F1 Ferrari Hírek - Mindig Naprakész

2025. június 30. hétfő.

Mit érdemes tudni a Hungaroringről?

E-mail Nyomtatás PDF

altHungaroring - Mogyoród

Debütálás éve: 1986

Egy kör hossza: 4381 m

Körök száma: 70

Verseny hossza: 306.670 km

Kanyarok száma:  14

Legjobb köridő: Michael Schumacher: 1:19.071 (2004 - Ferrari)

A Hungaroringen rendezett futam már a tradicionális versenyek közé sorolható, hiszen megszakítás nélkül az idén 26. alkalommal látogat el hazánkba a Formula-1-es mezőny.

Azóta 15 pilóta léphetett a mogyoródi dobogó tetejére. Legtöbbször Michael Schumacher (1994, 1998,2001,2004). Fernando Alonso itt szerezte meg F1-es pályafutása legelső futamgyőzelmét még 2003-ban, Renault színekben.

Konstruktőrök között a McLaren számít a legeredményesebbnek a magyar pályán, a wokingi csapat kilenc győzelmet aratott hazánkban, a Ferrari ezidáig mindössze 3 futamgyőzelmet zsebelt be Schumacherrel.

 

Jelenlegi versenyzőink eddigi szereplése:

  Felipe Massa: Fernando Alonso:
2001   kiesett (Minardi)
2002 7. (Sauber)  
2003   1. (Renault)
2004 kiesett (Sauber) 3. (Renault)
2005 14. (Sauber) 11. (Renault)
2006 7. (Ferrari) kiesett (Renault)
2007 13. (Ferrari) 4. (McLaren-Mercedes)
2008 17. (Ferrari) 4. (Renault)
2009 Nem indult kiesett (Renault)
2010 4. (Ferrari) 2. (Ferrari)

A Pirelli által szállított gumikeverékek:

altA Magyar Nagydíjon a Monacói - és a Kanadai Nagydíj után lágy (sárga) és a szuper lágy (piros) keverékeket bocsájtja a csapatok rendelkezésére a Pirelli. A cég motorsport-igazgatója, Paul Hembery elmondta, hogy azért döntöttek emellett a két keverék mellett, mert a Hungaroringen általában hőség és csúszós pálya fogadja a csapatokat. Azonban a hűvösebb időjárás így tartósabbá teheti a keverékeket. A szuper lágy abroncsokkal gyorsabb időt lehet majd futni, viszont nem lesznek olyan tartósak, mint a lágyak.

Időjárás-előrejelzés:

Bár javul hazánk időjárása, azonban csak 25°C körüli maxumimra számíthatnak a csapatok és a versenyzők hétvégén. Sőt az egész hétvégén záporokra van kilátás, így nem kizárt, hogy ismét előkerülnek a köztes illetve az esőgumik is.

DRS aktiválási zóna:

altA várakozásoknak megfelelően az FIA csak egy DRS-zónát engedélyezett a Hungaroringen, a pálya egyetlen hosszabb egyenesében, a rajt-cél egyenesben. Korábban már volt arra példa, hogy a kevesebb előzési lehetőséget kínáló pályákon az FIA két előzési zónát is kijelölt, azonban a szűk, és előzési pontokban nem gazdag magyar versenypályán végül csak egy előzési zónát jelöltek ki - a második zónának nehezen is találhattak volna helyet. A detektálási pontot az utolsó, 14-es kanyar bejáratánál határozták meg, míg a versenyzők ugyanezen kanyar csúcspontja után 70 méterrel aktiválhatják majd a kevesebb leszorítóerőt biztosító rendszert. Az előzési zóna vége a célegyenes fékezési zónája, így továbbra is a lejtős, jobbos 1-es kanyarban lehet majd a legtöbb előzésre számítani.

Tudnivalók a pályáról:

Az Aszfaltútépítő Vállalat mérnökei, Papp István és Gulácsi Ferenc tervezték.

