A Ferrari motor- és elektronikai részlegének vezetője, Luca Marmorini tegnap elmondta, a csapat új kipufogó-megoldással készül az utolsó tesztre, ugyanakkor az aggodalmát is elismerte a késői bevetéssel kapcsolatban.
Fernando Alonso a második barcelonai tesztnapon nem tudott teljes értékű munkát végezni, mert egy kipufogócső meghibásodása miatt a szerelőknek több karosszériaelemet is ki kellett cserélniük. A tavalyi szezon előtti teszteken a csapat sokat küzdött a Coanda-kipufogó előnyeinek a kihasználásával, és Marmorini elismerte, nincs elég idejük tesztelni egy új megoldást, így Melbourne-ben vállalniuk kell némi kockázatot.
„A kipufogó hibája, különösen az elsődleges részen, kényszeríthet arra, hogy megállítsd az autót, így ez legalább olyan kritikus, mint egy dugattyú- vagy egy sebességváltó meghibásodás” – nyilatkozta az olasz. „Emiatt van jó néhány aggodalmunk azzal kapcsolatban, hogy használjunk egy kipufogó-megoldást a megfelelő számú vizsgálat nélkül, de a végéig nyomnunk kell. Mostanáig van egy folyamatunk, hogy vizsgáljunkk a tesztpadon és a szabadedzésen néhány különböző kipufogót, szóval próbáljuk ugyanígy folytatni. De minél többet dolgozunk ezen, a hatás még közvetlenebb lehet.”
„Így például ma reggel próbáltuk tesztelni a kipufogó élettartamát, mert biztosan tudnunk kell, hogy hol a határ a kipufogó életében, így nem állítottuk meg az autót. Úgy gondolom emiatt a motorral foglalkozó emberek egy kicsit kényelmetlenül érzik magukat, azonban így biztosak leszünk abban, hogy a Melbourne-ben használt megoldás megfelelően le van tesztelve.”
A szakember azt is elmondta, hogy már látta a Williams és a Caterham - vitát kiváltó - megoldását a kipufogónál, és hogy a Ferrari egy új kivitelezéssel készül az utolsó tesztre.
„Nagyon érdekes megoldás, és mi szintén dolgozunk egy másfajta kivitelezésen. A kipufogóból származó előny nem teszi az autót sokkal gyorsabbá egy másiknál, csak hozzájárul az utolsó néhány tized megszerzéséhez. Jelenleg dolgozunk egy ezektől eltérő megoldáson, de dolgozunk a tesztpadon is és a szélcsatornában egy teljesen más kivitelezésen is. Azt fogjuk az autóra tenni, ami szerintünk a legjobb [megoldás]. Hasonló előnyre számítunk a kipufogó működéséből, mint tavaly, és semmi többre” – nyilatkozta Marmorini.