Az európai pályák közül a silverstonei az egyik leggyorsabb, amelyet nagyon szeretnek a pilóták. A pálya lendületes, gyors kanyarokkal rendelkezik, ahol az autók stabilitása mindennél fontosabb. Közepes-kevés leszorítóerőt igényelnek az autók, ezért az egyszerű, letisztult vonalvezetések domináltak a hétvégén. A Ferrari F150° B már korábban bemutatkozott, de mostanra készült el teljesen. Az autó, szinte minden pontján megújult. Az autó annyira jól sikerült, hogy Fernando Alonso a versenyen simán verte a két Red Bullt és majd 20 másodperces előnnyel ért célba!
Első szárny
A levegőnek minél hamarabb keresztül kell áramolnia az autókon, persze megfelelően hasznosítva azt. A Ferrari újra visszatért a dupla terelőlapos első szárnyhoz, ám egy apró, de annál fontosabb módosítással sikerült hatékonyabbá tenni. A szárny tartója mélyebbre került, közelebb az első kerekek középvonala felé, kiegészítve az orrkúp vége alatt található fordító lemezt. Ezen felül az orrkúpon található kamerákat a tartók közé, a szárny mögé helyezték. Ezekkel tulajdonképpen egy csatorna keletkezett a kasztni eleje alatt, amellyel kordában lehet tartani a légáramlást és megfelelően lehet továbbítani az autó alá-mellé.
Padlólemez
Az új „B” autó padlólemezét sem hagyta érintetlenül a csapat: a padlólemez belépő élét (amelybe ballaszt súlyokat helyeznek) áttervezték, sokkal áramvonalasabb lett. A lemez legeleje sokkal laposabb, lágyabb íveket alakítottak ki rajta, így a légáramlás pontosabban kerül az oldalsó terelőlapokra és az oldalborításra.
Motorborítás
A legnagyobb változtatás a hátsó felfüggesztésen történt, amelyhez módosítani kellett az oldal- és motorborítást. A megoldást pénteken csak Massa, szombaton viszont már Alonso is használhatta. Ezzel a megoldással a kocsi hátsó része sokkal áramvonalasabb lett, kialakítottak rajta három függőleges hűtőnyílást (nagy nyíl), amellyel ráadásul még az autó hűtésének hatékonysága is tovább javult. Ez a kialakítás jól illett a silverstonei aero csomaghoz. Az új felfüggesztés bekötési pontjai miatt, kissé módosítani kellett a motorborításon a lengőkar felett (keskeny nyíl). A módosítás abból állt, hogy egyszerűen kivágtak egy darabot a motorborításból.
Kipufogó
A hétvégén hatalmas káosz kerekedett, amikor a csapatok nem tudtak megegyezni a fújt diffúzorok használatáról az FIA-val. Nos valószínűleg a Ferrari vesztett a legkevesebbet az új szabállyal, amely szerint gázelvételnél a motor legfeljebb 10% kipufogógázt bocsáthat ki. A megnyert verseny után, az olasz gárda is megállapodott abban, hogy az év végéig mindenki tovább használhatja saját rendszerét (amelyet a verseny előtt még nem írtak alá), ám továbbra sem módosíthatóak a motor beállítások az időmérő és a verseny között. A kipufogót is a silverstonei pálya gyors kanyarjaihoz igazították, amelynek borítása jobban elterül a padlólemezen, így kevesebb légellenállást okoz.
Hátsó szárny
Fernando Alonso pénteken próbálta ki ezt az új hátsó szárnyat, amely nem tartalmaz középső tartóoszlopot, így nagymértékben csökken a légellenállás. Emellett, a DRS (állítható hátsó szárny) mechanizmusát újra tervezték, és már nem hidraulikusan, hanem elektromosan állatható (1). Ezt a rendszert használja a top-csapatok többsége, köztük a Red Bull is, mert az elektromos motornak kisebb a reakció ideje, gyorsabban állítja vízszintesbe a terelőlapot. A hátsó szárnyon módosításra kerültek a véglapok is (2), amelyek az új hátsó felfüggesztés miatt kerültek változtatásra. A véglap elejének túlnyúlását mérsékelték és egy finom ívet használtak fő éléhez. Monaco után ismét megjelent egy negyedik nyílás a terelőlap szélén (3). Az új hátsó szárnyat szombaton már Massa is használhatta.
Hátsó felfüggesztés
A csapat két futam óta teszteli új hátsó felfüggesztését, amellyel most első ízben versenyeztek. A keményebb keverékek felmelegítése nagy gondot okozott a csapatnak, ezért kellett megváltoztatni, a felfüggesztés geometriáját. A megoldás kitűnően vizsgázott, az autó nagyon jól érezte magát a közepes és gyors kanyarokban.
Diffúzor
Maga a diffúzor nem változott, ám az új hátsó résznek köszönhetően át kellett tervezni a felső részt. Az autó szimmetria vonalán a diffúzor teteje megsüllyedt, hozzá igazították a motorborításhoz és a váltóhoz. A „merőkanál” alakú rész az indítómotor nyílásába vezeti a levegőt, ahol felgyorsul és leszorítóerőt képez.
A két versenyautó nagyon jól szerepelt a hétvége folyamán, főleg Massa, de részéről elmaradt a jó eredmény e változó körülmények miatt. Fernando viszont vérszemet kapott! Csak megjegyzem, hogy tavaly ilyenkor indult be Alonso és hajszál híján világbajnok lett. A szezon még csak most kezdődik! Forza Ferrari!