárga színű festéssel...

szerda, 22 május 2013

Bővebben

Forma-1-es pálya a kert végében

News image

  Imola… A város nevének hallatán minden F1 rajongónak...

szombat, 18 május 2013

Bővebben

Alonso nyerte a Spanyol Nagydíjat

News image

A Forma-1 mezőnye végre Európába érkezett, méghozzá a Ferrari...

vasárnap, 12 május 2013

Bővebben

A barcelonai kvalifikáció eredménye

News image

A WTCC őrület után visszatérünk ismét a Forma-1-es hírekhez,...

szombat, 11 május 2013

Bővebben

WTCC: Hungaroringi Michelisz őrület a hétvégén

News image

  Egy hét telt el az első Hondás dobogó...

péntek, 3 május 2013

Bővebben