Fernando Alonso a versenynaptár hosszáról, a Twitterről, legerősebb riválisairól és néhány technikai dologról is nyilatkozott a Ferrari évnyitó rendezvényén, a Madonna di Campiglióban megrendezett ’Wrooom!’-on.
Alonso szerint a 20 futam egy szezonban nagyon megterhelő a versenyzők számára. A Ferrari elnökéhez, Luca di Montezemolóhoz hasonlóan, a spanyol versenyző szerint is több tesztre lenne szükség – akár a versenyek számának kárára is.
„Tavaly az utolsó nagydíjunk november végén volt, és majdnem karácsonyig voltak rendezvények, amin részt kellett vennem. Szinte csak az év végi ünnepek voltak, amikor egy kis szünetet lehetett tartani, így Melbourne-ig megpróbálok pár napot találni, hogy feltöltődhessek. Húsz verseny sok, és nem könnyű fenntartani a maximális teljesítményt egész évben fizikai és szellemi szempontból sem - talán jobb lenne, ha egy vagy két versennyel kevesebb, és néhány teszttel több lenne.”
Alonso mindig is híres volt arról, hogy óvja a magánéletét a nagynyilvánosságtól, azonban a tavalyi évben használni kezdte a Twittert, ahol nagyobb betekintést enged ebbe is. Szerinte ez egy jó lehetőség arra is, hogy akár azonnal megcáfolhasson, vagy megerősíthessen vele kapcsolatos híreket. Még akkor is, ha például Lewis Hamiltonnak ebből már támadt problémája a tavalyi évben.
„Amióta használom a Twittert, én vagyok az, aki elmondja, hogy mit csinálok” – magyarázta a spanyol. „Korábban lehetett mondani, hogy a nyaralásomat elefántok társaságában töltöttem, vagy hogy Obamával vacsoráztam, de most én vagyok az, aki elmondja, hogy Olaszországban voltam, síeltem újév napján mielőtt Oroszországba mentem volna és onnan Brazíliába, hogy részt vegyek a Felipe által rendezett gokartversenyen. A „tweeteléssel” közvetlen kapcsolatban lehetek a rajongóimmal, segíthetek nekik bemutatni a munkám aspektusait, amiket egyébként sohasem tudnának meg. Természetesen nem mondhatok el mindent, mert a Formula-1-ben rengeteg információt bizalmasan kell kezelni, de azt hiszem ez még mindig egy szórakoztató és hasznos eszköz.”
És ha már Hamilton: Alonso a 2007-es csapattársát nevezte meg legnagyobb ellenfelének. Kettejük viszonya sokat javult a McLaren-Mercedesnél töltött botrányos évük után, és a tavalyi évben folyamatosan pozitívan nyilatkoztak egymásról. A kétszeres spanyol világbajnok a tavalyi évben is többször hangoztatta, hogy Hamilton tartja legnagyobb ellenfelének, ami Helmut Marko szerint jól bizonyította, hogy Alonso mennyire szeret pszichológiai hadjáratot folytatni, és politizálni.
„Nem hiszem, hogy jó vagyok a politikában, én csak vezetem az autót. Néhány megjegyzés meglepett, de nem látom értelmét ezeknek. Egyesek azt mondják, hogy nem olvassák, nem hallgatják és nem látják ezeket [a nyilatkozatokat – a szek.], mielőtt elmondanák, hogy ez nem befolyásolja őket: szóval egyértelmű, hogy olvassák ezeket, talán éjszaka… Miért mondom, hogy Hamilton a legerősebb ellenfelem? Mert ez az amit gondolok, ez a személyes véleményem, és ebben nincs semmi politika.”
A kétszeres világbajnok szerint Hamiltonnal akkor is számolni kell, ha sokak szerint a brit nem biztos, hogy jól döntött, amikor a Mercedeshez igazolt. „Lewis mindig nyert versenyeket mióta a Formula-1-ben van, még az olyan években is, mint amilyen 2009 volt, amikor olyan autóval kezdte a szezont, ami két másodperccel volt lemaradva a leggyorsabbtól. Ha figyeled, hogy mi történik a pályán, tisztában kell lenned azzal, hogy ő mit csinál, ez tény. Tavaly Rosberg győzött Kínában, ezért azt várom, hogy ebben az évben Lewis egynél több versenyt tud majd nyerni a Mercedes-szel.”
Azonban Alonso elmondta, hogy ez a kijelentése nem jelenti azt, hogy Hamilton lenne a világbajnoki cím legfőbb várományosa, és elismerően szólt Sebastian Vettel utóbbi években mutatott dominanciájáról is.
„Nem mondtam, hogy Vettel nem volt a legerősebb, vagy hogy ő nem érdemelte meg a három világbajnoki címét. Voltak időszakok, mint például 2011-ben, amikor a teljesítményszintje fantasztikus volt, és határozottan ő volt a legjobb. Ma lehetetlen megmondani, hogy ki lesz a legerősebb ellenfelünk 2013-ban. Akinek a legjobb autója lesz, aki a legjobb munkát végzi a felkészülésben és aki a legjobb fejlesztésekkel rendelkezik, aki a legszerencsésebb: számos tényező van, ami kialakíthatja a legerősebb versenyző és csapat kombinációját.”
„Technikai oldalról úgy vélem, hogy ebben az évben ismét a kipufogók kezelése lesz a kulcs. Igaz, hogy ez nem olyan fontos, mint két évvel ezelőtt, de láttuk a tavalyi évben is, hogy ez még mindig jelentős szerepet játszott, és mindenki sokat dolgozott ezen. A gumik nem olyan kritikusak, kivéve, ha van egy olyan sajátos probléma, mint például amilyen nekünk volt a keményebb keverékekkel 2011-ben: az abroncsok minden csapat számára azonosak, és ha a megfelelő határon belül vannak, nem jelentenek különbséget sem negatív, sem pozitív irányban” – nyilatkozta a kétszeres világbajnok.