F1 Ferrari Hírek - Mindig Naprakész

2025. július 10. csütörtök.

Technikai újítások - Ferrari 150° Italia - Brit Nagydíj

E-mail Nyomtatás PDF
Tartalomjegyzék
Technikai újítások - Ferrari 150° Italia
Ausztrál Nagydíj
Maláj Nagydíj
Kínai Nagydíj
Török Nagydíj
Spanyol Nagydíj
Monacói Nagydíj
Kanadai Nagydíj
Európa Nagydíj
Brit Nagydíj
Német Nagydíj
Magyar Nagydíj
Belga Nagydíj
Olasz Nagydíj
Szingapúri Nagydíj
Japán Nagydíj
Dél-Koreai Nagydíj
Indiai Nagydíj
Abu Dhabi Nagydíj
Fiatal tehetségek tesztje - Abu Dhabi
Brazil Nagydíj
Minden oldal

 

Az európai pályák közül a silverstonei az egyik leggyorsabb, amelyet nagyon szeretnek a pilóták. A pálya lendületes, gyors kanyarokkal rendelkezik, ahol az autók stabilitása mindennél fontosabb. Közepes-kevés leszorítóerőt igényelnek az autók, ezért az egyszerű, letisztult vonalvezetések domináltak a hétvégén. A Ferrari F150° B már korábban bemutatkozott, de mostanra készült el teljesen. Az autó, szinte minden pontján megújult. Az autó annyira jól sikerült, hogy Fernando Alonso a versenyen simán verte a két Red Bullt és majd 20 másodperces előnnyel ért célba!

Első szárny

A levegőnek minél hamarabb keresztül kell áramolnia az autókon, persze megfelelően hasznosítva azt. A Ferrari újra visszatért a dupla terelőlapos első szárnyhoz, ám egy apró, de annál fontosabb módosítással sikerült hatékonyabbá tenni. A szárny tartója mélyebbre került, közelebb az első kerekek középvonala felé, kiegészítve az orrkúp vége alatt található fordító lemezt. Ezen felül az orrkúpon található kamerákat a tartók közé, a szárny mögé helyezték. Ezekkel tulajdonképpen egy csatorna keletkezett a kasztni eleje alatt, amellyel kordában lehet tartani a légáramlást és megfelelően lehet továbbítani az autó alá-mellé.

alt

Padlólemez

Az új „B” autó padlólemezét sem hagyta érintetlenül a csapat: a padlólemez belépő élét (amelybe ballaszt súlyokat helyeznek) áttervezték, sokkal áramvonalasabb lett. A lemez legeleje sokkal laposabb, lágyabb íveket alakítottak ki rajta, így a légáramlás pontosabban kerül az oldalsó terelőlapokra és az oldalborításra.

alt

Motorborítás

A legnagyobb változtatás a hátsó felfüggesztésen történt, amelyhez módosítani kellett az oldal- és motorborítást. A megoldást pénteken csak Massa, szombaton viszont már Alonso is használhatta. Ezzel a megoldással a kocsi hátsó része sokkal áramvonalasabb lett, kialakítottak rajta három függőleges hűtőnyílást (nagy nyíl), amellyel ráadásul még az autó hűtésének hatékonysága is tovább javult. Ez a kialakítás jól illett a silverstonei aero csomaghoz. Az új felfüggesztés bekötési pontjai miatt, kissé módosítani kellett a motorborításon a lengőkar felett (keskeny nyíl). A módosítás abból állt, hogy egyszerűen kivágtak egy darabot a motorborításból. 

alt

Kipufogó

A hétvégén hatalmas káosz kerekedett, amikor a csapatok nem tudtak megegyezni a fújt diffúzorok használatáról az FIA-val. Nos valószínűleg a Ferrari vesztett a legkevesebbet az új szabállyal, amely szerint gázelvételnél a motor legfeljebb 10% kipufogógázt bocsáthat ki. A megnyert verseny után, az olasz gárda is megállapodott abban, hogy az év végéig mindenki tovább használhatja saját rendszerét (amelyet a verseny előtt még nem írtak alá), ám továbbra sem módosíthatóak a motor beállítások az időmérő és a verseny között. A kipufogót is a silverstonei pálya gyors kanyarjaihoz igazították, amelynek borítása jobban elterül a padlólemezen, így kevesebb légellenállást okoz.

alt

Hátsó szárny

Fernando Alonso pénteken próbálta ki ezt az új hátsó szárnyat, amely nem tartalmaz középső tartóoszlopot, így nagymértékben csökken a légellenállás. Emellett, a DRS (állítható hátsó szárny) mechanizmusát újra tervezték, és már nem hidraulikusan, hanem elektromosan állatható (1). Ezt a rendszert használja a top-csapatok többsége, köztük a Red Bull is, mert az elektromos motornak kisebb a reakció ideje, gyorsabban állítja vízszintesbe a terelőlapot. A hátsó szárnyon módosításra kerültek a véglapok is (2), amelyek az új hátsó felfüggesztés miatt kerültek változtatásra. A véglap elejének túlnyúlását mérsékelték és egy finom ívet használtak fő éléhez. Monaco után ismét megjelent egy negyedik nyílás a terelőlap szélén (3). Az új hátsó szárnyat szombaton már Massa is használhatta.

alt

Hátsó felfüggesztés

 

A csapat két futam óta teszteli új hátsó felfüggesztését, amellyel most első ízben versenyeztek. A keményebb keverékek felmelegítése nagy gondot okozott a csapatnak, ezért kellett megváltoztatni, a felfüggesztés geometriáját. A megoldás kitűnően vizsgázott, az autó nagyon jól érezte magát a közepes és gyors kanyarokban.

 

Diffúzor

 

Maga a diffúzor nem változott, ám az új hátsó résznek köszönhetően át kellett tervezni a felső részt. Az autó szimmetria vonalán a diffúzor teteje megsüllyedt, hozzá igazították a motorborításhoz és a váltóhoz. A „merőkanál” alakú rész az indítómotor nyílásába vezeti a levegőt, ahol felgyorsul és leszorítóerőt képez.

 

alt

 

A két versenyautó nagyon jól szerepelt a hétvége folyamán, főleg Massa, de részéről elmaradt a jó eredmény e változó körülmények miatt. Fernando viszont vérszemet kapott! Csak megjegyzem, hogy tavaly ilyenkor indult be Alonso és hajszál híján világbajnok lett. A szezon még csak most kezdődik! Forza Ferrari!

 



Módosítás: ( 2011. november 25. péntek, 20:58 )