A Pirelli tagadja, hogy azért változtatott az idei gumik összetételén, hogy a Ferrarinak kedvezzen.
A Formula-1 gumiszállítója a múlt héten Abu Dzabiban mutatta be az idei évben használt abroncsait. Megmaradtak a tavaly használt színkódok a különböző vegyületeknél, azonban a nedves pályán használatos keverékek jelölésében változás történt. Az eső és a köztes gumik a Cinturato nevet kapták, és a felirat az abroncsok oldalfalán is megjelenik, az eső gumik esetén kék színnel, míg a köztes esőgumik zöld jelölést kaptak az idei évre.
Az idei évi színkódok:
- szuperlágy - piros
- lágy - sárga
- közepes - fehér
- kemény - ezüst
- intermediate - zöld
- esőgumi - kék
A színkódoknál fontosabb változás, hogy a Pirelli lágyabb összetételű gumikat készített az idei évre. A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery elmondása szerint az idei kemény keverékek a 2011-ben használt közepes gumik "keménységéhez" áll közel. Így a szuperlágy abroncsok kivételével minden abroncs kicsit "lágyabb" lett. Emiatt a teljesítménybeli különbségek is kisebbek lesznek: a tavalyi, körülbelül 1,5 másodperces különbség idén 0,8 másodpercre redukálódhat. Emellett a gumikopás mértéke is változott, de Hembery szerint az idei évben is minimum 2-3 boxkiállásra lesz szükség.
A Ferrari a tavalyi évben sokat szenvedett a keményebb - különösen a kemény - keverékű abroncsok felmelegítésével, így olyan feltételezések is napvilágot láttak, hogy a Pirelli ezekkel a változtatásokkal a marenellói gárdát segítené. Az olasz cég vezérigazgatója szerint azonban ezek a feltételezések "nonszenszek".
"A döntéseket ezekről a változtatásokról a csapatokkal és a versenyzőkkel egyeztetve hoztuk meg" - nyilatkozta Marco Tronchetti Provera. "Ezek az abroncsok 2012-re készültek, és nem a tavalyi autókhoz."
A vezérigazgató azonban elmondta, örülne, ha a Ferrari újra sikeres lenne.
"Természetesen. Ha olasz vagy, arról álmodsz, hogy a Ferrari nyerjen, ha angol, akkor pedig arról, hogy a McLaren. Mindenki azoknak szurkol, ahonnan származik" - nyilatkozta Tronchetti Provera.
Csak akkor teljesen természetes volt, hogy a szerződésben lévő istállóknak fejlesztenek. Akkor a Bridstonn, és a Goodyear gumik voltak az F1-ben, és a Ferrari az elsőt választotta.
Most a Pirelli a kizárólagos gumiszállító, így nem lenne etikus, ha a Ferrári igényei szerint gyártana. De azért nem zárom ki, mind a kettő olasz...