Ahogy várható volt a Mercedes szuper-DRS rendszere remekelt Kínában, Nico Rosberg pedig szinte mindent kihozott a W03-as kódjelű konstrukcióból. Bő öt tizeddel mögötte Hamilton, és Schumacher végzett a második illetve harmadik helyen, azonban a brit pilótát öt rajthelyes büntetéssel sújtották váltócsere miatt, így Schumacher előre lépett egyet, Kobayashi pedig a harmadik helyről rajtolhat. Vettel csak a 11. lett, Alonso behozta a Ferrarit a Q3-ba.
Nico Rosberg ezzel megszerezte csapata, és egyben saját karrierjének első edzés elsőségét, Vettel pedig több, mint két év után először, nem jutott be a Q3-ba, ami valószínüleg annak tudható be, hogy a német egy teljesen más kipufogó elrendezéssel harcolt a bejutó helyekért, mint csapattársa.
A címvédő kiesése után, történt más meglepetés, mégpedig Kamui Kobayashi helyezése. A Sauber japán tehetsége, - miután Hamilton hátra lett sorolva a hetedik helyre - a harmadik helyről rajtolhat.
Az időmérő edzés harmadik szakaszára a pálya hőmérséklete jelentősen lehűlt, ami többeknek is hatalmas ér vágást jelentett. Míg a pilóták nagy része tovább tudott javítani az idején, Webber, Pérez és Alonso is nagy mértékben lassult a Q3-ra. Az ausztrál öt, Pérez és a Ferrari kétszeres bajnoka pedig hét tizedes különbséget tudhatott be a Q2-es idejéhez képest.
A Mercedes tehát az első sorból indulhat, azonban mindenki tisztában van vele, hogy nagyon csekély esélyük van arra, hogy a dobogón végezhessenek. Nico Rosberg szerint közel sem sikerült megoldani a gumiproblémákat, ráadásul a szuper-DRS hiánya is jelentősen lassíthatja majd őket, talán a hűvösebb időjárás lehet az, ami segíthet rajtuk.
Ebből kiindulva pedig, a nagy meglepetés, - véleményem szerint - Kamu Kobayashi lehet, és akár Räikkönen is megszerezheti első dobgós helyezését a visszatérését követően, miután a japán mögül, a negyedik helyről rajtolhat.
Massa javult, de nem eleget, még ez sem volt elég ahhoz, hogy bekerüljön a Q3-ba, azonban ismét csak három tized volt a lemaradása csapattársától. A kis csapatok pilótái közül Heikki Kovalainen bizonyult a legjobbnak aki csak hét tizedre volt a kieső Jean-Éric Vergne idejétől.
Íme a végeredmény:
Pos Driver Team Time Gap 1. Nico Rosberg Mercedes 1m35.121s 2. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m35.626s + 0.505 3. Michael Schumacher Mercedes 1m35.691s + 0.570 4. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m35.784s + 0.663 5. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m35.898s + 0.777 6. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m36.191s + 1.070 7. Mark Webber Red Bull-Renault 1m36.290s + 1.169 8. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m36.524s + 1.403 9. Fernando Alonso Ferrari 1m36.622s + 1.501 10. Romain Grosjean Lotus-Renault Idő nélkül Q2 utolsó bejutó idő: 1m35.831s Különbség 11. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m36.031s + 0.331 12. Felipe Massa Ferrari 1m36.255s + 0.555 13. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m36.283s + 0.583 14. Bruno Senna Williams-Renault 1m36.289s + 0.589 15. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m36.317s + 0.617 16. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m36.745s + 1.045 17. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m36.956s + 1.256 Q1 utolsó bejutó idő: 1m36.933s Különbség 18. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m37.714s + 1.516 19. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m38.463s + 2.265 20. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1m38.677s + 2.479 21. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m39.282s + 3.084 22. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m39.717s + 3.519 23. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m40.411s + 4.213 24. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m41.000s + 4.802 107%-os idő: 1m42.931s
Szöveg: danieL - F1Blog!
Mért okoskodás, ha valaki elmondja a véleményét? Ti, régiek, már-már kinézitek innen, aki mer írni valamit, és az esetleg nem tetszik nektek.
Mi az, hogy el lehet ballagni?! Már bocsássátok meg, de nekem egyiken sem fogjátok megmondani, hogy melyik csapatnak, és melyik versenyzőnek fogok szurkolni. A vélemény nyilvánítás jogában meg ne korlátozzatok!
Arról meg nem mi, "újoncok" tehetünk, hogy Massa gyengélkedik. Tanítsátok meg vezetni inkább!!!
Szerintem meg egy Ferraritól joggal várja el a szurkoló, hogy az első sorokért harcoljon, ne a kilencedik helyért.
Ettől függetlenül ez a futam most gyengébben sikerült, de végre Massa is ment, ahogy tudott, és próbált harcolni a jóval gyengébb autóval a többiek ellen.
Ez FERRARI FUN CLUB aki nem tudna mar az oldal neve is F1Ferrari.hu
ha valakinek nem tetszik valami akkor at lehet allni a RED BULL a MERCEDES AMG a SAUBER vagy akar Caterham fan kluba.
nekem se tetszik az ami van most de akkor se anyazok mindenkire,1997tol nezem a forma1 es azota egyetlen csapatnak szurkolok es ez a FERRARI.Abbol a 9 pilotabol akik ez ido alat vezetek az autokat voltak jobak es roszabak, de meg mindig a Ferrari a legnagyobb multu csapat ebben a sportagban, az utolso 2 evet elszurtak, de meg mindig kuzdenek es javitani akkarnak az eddig elert eredmenyukon es ezt tiszteletben kene tartani es a pilotak erdemeit is.
atesz07 Már jó pár ideje nem mutattak fel semmit nem hogy fejlesztést
Alonso aki mindig meglepetést tud okozni remélem ez most is így lesz.
Enyhe túlzás hogy Perez jobb mint alonso csak Perez alatt nem egy ócskavas van ennyi.
Szinte minden meg van ahhoz hogy a középmezőnyben legyünk még egy kicsit visszafelé kell fejleszteni és máris hátulról az elsők leszünk xD
Egy kicsit túlzásnak érzem,hogy perez agyon fogja verni Alonsot és szerintem az autó az oka ,hogy Alonso előtt végzett ma.
Ha jól tudom egyenlőre Alonso az első a pontversenyben.Szerintem az is mellettem szól,hogy Kobajashi lett a 4. mert ebből látszik,hogy jó az autójuk.Ezek szerint Kobajashi is jobb mint Alonso.?
Hát ez tényleg szánalmas! A Ferrari fiókcsapata gyorsabb, mint a Ferrari. Gyerekek, nyugodjatok meg, a 8. futamig így marad minden a Ferrarinál, aztán összehívnak valami válság stábot, 1-2 emert megint kirúgnak, aztám amikor 70 ponttal le vannak maradva, akkor közlik, hogy matematikai esély van a 3. helyre és Alonso megint csak vergődni fog, siralmas harca következik és ez megy évek óta... Ez már uncsi!!!