Az idei versenyautóért felelős tervezőrészleg koordinátora, Simone Resta a mai napi bemutató után elmondta, hogy habár az idei autó a tavalyi továbbfejlesztett változata, több új koncepciót is alkalmaztak a megtervezésekor.
A Ferrari a jövő évi szabályváltozások miatt két tervezőcsoporttal dolgozik: az idei autó fejlesztéseiért Simone Resta a felelős, míg ezt a szerepet Fabio Montecchi veszi majd át a következő évben.
„A formula-1-es karrierem a Minardi csapatánál kezdtem, ahol eltöltöttem néhány évet” – kezdte bemutatkozását Resta. „Aztán Faenzából Maranellóba költöztem, elkezdtem a Ferrarinál dolgozni, először mint tervező, majd mint a tervezők egy csoportjának a koordinátora, majd egy ideig a Kutatási- és Fejlesztési Részleg vezetője voltam, mielőtt betöltöttem volna a jelenlegi szerepem, ahol a 2013-as autó projektjéért vagyok felelős. Ebben a szerepemben Nikolas Tombazisnek és Pat Frynak teszek jelentést. Ebben az évben a tervező csapatot két részre osztották: az egyik az idei autón a másik a jövő évi versenygépen dolgozik.”
Így az F138 tekinthető Resta első versenyautójának is. A tervező helyettes kiemelt néhány kulcsfontosságú változást a tavalyi autóhoz képest.
„Kevés változás történt a szabályokban, de ennek ellenére úgy döntöttünk, módosítunk az autón minden aspektusból, megpróbálva előrelépni minden területen, mert úgy éreztük, hogy jelentős mennyiségű teljesítményt nyerhetünk ezzel az új autóval. Azt mondanám, hogy a legnagyobb változások az első felfüggesztéshez kapcsolódnak, aminek javítottunk az elrendezésén, míg a hátsó felfüggesztés teljesen új. Van egy átdolgozott oldaldoboz kialakításunk is, amelynek a célja, hogy javítsuk az aerodinamikát ezen a területen, valamint egy teljesen új kipufogórendszer elrendezésünk.”
„Az autó, amivel Melbourne-ben fogunk versenyezni, egészen más lesz, mint amit a bemutatón és az első teszten használunk. Az elmúlt néhány hétben sikerült előrelépnünk, és az előttünk álló tesztekkel még tovább tudunk javítani az autó teljesítményén, ami garantálja, hogy a Melbourne-ben használt F138 jelentősen el fog térni az első teszten használt F138-tól… és remélhetőleg gyorsabb lesz. Meglehetősen elégedett vagyok az autóval eddig, mert volt egy jelentős teljesítménybeli lemaradásunk, amit nem tagadhatunk és amit le kell dolgoznunk, de úgy gondolom, hogy jó munkát végeztünk az autó minden egyes területen, és megpróbáltuk az elődje minden gyenge pontját kijavítani.”