F1 Ferrari Hírek - Mindig Naprakész

2024. november 08. péntek.

Viszlát aerodinamika, üdv mechanika!

E-mail Nyomtatás PDF

Szabó Balázs - Természetesen nem int búcsút a Formula-1 az utóbbi években oly szofisztikálttá vált aerodinamikának, ugyanakkor jelentősen veszít hatásfokából a mechanikával és az energiát szolgáltató rendszerekkel szemben. Utóbbiak terén a 2,4 literes V8-as motorokat az 1,6 literes turbók váltják le, míg a KERS helyett a jóval erőteljesebb ERS egység lép szolgálatba.
alt

 

Motor


A Forma-1, követve az utcai autók trendjét, csökkenti belső égésű motorjának kapacitását. Az aggregát veszít két hengert és a megmaradó hat is veszít űrtartalmából. Az erőveszteséget részben a turbóval kompenzálják. Ebben az értelemben, ez a formula mutat fel hasonlóságokat az 1,5 literes motorokkal, melyeket 1977 és 1988 között használtak bizonyos istállók.


A legfontosabb változtatást azonban várhatóan a felhasználható üzemanyag mennyiségének szabályozása jelenti majd. Az 1,6 literes, turbófeltöltéses, 6 hengeres, közvetlen befecskendezéses motorokban egy futam alatt maximálisan 100 kg-ot égethetnek el. Jelenleg ez 140 kg körül van. Az üzemanyag befecskendezése maximálisan 500 bar nyomással történhet, a jelenlegi 18 ezres fordulatról pedig 15 ezerre helyeződik a maximális fordulatszám.


ERS


A 2009-ben bevezetett, majd 2011-ben újra életre hívott KERS egységet az ERS váltja fel. Ez kinetikus energia mellett hőenergiát is használ fel kiegészítő erő képzésére.
Az ERS két elemből áll majd: a kinetikus motoregységből és a hő motoregységből. Utóbbi a turbótól von el hőt elektromos energia generálására.
Az ERS 161 lóerőt fog biztosítani a jelenlegi 80 helyett, a pilóták pedig 6,7 másodperc helyett 33,3 másodpercig hívhatják le ezt. Pontosabban, a 161 lóerőnek egy részét a rendszer előre programozottan használja majd fel, így nem kell a versenyzőknek több mint fél percig külön gombokat nyomva tartani.


Egységek


A megbízhatóság kulcsszereppel bír majd az új éra debütáló évében, ugyanis szigorú szabályokkal sújtják majd a megbízhatatlan erőforrásokat. Utóbbiak nem csak a motorokat takarják, erőforrás vagy egység alatt a belső égésű motor, az ERS, a kipufogó és még néhány kisebb perifériaelem értendő.
A jelenlegi 8 motor helyett jövőre mindössze 5 egységet lehet használni. Jelenleg egy motornak 3, néhánynak 4 futamot kell kibírnia, ez jövőre mindegyik aggregát esetén 4-re emelkedik. A motornak jelenleg legalább 95 kg-ot kell nyomnia, míg jövőre az ERS és a motor össztömegének minimuma 145 kg lesz. 


Írta: Szabó Balázs

Hozzászólások (1)Add Comment
kálmán89
kálmán89
2013 augusztus, 15
85.66.120.57
...

durva lesz jövőre az biztos!

Szóljon hozzá Ön is!
Kérjük, hogy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni. Ha még nincs fiókja, akkor regisztráljon!

busy
Módosítás: ( 2013. augusztus 14. szerda, 21:38 )  

Pengeélre állítjuk Domenicalit (Második rész)

News image

Szabó Balázs - Egy csapatvezető nem csak fontos döntések...

szombat, 31 augusztus 2013

Bővebben

Pengeélre állítjuk Domenicalit (Első rész)

News image

Szabó Balázs - Egy csapatvezető nem csak fontos döntések...

csütörtök, 29 augusztus 2013

Bővebben

Alonso harcias, Spa pedig kiszámíthatatlan

News image

Szabó Balázs - Megnyerte az időmérő első, esős részét,...

szombat, 24 augusztus 2013

Bővebben

Varázsló nyomában: Fernando Alonso élete (Harmadik rész)

News image

Szabó Balázs - Gyémánttehetség, szédületes gyorsaság, intelligencia, csillapíthatatlan vágy a...

csütörtök, 22 augusztus 2013

Bővebben

Ferrari történelemóra - 1967

News image

Frissült a a Ferrari történelemóra rovatunk. 1967 http://f1ferrari.hu/ferrari_tortenelem_ora/  ...

csütörtök, 22 augusztus 2013

Bővebben

Domenicali: A lehető leggyorsabb autót kell biztosítani pilótáinknak

News image

Domenicali egyértelművé tette hogy a csapat jövőjéről szóló pletykák...

szerda, 21 augusztus 2013

Bővebben

Varázsló nyomában: Fernando Alonso élete (Második rész)

News image

Szabó Balázs - Gyémánttehetség, szédületes gyorsaság, intelligencia, csillapíthatatlan vágy a...

kedd, 20 augusztus 2013

Bővebben

Varázsló nyomában: Fernando Alonso élete (Első rész)

News image

Szabó Balázs - Gyémánttehetség, szédületes gyorsaság, intelligencia, csillapíthatatlan vágy a...

vasárnap, 18 augusztus 2013

Bővebben

Viszlát aerodinamika, üdv mechanika!

News image

Szabó Balázs - Természetesen nem int búcsút a Formula-1...

szerda, 14 augusztus 2013

Bővebben

Új éra hajnalán: Technikai szabályváltoztatások

News image

Szabó Balázs - A Formula-1 egy új éra felé...

kedd, 13 augusztus 2013

Bővebben

A Ferrari magyar "pápája"

News image

Többen összefutottatok Dénessel (A Ferraris pápával :) ) pénteken,...

kedd, 13 augusztus 2013

Bővebben

Ahol a legendák tovább élnek – Ferrari Classiche

News image

Ferrari Classiche… A Ferrari rajongók többségének valószínűleg nem mond...

szerda, 7 augusztus 2013

Bővebben

A Ferrari visszatér Le Mans-ba?

News image

  Szabó Balázs - A Ferrari hamarosan dönt arról,...

vasárnap, 4 augusztus 2013

Bővebben

Schumacher boldog otthon is

News image

Szabó Balázs - A hétszeres világelső pilóta elismerte, nem...

péntek, 2 augusztus 2013

Bővebben

Viszlát, Wrooom!

News image

A Ferrari 23 éven át Madonna di Campiglióban nyitotta...

péntek, 2 augusztus 2013

Bővebben

Ferrari: Kimi válthat, de nem hozzánk

News image

Szabó Balázs - A Ferrari fantáziahíresztelésnek nevezte azokat a...

péntek, 2 augusztus 2013

Bővebben