A Bahreini Nagydíjon mindkét Ferrari pontszerző helyen ért célba - az idei évben először -, de a csapattagok egyáltalán nem voltak boldogak, hiszen vasárnap reggel elhunyt a csapat egyik tagja, Matteo Vignali.
"Őszintén szólva, csak másodlagos, ami ma történt a pályán számunkra. Nagyon szomorúak vagyunk fiatal kollégánk, Matteo Vignali halála miatt, aki a sebességváltó-részlegen dolgozott, és szívrohamban hunyt el. Mindössze 32 éves vesztette életét, ami nagyon megdöbbentett minket. Gondolataink most a családjával és a barátaival vannak" - nyilatkozta Stefano Domenicali a Bahreini Nagydíjat követően.
A gyászesemény miatt azonban a munka nem állhat le egy percre sem Maranellóban, hiszen nagy lemaradást kell behoznia a csapatnak, ha harcban szeretnének maradni a világbajnoki címért.
Már a szezon előtti teszteken világossá vált, hogy a Ferrari F2012 nem a legversenyképesebb konstrukció az idei évben. A csapat az első négy versenyre azt a célt tűzte ki célul, hogy minimalizálják a veszteséget a pontok tekintetében.
Ezt Fernando Alonsóval sikerült is elérniük, hiszen a spanyol versenyző 43 pontjával jelenleg mindössze 10 pont hátránnyal rendelkezik a listavezető Sebastian Vettelhez képest. A konstruktőri bajnokságban már nem áll ilyen jól a csapat, hiszen összesen 45 pontot szereztek, amivel jelenleg a negyedik helyen állnak, de a 3. és a 6. csapat (Lotus, Ferrari, Mercedes, Sauber) között nagyon szoros a mezőny.
"Az első négy verseny véget ért, így tudunk egy nagyon korai értékelést készíteni" - nyilatkozta a csapatfőnök a ferrari.com-nak. "Természetesen nem lehetünk elégedettek azzal, ahogy a szezonunk kezdődött, de a téli teszteket követően tudtuk, hogy az első négy verseny nagyon kemény lesz. Sikerült minimalizálnunk a veszteséget, különösen a versenyzői bajnokságban, ahol Fernando Alonso az ötödik, mindössze tíz pontos hátránnyal. Ugyanakkor az is világos, hogy egy sebességgel fentebb kell kapcsolnunk, már a következő versenytől. A mérnökeink tisztában vannak ezzel, és éjjel-nappal dolgoznak azon, hogy a versenyzőink egy sokkal versenyképesebb autót kapjanak, mint amit a pályán láthattunk az első négy versenyen."
Alonsónak a sepangi győzelme után Sanghajban egy kilencedik, Szahírban pedig egy hetedik hellyel kellett megelégednie.
"Fernando mindkét versenyen beleadott mindent, és sikerült mindent kihoznia az autóból. A csapat jól dolgozott: őszintén szólva, ha Melbourne után azt mondták volna, hogy ebben a pozícióban leszünk az egyik versenyzőnkkel, nehezen tudtam volna elhinni. Felipe is pozitívan reagált a kezdeti nehézségekre, és biztos vagyok benne, hogy az a tény, hogy végre sikerült pontot szereznie, magabiztosságot ad neki a következő versenyekre. Az elkövetkező napok nagyon fontosak lesznek, az elsődleges célunk, hogy olyan keményen fejlesszük az autót, amennyire csak lehetséges. A jövő héten egy három napos tesztünk lesz Mugellóban, de nem biztos, hogy minden Barcelonára tervezett fejlesztés már itt látható lesz. A lehetőségünkre álló minden egyes percből a legtöbbet kell kihoznunk, hogy növeljük az F2012 teljesítményét."
A tavalyi év óta a Ferrari csapata folyamatos szervezeti és személyi átszervezésen megy keresztül, aminek még mindig nincs vége, és ami egy hosszabb távú projekt első részét képezi. Fontos, hogy új szakemberekkel és új munkamódszerekkel erősítsen a csapat, főleg azokon a területeken, ahol jelenleg nagyobb a lemaradásuk.
"Minden területen fejlődni akarunk a munkafolyamatok megváltoztatásával, és ugyanakkor erősíteni akarunk azokon a területeken, ahol gyengélkedünk, mint például az aerodinamika. Ez egy hosszú távú projekt, egy olyan, amit Montezemolo elnök úr első kézből tanulmányozhatott, és ami létfontosságú a Scuderia jövőjét illetően. A Formula-1 rengeteget változott az elmúlt néhány évben, és mi nem mindig vettük fel ezeknek a változásoknak a sebességét. Ezen a területen is szükségünk van egy fokozattal fentebb kapcsolni."
"A bajnokság eleji téma, hogy mindenki nagyon közel van egymáshoz: a statisztikák azt mutatják, hogy kilenc éve volt utoljára olyan, hogy négy különböző győztese volt az első négy versenynek, és több mint 29 évet kell az időben visszamennünk ahhoz, hogy négy különböző márka győzelmét találjuk. A gumik tűnnek a legfontosabb tényezőnek: meg kell érteni a viselkedésüket annak érdekében, hogy egy verseny és időmérő stratégiát dolgozzunk ki, mint ahogy Bahreinben is láttuk múlt hétvégén, hajszálpontosan el kell találnunk a megfelelő pillanatot a kerékcserékre, tudni kell, hogy hogyan lehet kihozni a legtöbbet belőlük egy körön, és a pálya javulása is mind olyan tényező, ami fontos eleme az első helyekért folytatott harcnak. Arra számítok, hogy Barcelonába szinte minden csapat jelentős frissítésekkel gurul majd pályára, így nekünk jobb munkát kell végeznünk, mint a többieknek" - értékelte a szezonkezdetet Stefano Domenicali.