Maranello, február 1.
A Ferrari F138 bemutatójának napja. Ma féltizenegykor lehullott a lepel az idei versenyautóról. A név a tárgyév és a hengerek számának kombinációjából származik. A csapat ezzel szeretne méltóképp búcsúzni a V8-as motor konfigurációtól, mely éppen nyolc évig volt jelen a modernkori Forma 1-ben.
A projekt, melynek belső kódneve a 664, az első olyan program, mely során a feladatok megoszlanak a csapaton belül. A tervezők között két különálló csoport szerveződött. A dolgozók egyik csoportja az idei autóra összpontosít, míg a másik társaság egy teljesen más autón dolgozik, amellyel a következő szezonban fog versenyezni a csapat. Az idei autó alapjai lényegében megegyeznek a tavalyiéval, köszönhetően, annak, hogy lényeges szabályváltoztatások nem történtek az idei évben. Az F138-as autónak azonban minden egyes része átdolgozásra került, annak érdekében, hogy maximalizálják a teljesítményt, miközben a tavaly látott megbízhatóság változatlan marad.
A tervezési filozófia a felfüggesztések terén nem változott, továbbra is vonórudak találhatók elől és hátul is.A határértékek azonban finomításra kerültek, annak érdekében, hogy az aerodinamika terén valamennyi előnyre tegyenek szert, különösképpen a hátsó felfüggesztésnél. A hátsó karosszéria elemeket áttervezték, azért, hogy a kipufogóhoz igazítsák őket. A pilótafülke fölötti dinamikus légbeömlő, valamint az oldalsó légbeömlők is frissítve lettek, az aerodinamikai optimalizálás miatt, viszont eközben a teljes hűtési rendszer változatlan maradt.
Ami a karosszériát illeti, az idei autó sokkal keskenyebb, mint a tavalyi. Az első és hátsó szárnyak konfigurációja lényegében a tavalyi autó utolsó versenyein használt változatai. Azonban ezek az elemek még kezdetleges fejlesztési szakaszban vannak, jelentős módosítások várhatóak a teszteken, illetve a verseny előtti hetekben. A csapat részéről hangsúlyozták, hogy ennek kapcsán van egy jelentős fejlesztési programjuk. Design változásokat fedezhetünk még fel a féknél, elől és hátul egyaránt. A munka a Brembo fékek optimalizálására irányult. A tervezés során nagy hangsúlyt fektetett a csapat a súlycsökkentésre valamint a különböző elemek flexibilitására. Ezen valamennyi részleg együtt dolgozott.
Az F138-as Ferrari motorja lényegében megegyezik a tavalyi modellben használtéval. A műszaki előírások tiltják a módosításokat a motor belső alkatrészein a teljesítmény növekedésének érdekében. Így a megbízhatóság a kulcs. A tavalyi szezon során ezen a területen sem voltak problémák, így remélhetőleg idén sem lesznek ilyen irányú gondjai a csapatnak és maximális teljesítményt nyújtanak a motorok a teljes tervezett életciklusuk alatt.
A kinetikus energia-visszanyerő rendszer megőrizte helyét az autó alsó- középső részén. Ez egy stratégiai döntés, melyet meghozott a csapat, annak érdekében, hogy biztosítsák a maximális biztonságot. Ebben az évben még egyszer, nagy erőfeszítéseket tesz a csapat annak érdekében, hogy csökkentsék a rendszer súlyát és méretét, ezzel optimalizálva a teljesítményt.
A technikai együttműködésnek köszönhetően a Shell-el, idén további előrelépésre számíthatunk az üzemanyag- és kenőanyagok teljesítménynövelő képességének terén. Illetve az üzemanyag felhasználás csökkenését is várják a csapatnál, miközben a motor teljesítménye változatlan marad.
A csapatnak a bajnokság előtt, három helyszínen tizenkét tesztnap áll majd rendelkezésére, hogy megértse az autó viselkedését, illetve, hogy levonja a megfelelő konzekvenciákat az új Pirelli abroncsokról. Szintén egy fontos feladat a tesztek alkalmával a csapategységek munkájának gyakorlása, amik majd a futamokon befolyásolhatják az eredményt. Ilyen például a kerékcserék gyakorlása, vagy a startolási eljárások gyakorlása. Ezekkel azonban a tavalyi szezonban sem volt nagyobb probléma, így remélhetőleg idén sem hátráltatják majd a csapatot és sikeres szezont zárnak.
Én mindenesetre sikeres felkészülést és eredményes idényt kívánok! Forza Ferrari!
További képek az F138-ról oldalunk Facebook albumában: Katt ide
