
Az idei szezon rengeteg újdonságot hozott, majd ezek következtében lehetett már sejteni 2010-es változtatásokat is. Ilyen volt az első kerék szélessége is.
Ugyanis az első szárny jóval szélesebb, mint az autó hátsó légterelője, így az elől-hátul azonos szélességű slick gumikkal jobban tapadt a versenyautók orra.
Ennek is volt köszönhető, hogy az idei szezon során annyiszor lehetett hallani, hogy csúszkál az autó hátulja. A Bridgestone az első kerekek keskenyebbre szabásával próbálja helyreállítani az egyensúlyt. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a 270/55R13-as első gumikat jövőre 245/55R13-ra cserélik, ami szemmel látható különbséget fog eredményezni.
„Amikor visszaváltottunk a sima felületű gumikra, akkor megtartottuk a korábbi mintázott felületű méretét, ami azt jelentette, hogy az autó orra arányaiban jobban tapadt, mint a hátulja. Ezért döntöttünk úgy, hogy az első gumiabroncsokat keskenyítjük.” – mondta Hirohide Tamashima.
(Forrás: F1-Live.hu)

A futamon mindenkinek kb ugyan annyi üzemanyag lesz a kocsijában, leszámítva azt a néhány liter különbséget ami abból adódik, hogy a motorok fogyasztása eltér egy kicsivel mindenkinél. A gumik viszont teljesen meg fognak egyezni. Magyarul nem a tankolás megléte vagy annak hiánya fogja befolyásolni a gumi kopását hanem a futómű-geometria és egyéb beállítások.
Az egy dolog, hogy elvileg ugyanannyi idő lesz a kiállás, de ha a kocsikon különböző ideig jók a gumijai, akkor a kiállás időzítésével mégis lehet játszani, pl ha a hátrébb lévő még megy néhány jó kört, akkor lehet, hogy mégis a boxban cserélnek helyet...
Na jó,de jövőre a leggyorsabbak lesznek elől,a lassabak meg hátul,így elég nehéz lessz előzni az előtted lévőt,ha ő eleve gyorsabb nálad,sokat fog számítani az hogy ki tud úgy védekezni,mint Alonso,Trulli,Heidfeld!
Monjduk ha így nézzük akkor örülök a szabálynak,mert az F1-már nem arról szól hogy ki a leggyorsabb a pályán hanem arról ki hogyan tud VERSENGEN!
(ELŐZNI,VÉDEKEZNI,SPÓROLNI A GUMIVAL,és közben gyorsnak lenni)ha mégegyszer végiggondolom akkor a közös üzemanyag miatt nem fog szétszállni a mezőny anyira,és ha valakinek az elején védekezni kell az eleve nem tud gyorsköröket,menni és így magára húz mindenkit!És lesznek előzések!Talán!
Fernandor01:
Gondolom abból indultak ki, hogy így nem lehet az üzemanyagmennyiséggel játszani, kénytelenek lesznek a pályán megoldani...
Így majd esetleg a gumifogyasztással fognak játszani...
Szóval egyenlőre tényleg nem látni túl sok értelmét, de majd jövőre meglátjuk.
Bár egy értelme már volt, hiszen ebből is(?) látszik, hogy dolgoznak a szabályalkotók...
Ti amúgy értitek ennek a rendszernek az értelmét mert én még nem,mitől lenne több előzés,ha nincs tankolás?Az a baj hogy sok pilóta béna és nem tud előzni,csak egyszerűen gyors,az fog a legjobb lenni ,aki gyors,és agresszívan előz!És ezen a téren mind Alonso,mind Massa jól áll!