A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry elismerte, az új autó eddig nem úgy muzsikál, mint ahogy remélték, de hisz abban, hogy még az első verseny előtt minden problémát orvosolni tudnak.
Három napja teszteli a csapat Jerezben az F2012-es versenygépet, amely az előző évi konstrukciókhoz képest teljesen más felfogásban épült. Éppen emiatt a csapatnak rengeteg adatra van szüksége ahhoz, hogy pontosan megértsék az autó működését.
Míg a fő riválisok, a Red Bull és a McLaren-Mercedes vezetői elégedetten nyilatkoznak az autójuk jelenlegi teljesítményéről, a Ferrari szakemberei sokkal visszafogottabban nyilatkoznak az új versenygépükről.
Az Autosport azon kérdésére, hogy a Ferrari ott tart-e, ahol szeretett volna lenni a tesztek jelenlegi szakaszában, Pat Fry a következőképpen nyilatkozott: "Nem vagyok elégedett azzal, ahol jelenleg tartunk."
"Úgy gondolom, hogy rengeteg terünk van arra, hogy javulni tudjunk a jelenlegi helyzetből. A megbízhatóság szempontjából jó. Teljesítmény szempontjából úgy vélem rendben vagyunk, de még játszhatunk a teljesítménnyel és javíthatunk az autón néhány kanyarban és különösen a kanyarok néhány részén, de nem mondanám, hogy boldog vagyok, míg nem működik minden egyszerre."
Fry elmondta, hogy a legnagyobb problémát az jelenti a Ferrari számára, hogy megértsék, hogyan tudják a legtökéletesebb beállításokat elérni az autón, miután egy radikálisan új dizájnnal vágtak neki az idei szezonnak. Emellett a szakember azt is elismerte, nagy a nyomás a csapaton, hogy a lehető leggyorsabban helyre tegyék a dolgokat, hiszen már csak kilenc napot tesztelhetnek az szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt.
"Kétségtelen, hogy a három teszt a korábbi négy helyett kicsit megnehezíti a dolgunkat, mert még nagyon sok munka áll előttünk. Az alap platform rendben van. A különböző jellemzőket vizsgáljuk, és minden egyes elemet tesztelnünk kell. Játszhatunk a kanyar karakterisztikájával, így különböző dolgokat csinálhatunk a kanyar bejáratánál, a kanyar közepétől a kijáratig, és próbáljuk megtalálni a legjobb egyensúlyt ezekben a dolgokban."
"Egy meglehetősen nagy mátrixban dolgozhatunk jelenleg, így minden egyes etapon szinte egy teljesen más konfigurációt próbálunk ki. Sok elemzés vár ránk itt is, és aztán majd a gyárban is. A szimulációt és a szimulátort is használjuk, hogy biztosak legyünk abban, hogy minden a helyén van, és így állíthatjuk össze a lehető legjobb csomagot. Úgy vélem, minden sokkal sűrűbb, így sokkal nagyobb a nyomás mindenkin. Meg kell próbálnod gyors döntéseket hozni. Majd jön egy hét szünet, de aztán két hét és utána már küldjük az autót Melbourne-be. Tehát mindenkinek nagyon sok munkája van. De ugyanez a helyzet minden csapat számára a boxutcában."
A Ferrari technikai igazgatója elmondta, a csapatnak nem alapvető célja, hogy gyors köröket fusson a teszteken, mert miután nem tudták az autót kipróbálni a bemutató után a havazás miatt, szükségük van arra, hogy maximalizálják a teljesített köröket a következő hetekben.
"Nem arra koncentrálunk, hogy kivegyük az autóból az üzemanyagot és megpróbáljunk gyors köröket teljesíteni. 12 nap teszttel az első futam előtt, a lehető legtöbbet kell kihoznunk a rendelkezésünkre álló időből. Egy kicsit hátráltatott minket, hogy hó volt Fioranóban, így az első délelőtt Felipének azzal kellett töltenie az idejét, amit már ott megcsinálhattunk volna. Szóval most megpróbálunk felzárkózni. Jelenleg próbáljuk a legjobb csomagot összeállítani."
Fry azonban világossá tette, hogy a nehézségek nem abból adódnak, hogy a csapat úgy döntött, hogy az első felfüggesztésnél a vonórudas felfüggesztést használja.
"Hogy őszinte legyek, az első felfüggesztés nem egy nagy dolog" - nyilatkozta a brit. "Van egy kis aerodinamikai előnye és a súlypontot illetően is, és tudom, hogy ez különbözik attól, amit a múltban csináltak a csapatok, de ez nem jelent olyan nagy kockázatot, hogy őszinte legyek."
"Egy érzékeny struktúrához mindent ki kell választani. Minden egyes apró részletet megvizsgáltunk a teljesítmény tekintetében. Ez hozott egy kis előnyt, de egy kis többlet súlyt is, de a súly alacsonyan van, és így végül ez volt a helyes dolog, amit tehettünk."
Fry azt is elmondta, hogy a Ferrari új hidraulikus alkatrészeket hozat Jerezbe, hogy ne történhessen meg ismét az a probléma, ami Alonsót a mai nap akadályozta a munkában.
"Az első két nap nem igazán volt gond a megbízhatósággal. Ma volt egy kis hidraulikus problémánk. Ma este kapunk néhány új alkatrészt, amelyekkel remélhetőleg nem jelentkezik újra ez a probléma. Ebből a szempontból, a megbízhatóságot tekintve, az autó normálisnak tűnik. Teljesítmény szempontjából, szó szerint próbálunk minden egyes apró darabot a helyére rakni, így még rengeteg elemzésre van szükségünk."
Újságírók azon kérdésére, hogy mit üzenne a Ferrari szurkolóknak, Fry így válaszolt: "Mindannyian nagyon keményen dolgozunk..."