F1 Ferrari Hírek - Mindig Naprakész

2019. április 25. csütörtök.

Bridgestone: Keskenyebbek lesznek a 2010-es első kerekek

E-mail Nyomtatás PDF
A Bridgestone megerősítette, hogy jövőre keskenyebb első kerekeket fognak készíteni a Forma-1-es autókhoz.

Az idei szezon rengeteg újdonságot hozott, majd ezek következtében lehetett már sejteni 2010-es változtatásokat is. Ilyen volt az első kerék szélessége is.

Ugyanis az első szárny jóval szélesebb, mint az autó hátsó légterelője, így az elől-hátul azonos szélességű slick gumikkal jobban tapadt a versenyautók orra.

Ennek is volt köszönhető, hogy az idei szezon során annyiszor lehetett hallani, hogy csúszkál az autó hátulja. A Bridgestone az első kerekek keskenyebbre szabásával próbálja helyreállítani az egyensúlyt. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a 270/55R13-as első gumikat jövőre 245/55R13-ra cserélik, ami szemmel látható különbséget fog eredményezni.

„Amikor visszaváltottunk a sima felületű gumikra, akkor megtartottuk a korábbi mintázott felületű méretét, ami azt jelentette, hogy az autó orra arányaiban jobban tapadt, mint a hátulja. Ezért döntöttünk úgy, hogy az első gumiabroncsokat keskenyítjük.” – mondta Hirohide Tamashima.

(Forrás: F1-Live.hu)

Hozzászólások (18)Add Comment
MrGorduin
MrGorduin
2009 november, 15
195.56.55.116
...

A futamon mindenkinek kb ugyan annyi üzemanyag lesz a kocsijában, leszámítva azt a néhány liter különbséget ami abból adódik, hogy a motorok fogyasztása eltér egy kicsivel mindenkinél. A gumik viszont teljesen meg fognak egyezni. Magyarul nem a tankolás megléte vagy annak hiánya fogja befolyásolni a gumi kopását hanem a futómű-geometria és egyéb beállítások.

fecó
jolana
2009 november, 15
195.56.55.116
...

Nah. Akkor csak változik.smilies/wink.gif
Én is úgy gondoltam a változást, hogy keskenyebb lesz az első vezető szárny, de ugyanúgy a kerék széléig fog érni.

0
Fernandor01
2009 november, 15
195.56.55.116
...

ugyanolyan szélesek lesznek az első szárnyak,mint az új keskenyebb kerekek,de értelemszerűen változni fog az alakjuk,mivel az első kerekek már máshogy vezetik a légáramlatokat
smilies/wink.gif

kimi1021
kimi1021
2009 november, 15
195.56.55.116
...

Az egy dolog, hogy elvileg ugyanannyi idő lesz a kiállás, de ha a kocsikon különböző ideig jók a gumijai, akkor a kiállás időzítésével mégis lehet játszani, pl ha a hátrébb lévő még megy néhány jó kört, akkor lehet, hogy mégis a boxban cserélnek helyet...

fecó
jolana
2009 november, 15
195.56.55.116
...

david.petya:
A betiltás előtti két évben is vb volt a Ferrari és akkor sem volt ott Schumi és Brawn.smilies/wink.gif
Illetve most sincs már.

Lumikello:
A keskenyebb első kerék miatt szerintem az is változik.
Mintha ezt olvastam volna valahol...smilies/cry.gif

0
Fernandor01
2009 november, 15
195.56.55.116
...

ugyan olyan marad!

Lumikello
Lumikello
2009 november, 15
195.56.55.116
...

Az első szárny ugyanolyan széles marad, mint idén, vagy az is keskenyebb lesz? Most is volt belőle probléma rendesen!

david.petya
david.petya
2009 november, 15
195.56.55.116
...

Jolana:
Ezután jött Braun és Shumi az előző atomfizikus létére nagyon jó taktikus,és az utobbi...

fecó
jolana
2009 november, 15
195.56.55.116
...

