A hétvégén Angliába ér a Száguldó Cirkusz, Felipe Massa is a napokban érkezett meg.
Ma utaztam Angliába, a Brit Nagydíj helyszínére, amellyel közelítünk az év első felének lezárásához és a Ferrari számára is egy irányváltás lehet, egy nehéz időszak után. Valencia után haza utaztam Monacóba, majd az előző hét vége felé Maranellóba is elmentem, hogy egy pár napot a szimulátoros munkára fordítsak, mindemellett a technikusokkal is tartottunk egy értekezletet. Rengeteg dolgot kipróbáltunk a barcelonai és a silverstone-i pályán, természetesen az új motor szabályt is és kielemeztünk számos olyan megoldást, amely hasznos lehet ezen a hétvégén. Az indok, amiért a barcelonai pályát is használtuk az, hogy mindannyiunk munkája számára ez a pálya az alapokat jelenti. Itt nagyon jól tudunk teszteni, különösen ha új fejlesztésekről van szó.
Szeretek Silverstone-ban lenni, ez egy olyan pálya, amit jól ismerek, azonban idén lesznek újítások. A paddock részt teljesen áthelyzeték: annak ellenére, hogy a pálya változatlan marad, meg kell tanuljuk beazonosítani az új számozás alapján a kanyarokat, mikor a mérnökökkel beszélünk. Ezenkívül meg kell néznünk azt is, hogy mennyi időbe fog kerülni egy boxkiállás, ez egy döntő tényező lehet a stratégia kiválasztásánál. A szimulátor miatt van róla egy elképzelésünk, viszont, hogy mindezt pontosan tudjuk a pénteki szabadedzésen élőben is ki kell próbálnunk. Silverstone egy nagyon híres versenypálya, a Brit Nagydíjat is itt rendezik, sőt mi több, a bajnokság folyamán is egy nagyon fontos helyszín. Egyedi az atmoszférája és mindig rengeteg rajongó van kint: nagyon jó látni a tömött lelátókat és bár nem vagyok angol, mindig motivált vagyok és jó érzésekkel jövök ide.
A legfontosabb kérdés a 150° Italia versenyképessége ezen a pályán. Rengetegszer elmondtuk, hogy az elmúlt pályák nagyon feküdtek az autónknak, és azt várom hogy ezen a pályán is lesz esélyünk köszönhetően az előző hétvégék fejlesztéseinek és azoknak, amelyeket Angliába viszünk, amelyeket nem mellesleg az ellenfeleink is végrehajtottak. Úgy vélem, hogy versenyképesek leszünk, de várnunk kell és meg kell néznünk, hogyan fog működni az autónk egy olyan típusú pályán, ahol az év elején nem igazán voltunk sikeresek. Szükséges kivárnunk, mert hogyha itt is versenyképesek vagyunk, az azt jelenti, hogy jó irányba haladunk és csökkentettük a hátrányunkat a többiekhez képest. Meglátjuk azt is, hogy mennyire sikerült optimalizálni az autót a keméy keverékű abroncsra, amelyet Barcelona óta nem is használtunk. A másik variáció a lágy keverék, amely mindenképp pozitív, hiszen ezzel jól tudunk menni az időmérőn és a verseny nagyobbik részére is jó lehet. Ha megkapjuk a tipikus brit időjárást és esni fog, ebben az esetben is úgy vélem, hogy ugyanúgy mint Kanadában, itt is gyorsak lehetünk.
Sokat beszélnek arról, hogy a Ferrari idő előtt kiszállt a harcból a világbajnokság tekintetében. Nem tudom erre a választ, csak azt tudom, hogy minden versenyen ugyanúgy küzdünk azért, hogy nyerjünk. Az elsődleges célunk, hogy megszerezzük az első futamgyőzelmünket és ezek után még többet gyűjtsünk be. Reálisan Sebastian Vettelnek nagy esztelenségeket kellene ahhoz csinálnia, hogy elveszítse a címet, viszont mi sem adjuk fel, nem kell azzal foglalkoznunk, hogy ő mit csinál, nekünk a saját dolgainkkal kell törődnünk. Néhány versenyt megnyerni nagyon jó lenne, azt mutatná, hogy jó munkát végzünk. Ezek mellett nem szabad elfelejteni azt sem, hogy a mostani munkák fontos lesz 2012-re is, ugyanis a következő évre nincsenek olyan drámai szabálymódosítások, hogy az egész autót előről kelljen építeni, nem úgy, mint ahogy volt ez idén. Az autó többé kevésbé hasonló fog maradni. Egy mostani jó autó előre vetíti már a 2012-es jó szereplést is.