Annak ellenére, hogy Fernando Alonso a harmadik, Felipe Massa pedig a negyedik helyen végzett az Olasz Nagydíjon, nehéz hétvégét tudhat maga mögött az olasz istálló.
Alonsót már a pénteki szabadedzéseken, majd a szombati időmérőn is technikai problémák hátráltatták, majd a versenyen is sérült az autója, amikor Sebastian Vettellel csatázott a hármas kanyarban, a Curva Grandéban. Brazil csapattársát a gumik nagymértékű kopása hátráltatta vasárnap, míg a csapatnak áramkimaradással is meg kellett birkóznia a versenyen.
Stefano Domenicali, csapatfőnök:
„Gyakran mondjuk szombaton a kvalifikációt követően: a pontokat csak vasárnap délután osztják, és ez ma ismét megerősítést nyert. Volt egy másik visszaigazolás is, ha valakinek szüksége lett volna erre, hogy a megbízhatóságnak a legfontosabbnak kell lennie. Minden problémát követően, amivel a hétvégén szembenéztünk, képesek voltunk úgy elhagyni Monzát, hogy Fernando növelte az előnyét a bajnokságban, ugyanarra a szintre, mint ami Magyarország után volt, és elég pontot szereztünk, hogy a konstruktőri bajnokság újra nyitott legyen, ami nagyon fontos számunkra. Fernando nagyszerűen vezetett, csakúgy, mint Felipe. Persze a sajnálkozás a pole pozíció miatt, ami elérhető közelségben volt, még mindig jelen van, mert az első sorból jobb indulni, mint az ötödikből, és a spanyol biztosan képes lett volna a győzelemért is harcolni. Felipe bebizonyította mindenki számára, nem nekünk, mert mi már tudtuk, hogy egy olyan versenyző, aki képes a legjobb helyekért harcolni, és hogy a Ferrarinál egy csapatként dolgozunk, erőfeszítéseinket egyesítve, hogy elérjük a kitűzött céljainkat. A forma-1-es szezon európai szakasza lezárult, és most kezdődik az utolsó szakasz, hét versennyel alig több mint két hónap alatt. Ez a hét verseny nagyon nehéz lesz mindenki számára, és mindannyiunknak, otthon Maranellóban és a versenypályákon is, a legjobb tudásunk szerint kell teljesítenünk ezeket, nagy figyelmet szentelve minden apró részletre. Ez az egyetlen módja annak, hogy képesek legyünk elérni a céljainkat, amihez, ismétlem, minden képességünk meg van.”
Pat Fry, technikai igazgató:
„Azt mondani, hogy ez egy intenzív hétvége volt,elég enyhe kifejezés lenne. Különböző megbízhatósági problémáink voltak az autókkal az elmúlt napokban, és ma volt egy a boxban is, ami azt jelentette, hogy gyakorlatilag sötétben voltunk, mivel sem telemetriánk, sem élő képünk nem volt a pit wall-on, sem kapcsolat a maranellói garázzsal, a verseny egyik kulcsfontosságú szakaszában, amikor jöttek a boxkiállások. Volt egy kis kommunikációs problémánk, és ez olyan volt, mintha visszaléptünk volna azokhoz az időkhöz, amikor még nem állt ennyi felszerelés a rendelkezésünkre: telefonon kellett beszélnünk Maranellóval, hogy döntsünk a boxkiállások megfelelő időzítéséről. Kezelni tudtuk a helyzetet, de higgyék el, ez nem volt egyszerű. Aztán ott volt az incidens, amikor Fernando elhagyta a pályát a Vettellel folytatott csatában: amikor újra működött a telemetria, láttuk, hogy valami nincs rendben az autó hátuljával, így az utolsó körökben arra kértük, hogy legyen óvatos, és kerülje el a rázóköveket. Amikor az autó a parc fermében volt, láttuk, hogy elég nagy volt a sérülés, ami még az aerodinamikát is érintette. Technikai szempontból ma délután a gumik degradációja nagyobb volt, mint amire számítottunk: gondosan elemeznünk kell az adatokat, hogy megértsük miért. Szinte mindent sikerült kihoznunk abból a szituációból, amibe a tegnapi problémák után kerültünk, de a hétvége egészét nézve azt kell mondanom, hogy az elmúlt napokban történteknek meg kellene kongatnia néhány vészharangot mindannyiunk számára: minden területen a maximumot kell nyújtanunk, ha győzni akarunk.”
# | Időeredmény | Hátrány | Körök | Leggyorsabb kör | |
Alonso | 3. | 1:20.01.815 | + 20.594 | 53 | 1.28.835 (44.) |
Massa | 4. | 1:20.10.888 | + 29.667 | 53 | 1.28.914 (33.) |