Az időmérőn mindenki üressel fog menni, így lehet, hogy a gyorsabb csapatok lesznek elől, de azért idén is minden futamon volt egy két meglepetés, hogy nem került be valaki Q2-be vagy a Q3-ba, akiről azt hitték, hogy tuti ott lesz.
És akkor már rögtön van egy-két elvileg gyorsabb pilóta hátrébbsmilies/wink.gif

0
Fernandor01
2009 november, 15
195.56.55.116
...

Na jó,de jövőre a leggyorsabbak lesznek elől,a lassabak meg hátul,így elég nehéz lessz előzni az előtted lévőt,ha ő eleve gyorsabb nálad,sokat fog számítani az hogy ki tud úgy védekezni,mint Alonso,Trulli,Heidfeld!
Monjduk ha így nézzük akkor örülök a szabálynak,mert az F1-már nem arról szól hogy ki a leggyorsabb a pályán hanem arról ki hogyan tud VERSENGEN!
(ELŐZNI,VÉDEKEZNI,SPÓROLNI A GUMIVAL,és közben gyorsnak lenni)ha mégegyszer végiggondolom akkor a közös üzemanyag miatt nem fog szétszállni a mezőny anyira,és ha valakinek az elején védekezni kell az eleve nem tud gyorsköröket,menni és így magára húz mindenkit!És lesznek előzések!Talán!

fecó
jolana
2009 november, 15
195.56.55.116
...

Igen, a tankolással az volt a probléma, hogy veszélyes; mivel nehéz a rendszer, drága a szállítása; plusz ehhez így külön emberek kellettek a boxba, és ugye a spórolás jegyében az alkalmazottak számát is csökkentik.
Mivel így tankolás nélkül a boxban mindenki ugyanannyi időt lesz (ha nincs valami probléma), ezzel nem lehet lesz taktikázni, ergo a pályán kell előzni.
Amúgy 1984 és 1993 között már tilos volt a tankolás, csak a kerékcserék voltak engedélyezve.
Érdekesség, hogy ebben az időszakban egyszer sem nyert sem konstruktőri, sem egyéni címet a Ferrari, míg amikor lehetett tankolni, akkor sokkal sikeresebbek voltak.

0
Fernandor01
2009 november, 15
195.56.55.116
...

hát ja,de nem igazán haladnak előre!smilies/cry.gif

kimi1021
kimi1021
2009 november, 15
195.56.55.116
...

Fernandor01:
Gondolom abból indultak ki, hogy így nem lehet az üzemanyagmennyiséggel játszani, kénytelenek lesznek a pályán megoldani...smilies/cry.gif
Így majd esetleg a gumifogyasztással fognak játszani...smilies/cry.gif
Szóval egyenlőre tényleg nem látni túl sok értelmét, de majd jövőre meglátjuk. smilies/smiley.gif
Bár egy értelme már volt, hiszen ebből is(?) látszik, hogy dolgoznak a szabályalkotók...smilies/cry.gif

tomi93
tomi93
2009 november, 15
195.56.55.116
...

A tankolással az a baj hogy túl veszélyes smilies/cheesy.gif
Arra kíváncsi leszek, hogy ez mit segít majd. Eddig az összes változtatással csődöt mondtak.

0
Fernandor01
2009 november, 15
195.56.55.116
...

Ti amúgy értitek ennek a rendszernek az értelmét mert én még nem,mitől lenne több előzés,ha nincs tankolás?Az a baj hogy sok pilóta béna és nem tud előzni,csak egyszerűen gyors,az fog a legjobb lenni ,aki gyors,és agresszívan előz!És ezen a téren mind Alonso,mind Massa jól áll!smilies/cheesy.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gif

sferrari
sferrari
2009 november, 15
195.56.55.116
...

Főleg full telitankkal érdekes lesz a az idény nyitó smilies/cheesy.gif

fecó
jolana
2009 november, 15
195.56.55.116
...

Én arra jobban kíváncsi vagyok, hogy tényleg jobb lesz-e ezekkel a kerekekkel a tapadás.
A Ferrari sem a legjobb gumifogyasztás terén...smilies/cry.gif
De hátha kitalálnak valamit jövőre.smilies/wink.gif

0
Fernandor01
2009 november, 15
195.56.55.116
...

Hamilton mindig blokkolja a kerekeit,féktávon,majd kiváncsi leszek hogy tud majd spórolni vele jövőre!smilies/cheesy.gif

Szóljon hozzá Ön is!
Kérjük, hogy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni. Ha még nincs fiókja, akkor regisztráljon!

busy