F1 Ferrari Hírek - Mindig Naprakész

2025. július 10. csütörtök.

Technikai újítások - Ferrari 150° Italia - Magyar Nagydíj

E-mail Nyomtatás PDF
Tartalomjegyzék
Technikai újítások - Ferrari 150° Italia
Ausztrál Nagydíj
Maláj Nagydíj
Kínai Nagydíj
Török Nagydíj
Spanyol Nagydíj
Monacói Nagydíj
Kanadai Nagydíj
Európa Nagydíj
Brit Nagydíj
Német Nagydíj
Magyar Nagydíj
Belga Nagydíj
Olasz Nagydíj
Szingapúri Nagydíj
Japán Nagydíj
Dél-Koreai Nagydíj
Indiai Nagydíj
Abu Dhabi Nagydíj
Fiatal tehetségek tesztje - Abu Dhabi
Brazil Nagydíj
Minden oldal

 

Kis hazánkba érkezett a Forma-1 mezőnye július utolsó hétvégéjén. A nagyon technikás Hungaroringre nagy hangsúlyt kell fektetni a főbb aerodinamikai elemekre. A Ferrari sem maradt ebből a szempontból érintetlenül: új első és hátsó szárnyat próbáltak ki a hétvégén. Mivel nemsokára a gyors pályák következnek (Spa, Monza) ez volt az utolsó lehetőség a csapat számára, hogy tesztelhesse új alkatrészeit. Éltek is a lehetősségel és pénteken különböző variációkkal gördültek pályára a pilóták.

Első szárny

A Nürburgringen már tesztelésre került az új első szárny, amellyel ismét felszerelték a csapat autóit a Hungaroringen. Az első szárny felső terelőlapját módosították, amelyet kettéosztották. A Red Bull-stílusú szárny sokkal szélesebb a korábbinál, és a szárnyhoz kapcsolódik egy tartóval.

alt

A középen lévő elválasztó elemnek köszönhetően az abroncs belső, illetve külső oldalára külön-külön lehet irányítani a levegőt. Ezeket A-val és B-vel jelöltem.

A: A terelőlap külső része két vízszintes terelőlapból áll, főéle alacsonyabban van (1), segítségével nagyobb mennyiségű levegő áramlik az abroncs fölé, így csökkentve a légellenállást.

B: A belső terelőlapot úgy tervezték, hogy a fékcsatornára és az abroncs oldalfalára nyúló terelőlemezre optimalizálja a légáramlást. Szintén két vízszintes lapocskából áll, ám ez már kisebb. A felső terelőlap hátsó éle finoman ívelt (2), a fékhűtésnek megfelelően lett kialakítva.

Mindkét pilóta tesztelte az új szárnyat pénteken, de a hétvége további részein a jól bevált régit használták.

alt

Hátsó szárny

A Hungaroring az egyik olyan pálya a versenynaptárban, amelyiken nagyon sok leszorítóerőre van szükség. A Ferrari aero csomagjában találunk egy új hátsó szárnyat is. Alonso és Massa pénteken felváltva tesztelte a Nürburgringen használt szárnnyal. A szárny középen hajlított (1), csakúgy, mint a terelőlap (2), amellyel hatékonyabbá vált a DRS mechanizmus. Aktiváláskor nagyobb végsebesség érhető el vele, mivel a kisebb felület miatt csökken a légellenállás. A szárny véglapján három nyílást találunk (3), amelyek különböző szögben állnak. Ezekkel a nyílásokkal lehet tehermentesíteni a szárnyat, csökkenteni a légellenállást. A csapat találékonysága végre kifizetendőnek tűnik, mivel a hátsó szárnyon sikerült egy olyan megoldást alkalmazni, ami teljesen szabályos. Lényege, hogy a szárny véglapjához viszonyítva a szárnyat különböző helyzetbe lehet állítani a terelőlappal együtt (4). Ez nagyon hasznos lehet a következő futam helyszínén Spában, ahol alacsonyabb leszorítóerőt igényel az autó.

Általában szélcsatornában használják a sárgás folyadékot, amelyet a szárnyon látunk. Ezzel az anyaggal a légáramlást lehet megfigyelni az alkatrészeken. Miután a pályáról visszatér az autó a boxba, fényképezőgéppel nagy felbontású képeket készítenek az alkatrészeken elrendeződött folyadékról, amelyet a főhadiszálláson kielemeznek és az adatokat felhasználva, finomítanak azon.

alt

Az új szárny DRS mechanizmusa működés közben:

alt



Módosítás: ( 2011. november 25. péntek, 20:58 )