Rengeteg újságíró és autósportban elismert szakember megerősítette, hogy 2012-ben Alonso teljesítménye volt a legkiemelkedőbb a mezőnyben. Sajnos ugyanezt az autóról nem lehetet elmondani. Ezért a maranellói gárda vezetése igen komoly változásokat eszközölt a fejlesztési gárda tekintetében, hogy jövőre ne csak a média és a csapatfőnökök válasszák meg a Ferrari pilótáját az év legjobbjának.
A F1-ben a sikerhez hat tényezőnek kell megvalósulnia. A jó szerepléshez szükséges a legjobb pilóta, a legjobb autó, legjobb box munka, jó stratégia, megbízhatóság, na és persze szerencse. A csapatfőnök szerint, ha a céljainkat el akarjuk érni, akkor mind a hat tényezőnek meg kell valósulnia. A box munkával és a stratégiával nem voltak problémák, az autó megbízhatósága pedig a legjobbnak bizonyult az egész mezőnyben. A fő hangsúlyt az autó teljesítményére kell helyezni, mivel idén ez volt a leggyengébb pontja a csapatnak, ha ezen a téren sikerül javulást elérni, akkor minden adott lehet a bajnoki cím megnyeréséhez. A feladat nem lesz egyszerű, de biztosak vagyunk abban, hogy ezt meg lehet valósítani. Nagyon fontos - ezt Stefano Domenicali is kihangsúlyozta -, hogy már az első futamtól egy versenyképes autónak kell állnia a rajtrácson. Alonso idei szereplése fantasztikusan sikerült és ha Massa is át tudja menteni az év végén mutatott teljesítményét az új szezonra, akkor egy jó konstrukcióval akár a csapat világbajnoki címért is versenyben lehet az alakulat.
A maranellói gárda egyik az autó pozitív fejlődését akadályozó tényezője a hibás szélcsatorna volt. Ennek átépítése és korszerűsítése 2013. augusztusában fejeződik be, a Ferrari addig a Toyota Kölnben található szélcsatornáját használja.
Az új motor szabály miatt 2014-ben egy teljesen új időszak veszi kezdetét az F1-ben. Ha a csapat hosszútávon szeretne sikereket elérni, akkor a jövő évi autó fejlesztése mellet már a 2014-es modell munkálataira is fontos figyelmet kell szentelni.
A célok elérése és a hatékonyság növelése érdekében mind két projektre külön koordinátort neveztek ki . A jövő évi autó fejlesztését egy a Ferrarinál nevelkedett szakember Simon Resta kapta. A 2014-es modell fejlesztésével egy ugyancsak tapasztalt mérnök Fabio Montecchi lett megbízva. A főtervező továbbra is Nikolas Tombazis marad. Az ő feladata lesz az is, hogy felügyelje a két koordinátor munkáját. Azt kijelenthetjük, hogy ez egy rendkívül nehéz év lesz a Ferrari számára, ami rengeteg plusz munkát és anyagilag is nagyobb befektetést igényel.
A csapat szeretne minden percet kihasználni a sikeres szereplés elérése érdekében, ezért az autó a megszokottól kicsit később január végén vagy február elején kerül bemutatásra. A végleges konstrukció pedig a tesztek utolsó napjaiban, de legkésőbb Ausztráliában gurul ki a pályára.
Stefano Domenicali szerint a csapat rengeteg tapasztalatot szerzett, és tanult az idei év hibáiból. Tudjuk, hogy hol kell javulni és megvan minden ahhoz, hogy jövőre a kitűzött céljainkat megvalósítsuk.
Set as favorite
Bookmark
Email This
Hits: 4710
Hozzászólások (1)
Szóljon hozzá Ön is!
Kérjük, hogy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni. Ha még nincs fiókja, akkor regisztráljon!