Bahrain International Circuit - Szahír
Debütálás éve: 2004
Egy kör hossza: 6299m
Körök száma: 49
Versenytáv: 308.405 km
Kanyarok száma: 23
Leggyorsabb kör: M. Schumacher - 1:30.252 (2004, Ferrari)
A Bahreini Nagydíj eddigi történelmében Ferrari pilóták közül Michael Schumacher egyszer (2004), Felipe Massa kétszer (2007, 2008), Fernando Alonso háromszor (2005, 2006 - Renault, 2010 Ferrari) alkalommal ünnepelhetett itt futamgyőzelmet. A Ferrari 4 futamgyőzelmével a legsikeresebb csapatnak számít Bahreinben. A Renault kétszer, míg a Brawn GP egy alkalommal aratott itt győzelmet.
Pole-pozíciókat tekintve is a Ferrari áll a legjobban a maga 3 időmérőn megszerzett első helyével. A BMW Sauber, a Toyota, a Renault és a Red Bull versenyzői 1-1 alkalommal vághattak neki az első rajtkockából a versenynek.
A megszerzett pontok tekintetében Fernando Alonso áll az élen 53 pontjával, őt Felipe Massa (40) és Kimi Räikkönen követi (29). A Ferrari eddig összesen 106 pontot szerzett a Bahreini Nagydíjakon, a McLaren-Mercedes versenyzői 62, míg a Renault versenyzői 30 pontot szorgoskodtak össze Szahírban.
Jelenlegi versenyzőink eddigi szereplése a Bahreini Nagydíjon:
Felipe Massa: | Fernando Alonso: | |
2004 | 12. (Sauber) | 6. (Renault) |
2005 | 7. (Sauber) | 1. (Renault) |
2006 | 9. (Ferrari) | 1. (Renault) |
2007 | 1. (Ferrari) | 5. (McLaren-Mercedes) |
2008 | 1. (Ferrari) | 10. (Renault) |
2009 | 14. (Ferrari) | 8. (Renault) |
2010 | 2. (Ferrari) | 1. (Ferrari) |
2011 | Nem volt futam | Nem volt futam |
A Pirelli által szállított gumikeverékek:
A Pirelli már korábban bejelentette, hogy a Bahreini Nagydíjon a közepes (fehér) és a lágy (sárga) keveréket fogja a csapatok számára bocsátani. A Pirelli első versenyére készül a királyságban, azonban korábban már tesztelt Bahreinben. Paul Hembery szerint problémát jelenthet majd a por: a sivatagi szél rengeteg homokot hord a pályára, ami hatással lehet a tapadásra, az abroncsok szemcsésedésére és kopására.
Időjárás-előrejelzés:
A versenyhétvége mindhárom napján napos, meleg idő várható, 30°C feletti maximumokkal, ami a motorokra és a gumikra is befolyásoló hatással lehet.
Előzési zóna:
Bahreinben először használhatják a csapatok az előzést segítő DRS-rendszert. Az FIA egyetlen előzési zónát határozott meg, amely a célegyenesben lesz majd. A detektálási pont a 14-es kanyar előtt lett meghatározva a hátsó egyenesben, míg a versenyzők - ha ezen a ponton egy másodpercen belül vannak az előttük autózóhoz képest - a 15-ös kanyar után 270 méterrel, a célegyenesben aktiválhatják majd a rendszert.
Tudnivalók a pályáról:
Tervező: Herman Tilke
A pálya megépítése közel 150 millió dollárba került, s bár 2004-re még nem lett teljesen kész, Bernie Ecclestone nem engedélyezte a halasztást, így már ebben az évben megtartották az első futamot, ami minden probléma nélkül lezajlott. A pálya a sivatag közepén helyezkedik el, ezért az építők a pálya környéki homokot egy speciális anyaggal kötötték meg, hogy minél kevésbé fújja a szél a pályára. Ennek ellenére az ideális íven kívül, még így is igen poros az aszfalt a homoktól, mindemellett a versenyzők dolgát megnehezíti még az állandó szél is.
Az eddigi négy hosszú egyenes, és többségében lassú hajtűkanyarok helyett 2010-re egy jelentősen átalakított pályán kezdi meg az idei szezont a mezőny. Az eddig 5412 méter hosszú aszfaltcsík 6299 méteresre bővül. Az új szakasz a jelenlegi pályának a 4-es és 6-os kanyarja közé épül be, ezzel pedig 8 kanyarral bővül ki az aszfaltcsík. A szervezők szerint az új rész tartogat majd néhány kiváló előzési pontot.
2012-ben azonban újra a régi vonalvezetésű aszfaltcsíkon rendezik meg a versenyt.
Technikai jellemzők:
A motorok számára a homok jelenthet problémát, hiszen ha szennyeződés kerül bele, (homokszemcsék) az tönkreteheti a motort. Ennek kiküszöbölésére a csapatok speciális szűrőkkel óvják az erőforrást.
Fékek szempontjából az egyik legmegterhelőbb pálya, hiszen rengeteg a kemény féktáv rajta.
Gumikopás erőssége közepes, de a hirtelen degradáció komoly problémát jelenthet majd a hétvége folyamán.
A Bahreini Nagydíj hétvégéjének menetrendje magyar idő szerint:
Március 20. (péntek): | 1. szabadedzés: | 9:00 – 10.30 |
2. szabadedzés: | 13:00 – 14:30 | |
Március 21. (szombat): | 3. szabadedzés: | 10:00 – 11:00 |
Időmérő: | 13:00 | |
Március 22. (vasárnap): | Verseny: | 14:00 |
Az időmérőedzést és a versenyt is élőben közvetíti az M1, míg a szabadedzések internetes linkeken lesznek követhetőek.