1985. október 1-jén kezdték az építést, és rekordidő (8 hónap) alatt készült el. 1986. március 24-én a Drapál János emlékversennyel nyitották meg a mogyoródi versenypályát.

Ez idáig kétszer építették át, 1989-ben, két kanyar átvágása után a pálya 46 méterrel rövidebb lett, majd 2003-ban pedig a célegyenes utáni 1-es és a 13-as kanyart lejjebb tették, és hosszabb egyenest építettek helyette az előzések elősegítése érdekében. Ekkor nyerte el jelenlegi hosszát, 4381 métert.

Maga az aszfaltcsík ellentmondásos megítélésnek örvend. A nemzetközi szaksajtó és a rajongók lassúnak és porosnak tartják, ahol lehetetlen előzni, a pilóták azonban szeretnek hazánkba jönni - bár ezt inkább Budapesttel, és a remek időjárással magyarázzák. Sokan tengerpart nélküli Monacónak is nevezik, és valóban 200km/óra körüli átlagsebességével Monaco és Szingapúr mellett, ez a versenynaptár egyik legalacsonyabb tempójú pályája.

14 kanyarjából a legtöbb közepes, illetve lassabb tempójú, bár a 8-as és a 11-es közötti szakasz elég tempós, és a Nigel Mansellről elnevezett 4-es kanyart is igazán izgalmasnak tartják a versenyzők.

Kritikus pontok:

- Rögtön a célegyenes végén lévő 1-es szűk kanyar kínál előzési lehetőséget, ám a célegyenesre egy elnyújtott ív vezet, ahol a támadó autó lendületet veszthet a leszorítóerő csökkenése miatt.

- A 4-es balos kanyar bejárati része nem látható, mindemellett nagy sebességgel lehet rajta áthaladni.

Technikai jellemzők:

Mivel az egyetlen valamire való egyenes sem sokkal hosszabb 700 méternél, a mérnököknek most nem kell gondolkodniuk az aerodinamikai beállításokon, és ide a legnagyobb leszorítóerős beállításokkal készülnek, hasonlóan a Monacóban alkalmazottakhoz.

A legtöbb fejfájást itt a gumik jelenthetik, hiszen a pályán a kerekek oldalirányú terhelése magas, a tapadás viszont csekély.

A motorokra ugyancsak nehéz hétvége vár. Igaz, hogy a versenyzők sehol sem nyomják tövig a gázpedált tíz másodpercnél hosszabb ideig, de a hőség és az alacsony átlagsebesség miatt az erőforrásokat meglehetősen hűteni kell, de úgy, hogy az ne menjen a teljesítmény rovására.

A Magyar Nagydíj hétvégéjének menetrendje:

Július 29. (péntek):   1. szabadedzés: 10:00-11-30
    2. szabadedzés: 14:00-15:30
Július 30. (szombat):   3. szabadedzés: 11:00-12:00
    Időmérő: 14:00
Július 31. (vasárnap):   Verseny: 14:00

Sajtókonferenciák menetrendje:

Július 28., csütörtök:
Jaime Alguersuari (Toro Rosso), Jenson Button (McLaren), Heikki Kovalainen (Lotus), Felipe Massa (Ferrari) és Mark Webber (Red Bull).

Július 29. péntek:
Eric Boullier (Renault), Graeme Lowdon (Marussia), Jonathan Neale (McLaren), Adrian Newey (Red Bull) és Rob White (Renault Sport F1).

Egy kör Fernando Alonso tolmácsolásában a Hungaroringen:

A 2010-es Magyar Nagydíj összefoglalója:

 

 

Hozzászólások (2)Add Comment
kálmán89
kálmán89
2011 július, 29
195.56.55.116
...

Hajrá FFF!!!!!!!!!

erik
erik
2011 július, 28
195.56.55.116
...

hajrá fiúk!

Szóljon hozzá Ön is!
Kérjük, hogy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni. Ha még nincs fiókja, akkor regisztráljon!

busy
Módosítás: ( 2011. július 28. csütörtök, 20:13 )