A valenciai hétvége pozitív és negatív aspektusai ugyanazon a baleseten alapulnak: a Webber-Kovalainen baleseten.
Nagyon örülök, hogy Mark épségben szállt ki az autóból egy ilyen nagy baleset után, ami újra bebizonyította, hogy mennyire fontos a biztonsági intézkedések folyamatos növelése a motorsportban. Az FIA erőfeszítéseinek köszönhetően, az autók rendkívül masszív félépítésűek, amit most is látni lehetett, hiszen a Red Bull karosszériája még ezt a becsapódást is kibírta. A pályák is egyre biztonságosabbak: Mark balesete egy olyan bukótérnél történt, ahol sok helye volt, hogy a magasba emelkedés után földet érjen anélkül, hogy bármit is leütne - eltekintve egy reklámtáblától -, mielőtt a gumifalba csapódott volna. Természetesen mindig szükség van egy kis szerencsére is ilyen szituációkban, de a legfontosabb, hogy ezen a téren soha nem szabad abbahagyni a munkát.
Sajnos ez a baleset a mi versenyünket is negatívan érintette. Mire a pálya teljes részén sárga zászlóztak volna, mi már az utolsó kanyarnál jártunk, és mire megláttam az SC feliratot, már elhagytam az utolsó kanyart, és a célegyenesben voltam. Ugyanekkor, amikor a visszapillantóba néztem, láttam, hogy a legtöbben mögöttem a boxba hajtanak, hiszen ők még az utolsó kanyar előtt meglátták a jelzést. Ez volt a döntő pillanat, és mi elég pechesek voltunk, mert nagyon sok időt kellett töltenünk a biztonsági autó mögött, míg Vettel már a Safety Car előtt volt, mielőtt az a pályára lépett volna, Hamilton pedig megelőzte, megszegve ezzel a szabályokat. Nem igazán szeretnék erről többet beszélni, mert semmit nem változtatna a helyzetünkön. Azonban ki kell vizsgálnunk az esetet, mert az nem normális, hogy valaki olyan súlyos szabálysértést követ el, hogy megelőzi a Safety Cart, miközben veszélyes helyzet van a pályán, és gyakorlatilag nem igazán büntetik meg. Beszélnünk kell erről, és együtt tenni valamit annak érdekében, hogy többet ilyen ne forduljon elő. A csapat tájékoztatott, hogy a jövő héten a Sport Munkacsoport összeül: ez jó és ez egy nyilvánvaló jele annak, hogy az FIA nagy figyelmet fordít az ügyre.
Egy kört eltöltve a biztonsági autó mögött, Fernando és én egyszerre jöttünk ki a boxba egy kettős boxkiállásra, ami számomra egy kicsit több időbe került. A tizennyolcadik helyre estem vissza, és az egész versenyemet a forgalomban kellett eltöltenem, egészen a kockás zászlóig. Az autó aktuális teljesítményét figyelembe véve azt kell, hogy mondjam, hogy az aerodinamikai fejlesztések és az új kipufogórendszer használata egy nagy előrelépés volt az F10-esen, amely lehetővé teszi számunkra, hogy a legjobb helyekért harcolhassunk. Most nagyon fontos, hogy továbbra is keményen dolgozzunk a fejlesztéseken a szezon végéig.
A múlt este néztem a Brazília-Chile meccset a világbajnokságon, és nagyon örültem, hogy nyert a csapatunk. Nagyon jól játszottak, de szerintem még nem beszélhetünk arról, hogy ők a favoritok a világbajnokságon. Ettől kezdve nehéz arról beszélni, hogy ki a favorit, mert minden meccs fontos, minden mérkőzés olyan, mint egy döntő.