Mozgalmas nap áll a Ferrari mögött a Kanadai Nagydíj péntekjét követően.
Az első szabadedzésen az eső hátráltatta az érdemi munkát, így a második szabadedzésen kellett keményen dolgoznia csapatnak, hogy visszaszerezze az első edzésen elvesztegetett értékes időt. Míg délelőtt Fernando Alonso és Felipe Massa mindössze 29 kört teljesített - 16:13-as arányban -, addig délután már összesen 91 kör szerepelt a két versenyző neve mellett, 48 a spanyolé és 43 a brazil csapattársáé mellett.
A Scuderia technikai igazgatója, Pat Fry a nap végén összegezte a Montrealban elvégzett munkát.
„Mint minden péntek, ma is egy különösen mozgalmas nap volt kilátásban” – kezdte az angol szakember, „mint ahogy ez már egy tradíció az első napon, hogy összeegyeztessük a munkát az autó fejlesztésével és a szokásos hétvégi programmal, a gumik összehasonlításával és a legjobb beállítások megtalálásával. Az előrejelzéseknek köszönhetően, készen álltunk minden eshetőségre, amit az eső tartogathatott számunkra.”
„Az első szabadedzés egy pontján a pálya nem volt elég vizes ahhoz, hogy használjuk a köztes esőgumikat, és elég száraz sem volt a közepes keverékhez, és ekkor inkább vártunk a feltételek javulására: az utolsó percekben sikerült kihajtanunk a Pirelli kísérleti abroncsain, ami a Brit Nagydíjra való felkészülésre kaptunk meg itt. Tudtuk, hogy nem kapunk egy igazán tiszta képet a tiszta teljesítmény összehasonlításában, ezért főleg különböző aerodinamikai konfigurációkon dolgoztunk.”
„Délután enyhült az eső, így sikerült kihasználni, hogy a pálya száraz volt, és a prototípus gumikkal futottunk néhány kiértékelést a két autóval, különböző aerodinamikai beállításokat használva. A lehető legtöbbet kihozva a rendelkezésünkre álló időből, végeztünk egy összehasonlítást a versenyre kijelölt közepes és szuperlágy keverékekkel, és fontos adatokat gyűjtöttünk, amiket most használni fogunk, hogy megtaláljuk az autó legjobb egyensúlyát a vasárnapi versenyre” - zárta pénteki értékelését Fry.
Első szabadedzés | Második szabadedzés | |||||
Alonso | 4. | 1:21.308 | 16 kör | 1. | 1:14.818 | 48 kör |
Massa | 11. | 1:23.341 | 13 kör | 6. | 1:15.254 | 43 kör |