Fernado Alonso elmondta, nagyon sok munka vár még a csapatra, hogy teljes értékben megértsék az idei konstrukciót.
A Ferrari továbbra sem a köridőkre, hanem a minél több adat begyűjtésére fog koncentrálni az eheti és a jövő heti teszten is, hiszen az F2012 szinte teljesen különbözik az elődjeitől. Emiatt nem csak a versenyzőknek, de a mérnököknek is szükségük van arra, hogy minél jobban megértsék az új autót, hogy teljes mértékben ki tudják aknázni a benne rejlő potenciált.
Bár a szimulátor és a szimulációk nagy segítségére vannak a csapatnak, az autó és annak új elemeinek a tesztelésének a legjobb módja, ha a pályán próbálják ki azokat. Emitt Alonso csak délután kezdhetett neki a hosszabb etapok megtételének, hiszen délelőtti feladata elsősorban a különböző aerodinamikai konfigurációk értékelése volt. Egy kisebb probléma körülbelül egy órára megszakította a délelőttre tervezett programot, de ennek ellenére a spanyol a nap végére összesen 75 kört teljesített, és 1:24.1-es idejével az ötödik helyen végzett a tabellán.
"Még mindig nagyon sok a tennivalónk, de nem ezért vagyunk itt?" - nyilatkozta Alonso a ferrarif1.com-nak. "Nem hiszem, hogy máshogy lesz ez az elkövetkező napokban, mert mielőtt láthatnánk, hogy az autó valójában mire képes, a kirakó minden egyes darabját a helyére kell tennünk. Tudom, hogy nagyok az elvárások kívülről, de teljes mértékben magunkra koncentrálunk, anélkül, hogy azon gondolkodnánk, mi történik körülöttünk. Csak Melbourne-ben érthetjük meg először a helyzetet."
A mai nap - a tegnapihoz hasonlóan -, először aerodinamikai teszteket és különböző beállítások összehasonlítását fogja elvégezni Alonso, így a mérnökökre és a szerelőkre ma is sok munka vár majd. Valójában ez a Formula-1 lényege: több, mint 100 ember dolgozik a pályán és a gyárban azért, hogy mindent megadjon egy versenyzőnek, hogy az a leggyorsabb lehessen. De a versenyeken, és nem a teszteken.