A Ferrari mai napon bemutatott autója, amely az F2012 nevet viseli, az 58. Ferrari által a formula-1-es világbajnokságra épített versenygép. A nevét a már megszokott módon, a gyártás évéről kapta.
A 663-as néven futó projekt legnagyobb változásait az új szabályok eredményezték: megváltoztak az idei évben az alváz első részének a magasságára, a kipufogó-végződések elhelyezésére, és az új motorvezérlő elektronikus egységre vonatkozó szabályok.
Ennek köszönhetően a Ferrari szakemberei az autó minden egyes területét felülvizsgálták, kezdve a futóművel: az F2012-őn az első- és hátsó felfüggesztése is vonórudas megoldást alkalmazták a Ferrari szakemberei a korábbi évekkel ellentétben. A változtatásra a jobb aerodinamikai teljesítmény és az alacsonyabb súlypont elérése miatt volt szükség. Az első szárnyak a 150° Italián használt szárnyak továbbfejlesztett változatai. A bemutatóra felszerelt szárnyak azonban még nem a végleges változatok, a csapat folyamatosan dolgozik ezen a területen az első futamig is.
Az új autón megjelent a lépcsős orr, amely talán leginkább kiválthatja a rajongók nem tetszését. Erre a kialakításra az új szabályok miatt volt szükség, amely szerint csökkenteni kell az autó orrának a magasságát. Viszont a nagyobb aerodinamikai hatékonyság szempontjából a magasabb kialakítás a kedvezőbb, így végül a legtöbb csapathoz hasonlóan, a Ferrari is ezen kialakítás mellett döntött.
Az autó oldalszekrényeit teljesen újratervezték, számos módosítással az oldalsó ütközési struktúra kialakításában, új hűtőrendszerrel, és számtalan aerodinamikai elem változtatásával. Az autó alsó része sokkal szűkebb és keskenyebb, amely köszönhető az új váltóháznak, és bizonyos mechanikai alkatrészek áthelyezésének a hátsó traktusban - főleg a vonórudas megoldás miatt.
Az elmúlt években a kipufogó területén alkalmazott különböző megoldások döntő jelentőségűek voltak az autó teljesítményét illetően, és a csapat nagy erőfeszítéseket fordított erre a területre az F2012 megtervezésénél. A hátsó szárny formailag hasonlít a 2011-ben használtra, de minden egyes eleme átdolgozásra került, így nagyobb hatékonyságot várnak tőle a szakemberek. Természetesen a DRS-rendszer továbbra is hidraulikusan működik. Az első- és a hátsó fékeknél elhelyezett légbeömlőket is újratervezték együttműködve a Brembóval, hogy optimalizálják a fékrendszert.
Az F2012 motorja a tavalyi autó motorjának továbbfejlesztett változata, tekintve, hogy a technikai szabályozások minden más belső teljesítménynövelő módosítást megtiltottak. Mindemellett a Ferrarinál azon is dolgoztak, hogy a motor alvázra való illeszkedése miatt ne csökkenjen az aerodinamika. A maranellói istálló ezen felül szeretné a lehető legjobban megnövelni a különböző egységek átlagos élettartamát úgy, hogy három futam legyen az átlagos élettartama az egyes alkatrészeknek.
A motor elektronikai vezérlése a kipufogó rendszer szabálymódosításaihoz lett igazítva, ami igen sok figyelmet és rengeteg íróasztal melletti munkát igényelt. A KERS helyét továbbra is az autó közép-alsó részére helyezték és mindemellett módosításokat is végrehajtottak rajta a könnyítés és a hatékonyság növelése érdekében. A Shell-lel való technikai együttműködés az egész évre vonatkozóan lehetővé teszi az üzemanyag és a kenőanyag nagyobb hatékonyságát és további fejlődését egy olyan időszakban, ahol a költségcsökkentés sem elhanyagolható szempont.
Műszaki adatok: |
|
Alváz: | Motor: |
|
|