Felipe Massa nagyszerű versenytempót mutatva a mezőny második feléből az ötödik helyig küzdötte fel magát. Csapattársa, Fernando Alonso brilliáns rajtot vett, versenye mégis véget ért néhány másodperccel a piros lámpák kialvása után, ugyanis Romain Grosjean több versenyzőt magával rántva a Ferrariba kapituált. A kétszeres spanyol bajnok 24 pontos előnnyel várhatja a folytatást.
Felipe Massa: „Szép verseny volt és az ötödik hely egy nagyszerű eredmény, ha arra gondulunk, hogy honnan indultam. A rajtnál sikerült mindkét Red Bullt megelőznöm, de utána a bal oldalra kellett lehúzódnom, hogy elkerüljem azt a kocsihalmot, amely Fernandót is magába foglalta. Majdnem elveszítettem azt az előrelépést, amelyet sikerült nyernem az első métereken. Nagyon sajnálom, ami a csapattársammal történt, mert, azt hiszem, nagyon jó eredményt érhetett volna el, figyelembe véve a versenytempónkat. Igaz, hogy ma is sokat veszítettem a második szektorban, de az elsőben és a harmadikban nagyon gyors voltam. Az egy kiállás nem volt lehetséges számunkra, ezért a helyes döntést hoztuk meg ( a két kiállással – szerk.), akkor voltunk nagyon gyorsak, amikor igazán kellett. Nem tudom, hogy ez a futam változtat-e valamit a jövőmön, de nagyon elégedett vagyok, olyan mértékben, mint amennyire csalódott voltam tegnap délután, mert ezen a pályán mindig sikerült jól mennem. Most Monza felé vesszük az irányt, a hazai futamunkra: a pálya nagyon különbözik mindegyik másiktól, emiatt nehéz megjósolni a csapatok közötti erőviszonyokat. Természetesen csodálatos lenne versenyképesnek lenni és kiváló eredményt szerezni a rajongóink előtt. Biztos vagyok benne, hogy bemutatják szenvedélyes támogatásukat irányunkban.”
Fernando Alonso: „Jól vagyok, eltekintve attól, hogy fáj a vállam: azonnal elmentem az orvosi központba a baleset után, de minden rendben volt, a fájdalom a biztonsági övnek a következménye. Nem volt fogalmam arról, hogy mi történt: megelőztem a két Saubert, amely után úgy éreztem, hogy egy vonat rohant belém. A balesetet követően néhány másodpercig a pilótafülkében maradtam, de tűz ütött ki és a tűzoltó készülék habja miatt alig tudtam levegőhöz jutni. Megpróbáltam a csapattal tudatni, hogy jól vagyok, de nem tudtam. Most már elmondhatom azok után, hogy ilyen balszerencsém volt a balesettel, hogy szerencsés vagyok, hiszen néhány nap múlva visszatérhetek a kocsiba. Ezeknek az autóknak a biztonsági szintje nagyon magas és ma ismét ennek láttuk bizonyítékát. Nem vagyok mérges Grosjeanra, nyilván nem szándékosan tette: rossz helyen voltam rossz időben. Ugyanakkor azt gondolom, néhány pilótának kevesebb rizikót kellene vállalnia a rajtnál: ez egyfajta tendencia a junior kategóriákban, de jobb lenne, ha már a karrierjük elején hozzászoknának, hogy jobban tiszteletben tartsák a szabályokat, amelyek a pályán mutatott magatartásra vonatkoznak. Ami történt, az sajnálatos, mert a dobogó egyértelműen elérhető lett volna számomra, különösen, ha arra gondolunk, hogyan teljesített ma Felipe a pályán. Ma nagy árat fizettünk balszerencse miatt, így most a szerencse adós számunkra: meglátjuk, mi történik a szezon hátralévő részében. Elveszítettünk valamennyit az előnyünkből Vettellel, Webberrel és Raikkönennel szemben, de semmit sem veszítettünk Hamiltonhoz képest, aki, figyelembe véve, miként ment a McLaren, talán a legveszélyesebb ellenfelünk. Most Monzába megyünk a Ferrari hazai versenyére: általában a vörösök erősek ott, emiatt csak remélhetjük, hogy szép hétvégét zárunk és tudunk valami örömtelit nyújtani a szurkolóinknak és visszaszerezni valamit a ma elveszített előnyünkből.”