A Williams pilótája, Pastor Maldonado futotta Barcelonában a leggyorsabb kört csütörtökön.
Három tesztnap, három pilóta az élen. Sebastian Vettel és Nico Hülkenberg után csütörtökön Pastor Maldonado végzett az élen.
A Williams pilótája szuperlágy gumikon 1:22.391-es körével a barcelonai teszt eddigi leggyorsabb körét futotta meg. Maldonado ma kapott először lehetőséget, hogy tesztelje a kocsit. Mögötte Michael Schumacher végzett, szintén szuperlágy gumikon. A mai nap legszorgalmasabb versenyzőjének ő bizonyult a maga 127 körével. Kamui Kobayashi lett a harmadik, aki miatt a tesztet egyszer meg kellett szakítani. A negyedik kanyarban elhagyta a pályát, kifogyott az üzemanyag az autójából. A McLarent ma Jenson Button vezette, aki a negyedik helyen végzett másfél másodperccel Maldonado mögött. A Toro Rosso pilótájának, Jean-Eric Vergne-nek már két másodperces lemaradása volt Maldonadóhoz képest.
De még így is gyorsabb volt, mint Felipe Massa. A Ferrari a harmadik tesztnapon is küzdött az autóval. Az olaszok programja ma is a minél több adat gyűjtése volt. Massa főleg 10 körös etapokat teljesített napközben - főleg a kemény abroncsokon. Délelőtt aerodinamikai teszteket hajtottak végre. Volt egy kisebb mechanikai probléma, de hamar orvosolni tudták. Az "ebédidő" körülbelül két órásra nyúlt, mert több beállítást is megváltoztattak az F2012-n.
A piros zászló is előkerült Massa miatt, amikor az edzés végén megállt a boxutca kijáratánál, a Ferrari is üzemanyagtesztet hajtott ma végre. „Még mindig sok munka vár ránk, de fejlődünk.”- adta közzé a Twitter-en a Ferrari.
A Red Bull szerelőinek is akadt dolga a mai tesztnapon. Új kerékanyát használnak, amivel nap közben többször is probléma volt. Negyed órával a teszt vége előtt a hármas kanyarban Mark Webber autója is megállt. Ismét piros zászló következett. A problémák ellenére Webber 97 kört teljesített.
A Marussia pilótája, Timo Glock megpördült a pályán, ekkor is előkerült a piros zászló. Webberrel és Kobayashival ellentétben Glock be tudta vinni kocsiját a bokszba. A nap ötödik piros zászlaját Paul Di Resta miatt lengették, aki elhagyta motorborítása egy részét.
# | Versenyző | Csapat | Legjobb idő | Különbség | Körök |
1. | Maldonado | Williams | 1:22.391 | 106 | |
2. | Schumacher | Mercedes GP | 1:23.384 | +0.993 | 127 |
3. | Kobayashi | Sauber | 1:23.582 | +1.191 | 99 |
4. | Button | McLaren | 1:23.918 | +1.527 | 114 |
5. | Vergne | Toro Rosso | 1:24.433 | +2.042 | 78 |
6. | Massa | Ferrari | 1:24.771 | +2.380 | 84 |
7. | Webber | Red Bull Racin | g1:24.771 | +2.380 | 97 |
8. | di Resta | Force India | 1:25.646 | +3.255 | 83 |
9. | Glock | Marussia F1 Team | 1:26.173 | +3.782 | 108 |
10. | Petrov | Caterham | 1:26.448 | +4.057 | 70 |
Azzal kezdik mindig az installációs köröket, mert reggel hideg van, és nem pocsékolják a korlátozott számban rendelkezésre álló gumikat.
És mivel nincs víz, a pálya meg viszonylag meleg, így a barázdák hamar eltűnnek. Nem mennek ezekkel sokat, de versenyen is láttuk már amikor száradt a pálya, hip-hop slick gumik lettek.
Az használt eső gumi Erik
http://www.imageserve.info/img...f5114c.jpg